Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Recepten slow/pressure cooker gezocht

Hoera, mijn multicooker is binnen! Maar wat te maken? Google laat je al snel een lekker stoofpotje zien, of een risotto, chili komt ook voorbij, maar wat is jouw succesrecept voor een dergelijk apparaat? Wat is dat pareltje dat nog niet ontdekt is door het grote publiek, of waarvan jij nooit had gedacht dat het op deze manier succesvol klaar gemaakt kon worden?

Leuk! Welke heb je precies? Ik ben heel erg aan het twijfelen over een Instantpot. (Er is vooral veel tijdswinst te behalen met vlees, maar dat eet ik niet).
Ik lees dus even mee hier.

MoederBarberin

MoederBarberin

15-09-2021 om 19:34 Topicstarter

Ben zelf ook vegetariër, maar voor bonenschotels, curry's en soepen verwacht ik ook dat het heel fijn is. Bonen en linzen hoeven niet meer geweekt te worden voor gebruik.
Heb twee kinderen, werk iedere dag tot half 6 en als ik dan klaar ben wil ik gewoon zsm eten en mijn avond starten. Dus of 's ochtends de slowcooker aanzetten, of 's avonds snel iets maken in de snelkookpan. 
Heb de Ninja Foodi 500

eet je wel vis?
Ik maakte laatst risotte met zalm en broccoli. Uitje in de olijfolie met knoflook  fruiten in de pan op sauté. Dan de risotto erbij en glazig bakken. Wil je zonder vis dan zou je nu bv champignons erbij kunnen doen. Sauté weer uit en de bouillon er bij,daarop de zalm leggen(rauw) en de broccoli en dan aanzetten op rice.
Ik zou de eerste keer t wel uit proberen als je thuis bent. Ik kreeg nml de melding burn en dat was dus ook echt zo. Toen kon ik m gelukkig snel uitzetten Ik heb de keer erop meer waterin gedaan en toen wat t meer soep. Dan moet je m nog laten droogkoken erna.

Ben heel benieuwd. Maandje verder, hoe bevalt de pressure cooker? Gebruik je hem regelmatig of is het toch gedoe?

Hier nog iemand die heel benieuwd is hoe het bevalt. Ik merk dat ik blijf twijfelen, dan zoek ik weer eindeloos reviews op van de InstantPot, dan weer van de Crockpot Express. Het klinkt allemaal leuk, maar ergens blijft de twijfel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.