Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Plaatsing droger en dempen geluid

Ik heb een kleine badkamer. De wasmachine staat er in, er is een kleine doucheruimte en een wastafel en dan is het vol. Theoretisch gezien zou er een droger op de wasmachine passen maar dan kan ik niet meer bij mijn raam en heb ik ook geen daglicht meer. En geen plek voor handdoeken, verzorgingsproducten etc. 

Een aantal maanden geleden had ik een droger aangeschaft en deze geplaatst in de studeerkamer. Het ding stond nog geen 5 minuten aan of de onderbuurvrouw ging flippen en stuurde een vervelend appje dat het zo´n rotgeluid was en of ik alsjeblieft dat ding uit kon zetten. Ik schrok een beetje van haar reactie, heb de droger uit gezet en heb volgens mij nog even met haar geappt waaruit bleek dat zij gewoon wil dat ik mijn droger in mijn badkamer zet en nergens anders. 

Daarna kwam natuurlijk een periode dat het bijna elke dag mooi weer was en heb ik de was gewoon buiten kunnen drogen. 

Nu wil ik mijn droger weer gaan gebruiken. Ik ben wel bereid iets er onder te zetten wat het geluid dempt, ik ben ook bereid de droger in een andere kamer dan de studeerkamer te zetten maar dan is het weer boven haar slaapkamer. Ik wil gewoon echt niet dat mijn kleine badkamer helemaal vol staat terwijl ik in de rest van het huis plek genoeg heb. 

Iemand tips? Ik heb wel budget voor iets om het geluid wat te dempen. 

Ligt er ook aan wanneer je de droger aanzet natuurlijk. Mijn droger staat bovenop de wasmachine tegen de muur van de buren aan. Ik was en droog niet na 22 uur. Hoeven ze mij niet eens om te vragen. 

Het enige wat ik zou kunnen bedenken zijn van die dempingsvoetjes, maar of dat veel scheelt… Ik zou het ook eerder in tijdsafspraken proberen te zoeken, de buurvrouw gaat er natuurlijk niet echt over waar jij je droger neer mag zetten (maar meedenken over overlast is natuurlijk wel goed burengedrag)

Staat de droger helemaal goed waterpas? Zo niet, kan dat er ook voor zorgen dat hij meer geluid maakt dan de bedoeling is. Gaat het om het geluid of om het trillen? 
Ik vind het zelf lastig voor te stellen dat een droger zorgt voor overlast bij de onderburen. Mijn eigen droger hoor/voel ik in elk geval niet als ik een verdieping lager ben.
Of zit er tussen jou en de onderbuurvrouw geen betonnen vloer maar een houten vloer oid?

Misschien eens vragen of je bij je onderbuurvrouw kan komen luisteren als de droger aanstaat, zodat je weet waar het om gaat?

Je hebt geluiddempings matten en doppen voor een droger. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik zou dat uitproberen.
Hoe de kamer verder ingericht is bepaald ook hoe hard geluid door klinkt, met bv een harde vloer klinkt geluid ook harder door.
Verder afspreken wanneer je hem gebruikt. Als buren hoor je nu eenmaal wel eens wat van elkaar.

In mijn vorige huis hadden mijn buren de droger op zolder staan en ik sliep op zolder. Ik hoorde hem wel niet zo erg, maar ik voelde hem als ik in bed lag. Gelukkig had ik lieve buren en ze zetten hem doorgaans niet na 22.00 aan. Deden ze dat een enkele keer wel, kon ik niet slapen.

Geluiddempende matten zullen vast wel helpen maar het belangrijkste is volgens mij het tijdstip wanneer je de droger aanzet.

ruimte is de reden waarom ik voor een combinatie apparaat heb gekozen.
Ik vind het heel handig dat ik een set beddengoed 2pers er in kan doen en dan is het, met de timerstand, de volgende ochtend droog.

masatu schreef op 02-09-2026 om 15:11:

Staat de droger helemaal goed waterpas? Zo niet, kan dat er ook voor zorgen dat hij meer geluid maakt dan de bedoeling is. Gaat het om het geluid of om het trillen?
Ik vind het zelf lastig voor te stellen dat een droger zorgt voor overlast bij de onderburen. Mijn eigen droger hoor/voel ik in elk geval niet als ik een verdieping lager ben.
Of zit er tussen jou en de onderbuurvrouw geen betonnen vloer maar een houten vloer oid?

Misschien eens vragen of je bij je onderbuurvrouw kan komen luisteren als de droger aanstaat, zodat je weet waar het om gaat?

Dit! 

Tenzij je zelf niet goed hoort. Mijn buren zeggen hun wasmachine en droger op zolder zelf niet te horen, wij horen ze luid en duidelijk. (Zelf horen ze ook de tv niet zo goed, en wij de hunne wel)

Binnen redelijke tijden moet het gewoon kunnen dat je zoiets gebruikt. Overleg die tijden met de buurvrouw, want stel ze werkt nachtdiensten dan is vanaf 08:00 minder logisch dan dat ze overdag werkt. 

Alles staat of valt met overleg. Houd het gesprek hierover open. Bij ons is een gesprek niet meer mogelijk en dat is knap lastig. Zij klagen wel over klusgeluid zo af en toe, maar dat wij dagelijks de tv horen is volgens hun niet waar. 

Ik raad je aan om een mat van rubbergranulaat te kopen. Zo'n mat absorbeert de trillingen waardoor die minder doordreunen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.