Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Poezen en verbouwing, wat zou jij doen?

in januari gaat de woningbouw mijn huis aanpakken. Het wordt eindelijk geïsoleerd, we krijgen nieuwe ramen, nieuwe radiatoren etc. 
Ongeveer een week lang lijkt het vrij heftig, ramen vervangen, geen cv maar een leenkachel etc. Ik krijg geen vervangende woonruimte, dat is op zich ok. Na een week wordt er nog wel verder gewerkt maar dat is te overzien.

Maar, hoe ga ik dit handig aanpakken met mijn twee poezen. Het zijn twee enorme bangerikken, de eerste twee weken dat ik ze had zaten ze met zijn tweeën achter de verwarming te trillen. Als er nu bezoek komt trekken ze zich ook terug. Als ik gewoon alleen thuis ben liggen ze op schoot en spelen graag. Ik heb nog niet kunnen reizen sinds ik ze heb, maar het idee is altijd oppas aan huis geweest.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? De opties: 

  • allemaal thuisblijven. De poezen soms even opsluiten in de badkamer tot de bouwvakkers klaar zijn in een kamer en ze daar opgesloten kunnen worden. Zo kunnen ze thuis blijven en 's avonds is alles vrij normaal. Nadeel is wel dat ze in alle kamers aan het werk gaan en ze dus steeds moeten verhuizen.
  • Poezen in een pension of kattenhotel. Daar hebben ze rust maar is alles nieuw voor ze. Op de meeste plekken delen ze een ruimte met andere katten. Dat zijn ze niet gewend maar zou moeten kunnen
  • Met zijn drietjes ergens een huisje huren voor een week. Dan is de omgeving helemaal nieuw maar dan ben ik er ook. Nadeel voor mij is dat ik dan minder zicht heb op de verbouwing en ik van buren hoor dat de bouwvakkers dan minder voorzichtig lijken te zijn met je spullen. Ik heb nog geen optie op fietsafstand gevonden waar huisdieren welkom zijn

Ik heb geen vrienden of familie waar de poezen kunnen logeren dus die optie valt af. 
Wat zouden jullie doen? Of nog een optie die ik mis?

Peiling

Wat te doen met poezen en een verbouwing?
56 stemmen
32%
48%
20%

Hier was dit vorig jaar aan de gang, nu heb ik wel een poes die ook naar buiten mag, dus ze smeerde hem meestal als het te heftig was. Gelukkig was er wel vaak een plek in huis waar het rustig was, dan kon ze daar eventueel ook vertoeven. Ze kwam in ieder geval wel iedere avond weer naar binnen, (om 16.00 waren de bouwvakkers weer weg). Wij hadden hier ook nieuwe dakkapellen, aftimmering, nieuwe ramen, dus ja, overal in huis was wel gedoe. (en ook een poes die geen allemansvriend is)

Joszy

Joszy

02-11-2021 om 18:11 Topicstarter

Dankje! Naar buiten is geen optie. Ik woon hoog en talen ook niet echt naar buiten. Balkon is afgezet maar meestal blijven ze op de drempel zitten kijken 🤣

Zijn er geen pensions waar ze met elkaar in een kamertje gaan?

Wat een vooroordeel over bouwvakkers zeg!
Ik zou fijn een huisje huren, als je dat kunt betalen. Een week zonder verwarming (en wellicht ook heet water) lijkt me geen pretje. Zeker niet als de ramen vervangen moeten worden. 

Ik zou voor pension gaan. Die bouwvakkers gaan echt niet netjes kamer voor kamer, dus een veilige ruimte kun je op die manier niet creëren en een huisje elders lijkt me lastig, aangezien er weinig huizenparken/campings zijn die huisdieren toestaan

Gewoon thuisblijven, je katten gaan wel onder de bank zitten ofzo.

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

02-11-2021 om 18:23

Athan schreef op 02-11-2021 om 18:12:

Zijn er geen pensions waar ze met elkaar in een kamertje gaan?

Of in eigen huis in een slaapkamer met de radio aan.. 

Joszy

Joszy

02-11-2021 om 18:26 Topicstarter

Thunderbird schreef op 02-11-2021 om 18:23:

[..]

Of in eigen huis in een slaapkamer met de radio aan..

Ja dat deed ik de vorige keer, maar er is nu geen slaapkamer waar niet wordt gewerkt. 

Je hebt toevallig niemand in je omgeving die ze een weekje wil opvangen?

Ik zou ze sowieso een week op logement sturen, maar ik ben niet echt pré pensions.

Weet je echt 100% zeker dat ze elke dag in alle kamers tegelijk moeten werken?
Of zou je dit na kunnen vragen?
Ideaal zou zijn als ze zo lang mogelijk in één kamer kunnen zijn met hun eigen spulletjes…. En als een andere kamer dan klaar is kunnen ze verhuizen.

Joszy

Joszy

02-11-2021 om 19:31 Topicstarter

Miss-Pippi schreef op 02-11-2021 om 19:21:

Weet je echt 100% zeker dat ze elke dag in alle kamers tegelijk moeten werken?

Ja ze werken taak na taak. Dus op 1 dag alle ramen eruit en nieuwe er in, op 1 dag alle radiatoren weghalen, op 1 dag alle nieuwe radiatoren er in. Helaas! Want wat je zegt is natuurlijk de beste en makkelijkste oplossing voor mij

Ik zou ze denk ik gewoon thuis laten, ze zoeken echt wel een plekje op om te schuilen. Misschien niet ideaal maar de andere twee opties zou ik zelf niet kiezen.

Heda schreef op 02-11-2021 om 19:53:

Ik zou ze denk ik gewoon thuis laten, ze zoeken echt wel een plekje op om te schuilen. Misschien niet ideaal maar de andere twee opties zou ik zelf niet kiezen.

Die bouwvakkers lopen de hele dag in en uit, als er zoveel herrie is dat de katten van schrik het huis uit rennen kun je je afvragen of ze terugkomen als ze buiten niet gewend zijn

MoederBarberin schreef op 02-11-2021 om 20:00:

[..]

Die bouwvakkers lopen de hele dag in en uit, als er zoveel herrie is dat de katten van schrik het huis uit rennen kun je je afvragen of ze terugkomen als ze buiten niet gewend zijn

Of dan halen ze de ramen weg en dan springen die katten het open raam uit.

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

02-11-2021 om 20:01

MoederBarberin schreef op 02-11-2021 om 20:00:

[..]

Die bouwvakkers lopen de hele dag in en uit, als er zoveel herrie is dat de katten van schrik het huis uit rennen kun je je afvragen of ze terugkomen als ze buiten niet gewend zijn

Mee eens, maar het zijn al bangerikken dus in een vakantiehuisje zijn ze misschien net gewend als ze weer naar huis kunnen. Moeilijk.. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.