Huis, tuin en keuken
zakchips
15-07-2021 om 11:22
Op jacht naar een koophuis deel 3
Een vervolg op het lopende topic van het Viva forum!
Ben jij op huizenjacht? Bezig met het verkopen van je huidige woning? Alle beslommeringen daarover kan je hier kwijt.
Herecomesthesun
21-07-2021 om 13:26
Wie heeft een idee bij hoeveel procent van de vraagprijs je bij elkaar moet sparen voor “kosten” bij het kopen van een huis?
83angel
25-07-2021 om 21:03
donderdag weer naar een huis kijken. Zit wel echt bovenaan ons budget. Kunnen wel wat overbieden maar gaan niet zonder voorbehoud financiering bieden.
Vloerkleed
26-07-2021 om 08:25
ik schrijf ook weer mee op viva schreef ik ook mee.
Vrijdag krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis zo spannend.
Zit me nu te buigen over energie leverancier etc wat een gedoe
Feles
26-07-2021 om 08:31
Herecomesthesun schreef op 21-07-2021 om 13:26:
Wie heeft een idee bij hoeveel procent van de vraagprijs je bij elkaar moet sparen voor “kosten” bij het kopen van een huis?
Nibud komt met een percentage (5-10%) van de aankoopsom: https://www.nibud.nl/consumenten/sparen-voor-de-aankoop-van-een-woning/
Ik vond vooral de vele tripjes naar bouwmarkt aantikken. Er moest een hoop geschilderd en hier en daar wat kleine klusjes gedaan. Vaak waren dat kleine bedragen, maar opgeteld was het een hoop geld.
zakchips
26-07-2021 om 09:48
spannend angel!
En vloerkleed, leuk dat je meeschrijft! Ik ben ook nog bezig met praktische dingen regelen. Hoe dat zit met gas en elektra en het water moet ik ook nog induiken. Bij het water zag ik dat ze de eindstand van de meter willen, logisch maar kan je dan pas opzeggen op de dag van de overdracht?
Sowieso ben ik nog een lijstje aan het maken van dingen die we ook moeten zeggen... Wel even snel doen want ik wil dat voor eind van deze maand doen.
Vloerkleed
26-07-2021 om 10:45
zakchips schreef op 26-07-2021 om 09:48:
spannend angel!
En vloerkleed, leuk dat je meeschrijft! Ik ben ook nog bezig met praktische dingen regelen. Hoe dat zit met gas en elektra en het water moet ik ook nog induiken. Bij het water zag ik dat ze de eindstand van de meter willen, logisch maar kan je dan pas opzeggen op de dag van de overdracht?
Sowieso ben ik nog een lijstje aan het maken van dingen die we ook moeten zeggen... Wel even snel doen want ik wil dat voor eind van deze maand doen.
Ja met dat soort dingen zit ik dus ook mee net zoals je internet en tv abonnement hoe je dat gaat doen ik weet de situatie niet van hoe het ligt.
Zelfde als electra ik weet wat er nu betalen niet wat we meer verbruiken im het nieuwe huis
BadEend
26-07-2021 om 15:57
zakchips schreef op 26-07-2021 om 09:48:
spannend angel!
Wij hebben een maand van te voren de verhuizing doorgegeven aan de water leverancier (brabant water)
Op de dag van de verhuizing kreeg ik een mail waarin ik digitaal de stand door kon geven. Deze neem je als het goed is ook op met de makelaar en de kopers voordat de overdracht plaatsvind.
BadEend
26-07-2021 om 15:58
Vloerkleed schreef op 26-07-2021 om 10:45:
[..]
Ja met dat soort dingen zit ik dus ook mee net zoals je internet en tv abonnement hoe je dat gaat doen ik weet de situatie niet van hoe het ligt.
Zelfde als electra ik weet wat er nu betalen niet wat we meer verbruiken im het nieuwe huis
De verhuizing kun je gewoon doorgeven. Wij hadden dan 14 dagen op beide adressen internet enzo.
Voor ons was dat niet voldoende ivm een klushuis en dat ik wel bereikbaar moest zijn voor het werk.
Wij hebben toen een nieuw abonnement afgesloten voor het nieuwe huis. Alles exact hetzelfde en waren we zelfs nog 20 euro goedkoper uit per maand. (Ziggo).
Nausicaa1
27-07-2021 om 08:12
Je kunt water en elektra gewoon vast opzeggen of verhuizen, en dan moet je bij je verhuizing de eindstanden nog doorgeven.
Voor water heb je meestal geen keuze welke je neemt, voor elektra en gas wel. Het loont vaak wel om niet gewoon een verhuizing door te geven, maar een nieuw contract af te sluiten. Dan ben je namelijk een nieuwe klant, en krijg je ineens een veel betere deal.
Ook voor je internet/tv moet je altijd even goed kijken of de huidige tarieven als nieuwe klant niet veel beter zijn dan wat je nu al betaalt.
zakchips
27-07-2021 om 09:40
Ja klopt, gas en elektra al geregeld. Water moet ik nog achteraan bellen en tv/internet moeten we nog even op tijd opzeggen en kijken welke aanbieder we straks nemen.
Blij als alles straks achter de rug is!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.