Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Onkruid 😤

Wie heeft de ultieme tip om van onkruid tussen de tegels af te komen. 
Als ik het weghaal met zo'n staalborstel op een stok (hoe heet zoiets?). Dan is het na een week weer volop terug.


Ik ben ook wel heel benieuwd. Mijn neefjes verwijderen graag onkruid, die pakken vanzelf het materiaal in de garage en gaan aan de slag. Maar helaas doen ze dat niet elke week.

onkruid komt altijd terug.  

Dat klopt maar hoe houden we het langer weg? In mijn achtertuin is het nog wel te doen maar voortuin en oprit is niet te doen lijkt het wel.. snap er niets van als ik het vergelijk met tuinen van buren.. 

Friezinnetje schreef op 19-07-2021 om 12:40:

onkruid komt altijd terug.

Onkruid vergaat niet.


Helaas ook geen tip. Ik wil geen gif gebruiken en volgens mij is azijn ook niet zo gezond. Dus ik trek het eruit en hoop dat ik de wortels ook mee kan krijgen.

Onkruid tussen de tegels, op de oprit branden we weg. 

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 12:46

ik heb weleens biologische onkruidverdelger gebruikt, dat werkte wel redelijk.  Het onkruid bleef in ieder geval wat langer weg. 

Wij branden t weg met een gasbrander. Dan blijft het een poosje weg, maar t komt wel terug. Manlief heeft wel even moeten oefenen hoor. eerst was de heg half  kaal geschroeid, toen mn frambozenplant. Ja daar kwam ie echt niet dichtbij. EEh...de hitte doet ook wat he vriend  

Ik heb een buur die gif gebruikt en een andere die een soort gasbrander gebruikt. Onkruid blijft bij die buren lang weg omdat ze echt wortels vernietigen.

Knutselkei schreef op 19-07-2021 om 12:46:

Wij branden t weg met een gasbrander. Dan blijft het een poosje weg, maar t komt wel terug. Manlief heeft wel even moeten oefenen hoor. eerst was de heg half kaal geschroeid, toen mn frambozenplant. Ja daar kwam ie echt niet dichtbij. EEh...de hitte doet ook wat he vriend

 

Het blijft alleen maar weg als je gif gebruikt. Gif wat echt goed werkt is niet meer te koop. Mijn man had nog een grote voorraad Weedol gekocht voordat het uit de handel ging. Wij gebruiken dat in het voor en in het najaar en hoeven nooit onkruid te krabben.

Strooizout!
Vast ook niet goed, maar het is wel heel effectief (na een week of 2 is alles dood en het blijft ook vrij lang weg). 

Round Up (gif) of strooizout strooien na het weghalen. 

Oeloeboeloe

Oeloeboeloe

19-07-2021 om 12:56 Topicstarter

Cynthi@ schreef op 19-07-2021 om 12:49:

Strooizout!
Vast ook niet goed, maar het is wel heel effectief (na een week of 2 is alles dood en het blijft ook vrij lang weg).

Moet je dan blijven strooien? Met kinderen in de tuin is dat ook niet ideaal. 

Oeloeboeloe schreef op 19-07-2021 om 12:56:

[..]

Moet je dan blijven strooien? Met kinderen in de tuin is dat ook niet ideaal.

Nee, 1x goed instrooien en dan hopen dat het wat gaat regenen zodat het goed overal tussen loopt.

Oeloeboeloe

Oeloeboeloe

19-07-2021 om 12:58 Topicstarter

Madelyn schreef op 19-07-2021 om 12:45:

Onkruid tussen de tegels, op de oprit branden we weg.

Wat voor brander gebruik je?

Ik heb er wel eens 1 van de action gehad en dat was waardeloos. Ik stond een uur the branden op 1 bosje onkruid. Dan kan ik het er net zo goed uittrekken 😅 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.