Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Pebbels in badkamer

We zijn een nieuwe badkamer aan het maken en willen dan een deel met pebbels gaan betegelen. Nu weet ik niet zo goed wat mooi staat en handig is schoon te maken. Wie heeft er pebbels in de badkamer (wand en/of vloer) en wat is jullie ervaring er mee?

Ik heb er geen ervaring mee maar als vloer zou ik 't niet doen. 
Het lijkt me minder prettig om op te lopen en hoogstwaarschijnlijk een extra uitdaging om schoon te houden.

Caroline80

Caroline80

22-09-2025 om 20:39 Topicstarter

RavIvaR schreef op 22-09-2025 om 19:59:

Ik heb er geen ervaring mee maar als vloer zou ik 't niet doen.
Het lijkt me minder prettig om op te lopen en hoogstwaarschijnlijk een extra uitdaging om schoon te houden.

We willen wel voor platte pebbels gaan, dus qua lopen lijkt me niet zo’n probleem. Ik maak me meer zorgen om het schoonmaken.

Ik dacht dat je het over The Flintstones had, maar dat blijkt Pebbles te zijn.
Dacht misschien zijn dat tegels met afbeeldingen van deze tekenfilmfiguren.
Fout dus.
Pebbels ken ik niet maar ga ik nu op Google opzoeken.

wij hebben het op 1 muur. Donkergrijs. Onze hulp ging met antikalk aan de slag. Dat kan dus niet. Gedeeltes waren wit uitgeslagen. Alles maar met antikalk gedaan. Met olie opgepoetst en is het weer aardig de oude geworden. Gewoon met allesreinigers is het prima schuim te maken. Vloer zou ik niet doen maar muur is echt wel leuk en goed te poetsen.

letterkoekje schreef op 22-09-2025 om 20:49:

Fout dus.

Dit zijn ook pebbles . Steentjes. 

Ik vind het super mooi maar ben echt niet huishoudelijk genoeg om dat soort dingen schoon te houden.

Lijkt me vreselijk. Veel te veel voegen, daar gaan zeepresten in zitten en die moet je dan goed schrobben om schoon te krijgen. Komt zo’n roze waas in te zitten. Ik zou zelf altijd voor zo min mogelijk voegen gaan.

wij hebben al 12 jaar pebbles op een deel van de muur. Het ziet er leuk uit maar ik zou het toch niet opnieuw doen. Het is toch wat extra schoonmaakwerk en er zijn ook veel mooie tegels die ik eigenlijk misschien wel mooier vind. 

letterkoekje schreef op 22-09-2025 om 20:49:

Fout dus.

Dat dacht ik ook!

Gaat dat niet vervelen? Want dat ene kleine tegeltje met die rare vorm ligt altijd in die hoek. En die grote dicht bij de deur wijkt nét iets af. Zit je op de wc dan zie je altijd hetzelfde uitzicht. Dat is voor een mooie kast, spiegel of wastafel toch iets anders.

Ik zou op vloeren en wanden iets nemen wat meer neutraal is; dan kan je de rest veranderen en aanpassen wanneer je behoefte daaraan hebt. En dat gaat komen vroeg of laat. Want niets houdt eeuwig dezelfde waarde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.