Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Overlast

Even klagen hoor.

Ze zijn vanuit een woningbouwvereniging begonnen aan renovatie werkzaamheden in de straat hiernaast. Vorige maand netjes een brief gehad natuurlijk met wat ze gaan doen, tot hoelang het duurt en dat ze proberen de overlast tot een minimum te beperken maar vragen begrip. Standaard verhaal dus.

Maar goed heb ik weer; uitgerekend op mijn eerste lang naar uitgekeken vakantiedag zijn ze begonnen en het duurt tot eind van het jaar ook gewoon.

Ik heb een heel pittig jaar achter de rug op privévlak, en daarnaast veel gewerkt (extra uren, meer flexibiliteit, extra taken ect) en ook al had ik geen vakantie gepland, ik ben zo enorm toe aan rust. Echt even opladen is wat ik nu nodig heb en ik krijg de kans niet. De huizen zijn al gehorig en nu schrik ik vroeg in de ochtend wakker door de werkzaamheden. Kan ik niet meer in slaap komen. De hele dag die herrie voor en naast het huis.

Ik heb natuurlijk geen poot om op te staan en ik weet echt wel dat ze geen rekening met 1 persoon kunnen houden. Maar die onmacht

En na mijn vakantie dus niet uitgerust aan het werk en dan nog leuker, ik heb wisseldiensten. Kom je thuis na een nachtdienst om 07.00 uur gaan zij aan het werk.

Ik weet gewoon echt niet hoe ik de rest van het jaar door kom zo. Oordoppen werken niet voldoende, ergens anders slapen kan gewoon niet. 

Wie heeft er vooralsnog tips of heeft positieve woorden

Ik weet niet wat de tijden zijn dat ze aan het werk zijn. Maar als ze vroeger of later overlast geven dan in de plaatselijke verordening staat dan kun je dat wel bespreekbaar maken. Of wellicht sowieso even met de opdrachtgever in gesprek gaan dat je graag wil overleggen hoe het dragelijk door te komen. Dat je begrijpt dat er werk verricht moet worden maar dat er wellicht afspraken te maken zijn over tijden enzo. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

26-08-2021 om 17:24

Woon jij bij mij in de buurt? Ik begrijp uit je verhaal dat ze in ieder geval niet in jouw huis hoeven zijn dus dat scheelt al, maar schrale troost natuurlijk. Echt balen dat je na een nachtdienst niet kunt slapen. Sterkte, ik weet helaas geen oplossing. 
Kon je maar op kosten van die wbv in een hotel als je overdag moet slapen, maar dat gaan ze vast niet doen.

Oh, ik begrijp je helemaal, wat ellendig. Is er geen mogelijkheid om er toch een paar dagen tussenuit te gaan in een huisje of hotel?

Kun je niet alsnog een lastminute boeken? De schoolvakanties zijn bijna afgelopen dus dat is prijstechnisch vast gunstiger. 

Ten eerste; goede op maat gemaakte oordopjes zonder filter laten maken bij een audicien. 
Tweede: Verduisteringsgordijnen. 
Drie; Vanaf 7 uur mogen ze volgens het bouwbesluit beginnen. Voor die tijd niet. Dus aan de bel trekken bij alles overlast die je voor die tijd ervaart. Vrachtwagens die stationair staan te draaien, machines die ze opstarten, felle bouwverlichting, herrie van de bouwvakkers etc. Google even bouwbesluit en je ziet precies welk artikel etc. Als je daar mee komt binden ze vaak in is mijn ervaring. 
Succes. 

Ergens een lastminute inderdaad

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.