Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Pakketje ingeleverd, track en trace kan het niet vinden

Gisteren heb ik een retourzending ingeleverd bij een post.nl pakketpunt. Heb toen een track en trace code ontvangen. Toen ik die invoerde in de app gisteren, werd mijn pakketje niet gevonden. Vandaag ook niet. Nu maak ik me een beetje zorgen. Hang al een eeuwigheid bij post.nl klantenservice in de wacht. Pff.

Heeft iemand die ook wel eens meegemaakt en ging het toen toch nog goed?


ScarceKudu74

ScarceKudu74

12-01-2022 om 10:01

Ligt het pakketje misschien nog bij het pakketpunt? Ik heb dit eens gehad en de track&trace werd pas zichtbaar in de app toen Postnl het pakketje opgehaald had uit de winkel. 

Wollstonecraft

Wollstonecraft

12-01-2022 om 10:04 Topicstarter

dat zou kunnen Peen. Ik ging er altijd vanuit dat het aangemeld wordt in de app zodra de code is gescand (en dan krijg ik pas de track en trace code) Maar misschien heb ik dat mis.

Ik heb dat gehad met een retour van Zalando, en heb destijds contact gezocht met Post.nl. Ik begreep toen dat dat heel vaak zo is bij die retouren. Ik kan me niet meer herinneren waarom. Ik was toen nogal aan het flippen, omdat het best een duur product was, maar het is goed gekomen.

Wollstonecraft

Wollstonecraft

12-01-2022 om 10:11 Topicstarter

Nou, ik heb eindelijk iemand aan de lijn gehad. Wat een achterlijk gedoe. Ik had dus op het pakket de retourlabel geplakt die bij het pakket zat. Dus....het retourlabel wat het bedrijf zelf meestuurt. 
Nu zegt post.nl dat er op het pakket geen gegevens (adres etc) staan van de ontvanger en ook niet van mijzelf. Dat klopt pertinent niet, want die staan gewoon op het retourlabel. Nu moet ik dus wachten tot ik een bericht krijg in de track en trace app dat het bij de Lost en Found afdeling ligt (klantenservice heeft geen idee hoe lang dat gaat duren). Daarna komt het pakket weer terug naar mij en moet ik het opnieuw retour sturen. 

Ik ga nu maar meteen het bedrijf van de bestelling bellen dat het waarschijnlijk niet gaat lukken het pakket binnen 14 dagen retour te sturen. Zoiets stoms heb ik nog nooit meegemaakt. 

Oh wat vervelend, maar je hebt het ingeleverd bij zo'n post.nl punt (bij mij in de Jumbo supermarkt) en die scannen dan dat retourlabel. Als het goed is zie je toch op je track&trace labeltje bovenin staan naar wie het toe moet, dan hebben zij toch dezelfde gegevens?
In ieder geval zelf dat track&trace label goed bewaren.
Zelf ook een keer aan de hand gehad, pakje was nergens te vinden. Ik was toch bij de Jumbo en ging het ook daar maar navragen, zie ik ineens in de hoek bij dat postpunt mijn pakket staan !! (het was een grote doos en herkenbaar door de tape die ik gebruikt had) hadden ze dus op dat moment al een week in die hoek laten staan. Oh, wat gek zei de manager, nou ja, zeg maar dat post.nl het heeft gedaan....zei ze toen. (ik heb een klacht over ze ingediend bij post.nl want zij waren ook al aan het zoeken voor mij en ik had de naam van de contactpersoon van post.nl opgeschreven, dus haar maar even ingelicht, zo raar)

Wollstonecraft

Wollstonecraft

12-01-2022 om 10:31 Topicstarter

Mijn pakket is wel al bij Post.nl, dat kunnen ze dan wel zien. Het is echt niet te snappen. Maar misschien is het label beschadigd of heeft iemand het per ongeluk eraf getrokken. Ik baal wel, want als het nog bij het pakketpunt lag kon ik het adres er opnieuw op zetten. Nu moet ik maar afwachten hoe snel (of langzaam waarschijnlijk) post.nl is.

Raar joh! Je zou toch denken dat de medewerker van het inleverpunt al heeft gecheckt of er een retouradres op stond? Als daar iets mis mee was, was dat toch het moment om dat aan te kaarten.

Dutchgirly schreef op 12-01-2022 om 13:16:

Raar joh! Je zou toch denken dat de medewerker van het inleverpunt al heeft gecheckt of er een retouradres op stond? Als daar iets mis mee was, was dat toch het moment om dat aan te kaarten.

En zoals hier al eerder benoemd werd, staat het adres van de geadresseerde ook op de bon met track and trace die je krijgt. Wat staat daar dan, to?

Wollstonecraft

Wollstonecraft

12-01-2022 om 13:55 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 12-01-2022 om 13:26:

[..]

En zoals hier al eerder benoemd werd, staat het adres van de geadresseerde ook op de bon met track and trace die je krijgt. Wat staat daar dan, to?

Daar staat meestal de postcode op. Maar bij deze dus niet. Dat zag ik pas thuis.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-01-2022 om 14:43

Wollstonecraft schreef op 12-01-2022 om 13:55:

[..]

Daar staat meestal de postcode op. Maar bij deze dus niet. Dat zag ik pas thuis.

Hmm. Dan staat er waarschijnlijk inderdaad geen adres op het label. In ieder geval geen adres dat in de track and trace opgenomen is. Als het goed is staat het dan over een dag of wat bij de afdeling onbestelbare stukken. Zit er een document met jouw/leveranciers gegevens ín de doos?

Wollstonecraft

Wollstonecraft

12-01-2022 om 16:11 Topicstarter

Coreopsis schreef op 12-01-2022 om 14:43:

[..]

Hmm. Dan staat er waarschijnlijk inderdaad geen adres op het label. In ieder geval geen adres dat in de track and trace opgenomen is. Als het goed is staat het dan over een dag of wat bij de afdeling onbestelbare stukken. Zit er een document met jouw/leveranciers gegevens ín de doos?

Er staat zeker een adres op, twee zelfs: van het bedrijf en van mijzelf. Maar misschien is dat niet goed gelinkt aan de scan code? Dat zou kunnen. 

Er zit een retourbon in het pakket, maar ik kan me niet herinneren of het adres van het bedrijf daar opstaat. Ik wacht het maar even een paar dagen af. 

Coreopsis schreef op 12-01-2022 om 14:43:

[..]

Hmm. Dan staat er waarschijnlijk inderdaad geen adres op het label. In ieder geval geen adres dat in de track and trace opgenomen is. Als het goed is staat het dan over een dag of wat bij de afdeling onbestelbare stukken. Zit er een document met jouw/leveranciers gegevens ín de doos?

Daar heb je niks aan denk ik , want ik ga er vanuit dat postnl je pakket niet mag openmaken.. 

Maar als het adres wel op de doos staat dan kunnen ze het toch gewoon bezorgen zonder track and trace. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-01-2022 om 20:09

Mamali schreef op 12-01-2022 om 19:22:

[..]

Daar heb je niks aan denk ik , want ik ga er vanuit dat postnl je pakket niet mag openmaken..

Maar als het adres wel op de doos staat dan kunnen ze het toch gewoon bezorgen zonder track and trace.

Er is een speciaal team dat onbestelbare post mag openmaken. Net zoals bv luchtvaartmaatschappijen een team hebben dat verdwaalde koffers mag openmaken.

Als er wel een adres op het label staat komt het vroeg of laat wel aan. Maar als het adres op een of andere manier niet goed is gekoppeld aan de track & trace kan het wel even duren. De machines lezen immers alleen die code en zullen het stuk dus steeds verkeerd routeren. Dat moet dan handmatig gecorrigeerd worden - en dát gebeurt pas als een medewerker in de gaten heeft dat het probleem in de code zit en niet een "gewone" sorteerfout is.

Wollstonecraft

Wollstonecraft

12-01-2022 om 20:44 Topicstarter

de dame van de klantenservice zegt dat ze het pakket weer naar mij terug gaan sturen. 

Coreopsis schreef op 12-01-2022 om 20:09:

[..]

Er is een speciaal team dat onbestelbare post mag openmaken. Net zoals bv luchtvaartmaatschappijen een team hebben dat verdwaalde koffers mag openmaken.

Als er wel een adres op het label staat komt het vroeg of laat wel aan. Maar als het adres op een of andere manier niet goed is gekoppeld aan de track & trace kan het wel even duren. De machines lezen immers alleen die code en zullen het stuk dus steeds verkeerd routeren. Dat moet dan handmatig gecorrigeerd worden - en dát gebeurt pas als een medewerker in de gaten heeft dat het probleem in de code zit en niet een "gewone" sorteerfout is.

Oh okee dat wist ik niet dat dat mocht.. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.