Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

(Online) Fotoalbum maken: deel je tips/tricks!

Digitale foto’s op je telefoon zijn leuk maar nóg leuker is het om er een fysiek fotoalbum van te maken. Deel hier je tips! Welke website gebruik jij voor het maken van jouw album? Hoe pak je het aan? (Per jaar? Per moment?) Welk formaat kies je? Wat voor soort kaft?

Ik trap af: ik heb duizenden foto’s op mijn telefoon staan. Heb er nog nooit iets mee gedaan en wil dus graag fotoalbums maken. Ik ben van plan het per jaar te doen met losse momenten en daarnaast per vakantie. Ik heb Albelli in gedachten maar ben nog niet begonnen.

ik maak ze met kruidvat. Met regelmaat hebben ze goede aanbiedingen. Wacht daarop als je hem wil bestellen is mijn advies. 
Ik zet ze per maand in mappen (elk jaar op een bepaald ijkpunt). Vervolgens ga ik alle mislukte, dubbele of 99% look-a-likes verwijderen en afhankelijk van wat ik overhoud ga ik wel dan niet verder met uitdunnen…
Ben er blij mee, maar vind het nu achteraf jammer dat ik ze (voor mijn overzicht) niet bewaar op mijn telefoon om ze er even snel bij te pakken (nooit nodig geweest trouwens). Maar ach dan is de cloud ook te snel vol….

ik gebruik Albelli voor mijn albums. Ik heb dan de albums waar ik mee bezig als lopende projecten. Dat zijn dan albums van de kinderen, 1 album van onze verbouwing. Ik vind het handig werken. De vakantie albums maak ik een maatje kleiner. En het heeft een mooi overzicht in de boekenkast.

Ik denk dat ik 1 keer per 2 maanden er even naar kijk.

Ik ben ook net met Albelli begonnen.
Maar moet nog meer dan 30.000 foto's uitzoeken en eventueel licht bewerken. 

Denk dat ik eerst een proefversie maak van 24 pagina's om te kijken hoe 't uitvalt. 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

15-08-2021 om 14:26

Ik gebruik ook Albelli. Van de kinderen heb ik altijd een ‘lopend project’ van verjaardag tot verjaardag. Na elke verjaardag begin ik dus weer een nieuw (jaar)album. Ongeveer 1x per maand werk ik de albums bij. Voor het printen wacht ik altijd op een aanbieding. Ik maak altijd in een grote maat, met harde kaft en tekst op de rug. Is een leuk en overzichtelijk rijtje in de kast.

Ik maak geen digitale foto-albums, maar druk 1 à 2 keer per jaar de leukste foto's af. Een deel van die foto's hang ik op in mijn huis. Daarnaast wil ik ooit een fotoboek maken met (een deel van) de foto's, maar daar zit nog niet zoveel schot in.

Ik heb vorig jaar een klein fotoboekje gemaakt van het eerste halfjaar van mijn relatie en nu ben ik bezig met een vakantie inplakken van een aantal jaar geleden. De eerste pagina daarvan is af, nog 59 te gaan 

Door mijn foto's 1 à 2 keer per jaar af te drukken zorg ik in ieder geval dat ik het foto's uitzoeken een beetje bijhoud en ik de foto's niet kwijtraak door een kapotte telefoon of laptop. 

Oh en ik heb een usb-stick waar ik de foto's op zet die ik af wil drukken. Gedurende het jaar pak ik een paar keer een moment om de foto's van de afgelopen maanden uit te zoeken.

Herecomesthesun

Herecomesthesun

15-08-2021 om 18:40 Topicstarter

Leuk! Albelli is ook wel populair zo te lezen! Ik heb besloten dat ik begin bij onze vakanties in een album af te laten drukken (per vakantie een album) en dan weer verder te zien. Ik herken het grote aantal foto’s waar ik nog doorheen moet dus ik begin klein 

redbulletje schreef op 15-08-2021 om 13:38:

Ik ben ook net met Albelli begonnen.
Maar moet nog meer dan 30.000 foto's uitzoeken en eventueel licht bewerken.

Denk dat ik eerst een proefversie maak van 24 pagina's om te kijken hoe 't uitvalt.

Ahhh wat een dievenwerk, daar is toch geen beginnen aan... Is het een vakantie, een hele berg van een aantal jaren, of gewoon zomaar van alles door elkaar?

Ik mail wekelijks foto's die ik wil houden van mijn telefoon naar onze computer en zet ze dan in de maand of de rubriek waar ik ze wil bewaren. Ik gebruik foto's voor ons eigen jaarboek, zet ook mappen klaar voor gezinsleden voor wie ik eens per jaar een boekje maak. Ook heb ik een aparte map met thematisch gerubriceerde foto's die ik gebruik voor jaarkalenders of wenskaarten (via kaartje2go). Als gelegenheidscadeautje maak ik soms memoryspellen, koelkastmagneten of andere fotocadeautjes. 

Ik maak voor allebei de kinderen ieder jaar een jaaroverzicht. Van januari tot december dus. Een boekje van 24 pagina’s met een harde kaft. Ik probeer er zoveel mogelijk foto’s in te stoppen. Ik merk wel hoe ouder ze worden hoe moeilijker het wordt om per kind een fotoboekje vol te krijgen. Ik heb me dan ook voorgenomen om er mee te stoppen nu ze allebei niet meer op de basisschool zitten, misschien ga ik wel boekjes maken van alleen de vakanties.
Ik maak mijn boekjes trouwens bij Cewe, dat vind ik prettig werken. 

Hebben jullie vorig jaar/dit jaar ook nog Albelli gebruikt? Zie dit:

https://www.tipsfotoalbummaken.nl/testuitslagen/fotoalbums/

ik ben van Albelli naar Fotofabriek geswitcht een paar jaar geleden.
Vind ze even mooi/goed/handig werken maar uiteindelijk in Fotofabriek een stuk voordeliger. Daar is bv altijd een fotokaft inclusief. Bij Albelli kost dat €10 extra oid.

En ze hebben ook goede aanbiedingen.

Formaten biedt Fotofabriek dezelfde aan als Albelli, geen verschil in mijn boekenkast.

Ik ben heel tevreden over FotoGoed. Prima kwaliteit! 
Ik heb alleen van vakanties fotoalbums, van kind (bijna 6) nog geen vanwege de enorme aantallen foto's.  

Herecomesthesun

Herecomesthesun

18-08-2021 om 20:25 Topicstarter

Wilgenkatje- schreef op 15-08-2021 om 19:33:

Ik mail wekelijks foto's die ik wil houden van mijn telefoon naar onze computer en zet ze dan in de maand of de rubriek waar ik ze wil bewaren. Ik gebruik foto's voor ons eigen jaarboek, zet ook mappen klaar voor gezinsleden voor wie ik eens per jaar een boekje maak. Ook heb ik een aparte map met thematisch gerubriceerde foto's die ik gebruik voor jaarkalenders of wenskaarten (via kaartje2go). Als gelegenheidscadeautje maak ik soms memoryspellen, koelkastmagneten of andere fotocadeautjes.

Goed idee om ze alvast in te delen! Ik heb besloten dat ik begin met het uitzoeken van mijn foto’s (dat zijn er.. veel.. heel.veel) en dan door ga met vakanties. Wel een lekker klusje als het regent dus wie weet van de week van start. Wel even een gepuzzel denk ik om te beginnen maar vanaf dan kan je het wel goed bijhouden (hopelijk). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.