Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Regendans

Het viel achteraf toch wat tegen. Was heftig, maar kort. Maar genoeg om een beetje af te koelen gelukkig. 

hier dikke korte bui, paar klappen van het onweer. En nu lekker koel. Alleen nog ff de warmte uit huis

Hier viel het gelukkig mee, regen verder geen overlast.

Auwereel

Auwereel

15-07-2023 om 16:10 Topicstarter

Er valt hier weer eens wat water uit de lucht, bij bijna alle andere keren dat het regende in Nederland werden wij overgeslagen, dus het werd tijd!

Wij zouden deze avond nog een bui kunnen krijgen, hoop er zeer op anders wordt het morgen sproeien. 

Auwereel

Auwereel

21-07-2023 om 07:37 Topicstarter

Ik heb een dansje gemaakt omdat mijn vakantie (bijna) begint.. Dàt was de juiste regendans, voorlopig alle dagen regen! 😂

Auwereel schreef op 21-07-2023 om 07:37:

Ik heb een dansje gemaakt omdat mijn vakantie (bijna) begint.. Dàt was de juiste regendans, voorlopig alle dagen regen! 😂

O was jij dat!

ik heb eindelijk genoeg gedanst. Hier valt al een half uur een miezerbuitje met afen toe wat hoorbare spetters op de tuintafel. 

Auwereel

Auwereel

18-07-2026 om 17:38 Topicstarter

Hier even een fijndruppelige mist die nog niet eens de naam motregen mag dragen. Maar ik moest wel mijn bril poetsen. 

Allemaal dikke grijze ☁️ ☁️ en ze doen verder niks!

Auwereel

Auwereel

22-07-2026 om 15:44 Topicstarter

Ik heb vandaag door de regen gelopen! Het was weliswaar ook vrij snel weer afgelopen, maar het was even echte regen.
Gisteren klaagde ik bij de lunch op mijn werk dat het zo droog is, maar een nieuwe, buitenlandse collega vond dat het hier veel regende en groen was. Hij bleek uit Spanje te komen uit een streek waar het maximaal 10x per jaar regent en 40°C niet extreem is. Het kan altijd erger.

hier ook een paar kleine buitjes. Als ik dacht; hee regen! Was het al weer voorbij 
Helaas. De plantjes op het balkon moeten dus toch nog water zo

hier ook een paar keer regen gehad vandaag.

Auwereel

Auwereel

30-07-2026 om 10:13 Topicstarter

Zo te zien aan de langere termijnverwachting moet ik niet dansen om regen te krijgen, maar op vakantie gaan! Vanaf volgende week donderdag, mijn eerste op-vakantiedag, gaat het regenen volgens de verwachtingen.
Alles beter dan 35 graden en ik hoop dat het ook regent waar ik woon, zodat mijn tuin weer bijkomt.

Ik dans ook even mee. Gisteren 200 kilometer gereden naar een afspraak, wat is het allemaal dor onderweg, veel beregeningsapparaten gezien bij de boeren ook. Nu maar hopen dat die regen ook echt komt dan.

Ik heb me suf gedanst; heb veel kaarsjes aangestoken( ben bijna katholiek), maar hier in Zwitserland gebeurd er niets. Mijn groen gazon is veranderd , ziet er uit als een toendra...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.