Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Oké, dan toch maar die airfryer. Maar welke?

Af en toe halen wij friet en/of kroketten bij de snackbar. Bewust niet te vaak en ik heb om die reden ook altijd geroepen dat ik geen friteuse (en later airfryer) hoef.
Nu wilden we zojuist friet gaan halen, tot ik de prijzen zag.  En ja, ik snap dat het duurder is geworden, maar dit heb ik er toch echt niet meer voor over.
Dan toch maar die airfryer, riep ik gefrustreerd (want honger 🤯 ) naar Draceaman, maar welke en waar moet ik op letten?? We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen+ baby, dus er moet wel wat in kunnen. 


ik heb een xxl van Philips en 2 volwassenen en 2 kinderen in de basisschoolleeftijd.  Ik moet wel in meerdere etappes bakken. Wij zijn wel grote eters en ik wil de friet wel echt knapperig dus niet teveel tegelijk erin. Soms bak ik de friet tot bijna klaar, dan tweede portie en dan de eerste portie nog even terug erin om af te bakken. Maar dan heb je nog geen snacks

Aanvulling: maar ik vind het de investering zeker wel waard. 

Ik heb zelf eentje van de Blokker maar die is niet zo groot. Geeft niet want ik ben alleen Een familielid heeft een XXL van ik dacht Philips, zij zijn met 3 volwassenen.

ik heb een Tristar van 40 euro. Prima ding. 

Wij hebben de xl van Princess. Mijn moeder en beiden broers inmiddels ook. 

Verse friet uit koeling vinden wij het lekkerste uit airfryer trouwens.

MijnNaamIsHaas73 schreef op 23-11-2022 om 17:48:

ik heb een xxl van Philips en 2 volwassenen en 2 kinderen in de basisschoolleeftijd. Ik moet wel in meerdere etappes bakken. Wij zijn wel grote eters en ik wil de friet wel echt knapperig dus niet teveel tegelijk erin. Soms bak ik de friet tot bijna klaar, dan tweede portie en dan de eerste portie nog even terug erin om af te bakken. Maar dan heb je nog geen snacks

Aanvulling: maar ik vind het de investering zeker wel waard.

Deze hebben wij ook. Ik moet wel zeggen dat we er alleen kroketten, bitterballen, vissticks (gaat supergoed, heel knapperig) en afbakbroodjes in bakken. Voor friet hebben we nog steeds een friteuse, dat vinden we het lekkerst.

De Airfryer bevalt goed.

wij zaten er ook aan te denken, maar ik wil toch graag frituren voor oliebollen. Hoe doen jullie dit dan?

ik lees mee want ik overweeg om er ook eentje te kopen maar ik heb nog geen idee. 

Ik ben trouwens erg tevreden met mijn airfryer, wil niet meer zonder!

hebben hier de xxl van Philips en een kleinere. De patat gaat in de xxl en tegelijkertijd de snacks in de kleinere, zodat alles tegelijk klaar is. Ideaal, en met de prijzen van tegenwoordig is het veel goedkoper.

Voor het lekkerste resultaat moet je de ovensnacks hebben, verse friet vinden we hier het lekkerste. Maar ook ovenfriet uit de vriezer, want dat kun je makkelijker op voorraad houden.

Snacks en friet (nog) niet geprobeerd. Maar wat ook goed gaat: 
Loempia's (van die grote uit de vriezer)
Aardappel-wedges
Kleine ovenschotels
Afbakbroodjes

Tip1: koop er gelijk een passende ovenschaal bij. 
Tip2: 24 kitchen (die kookzender) heeft een progamma uitgezonden: every day fry-day. Wellicht kan je dit terug kijken voor tips. Of zoek op de website, de kok heet Danny Janssen. Die maakt hele maaltijden uit zo'n ding. 

GroenTuintje schreef op 23-11-2022 om 19:22:

wij zaten er ook aan te denken, maar ik wil toch graag frituren voor oliebollen. Hoe doen jullie dit dan?

Wij hebben de Philips XL en als deze het begeeft ga ik direct naar de winkel voor weer een Philips maar dan de xxl, toch wat ruimer met 5 personen. Wij zijn zeer tevreden.

De oliebollen bakken wij in een oude frietpan die we dan vullen met slaolie. Dat doen we nooit in de airfryer .

GroenTuintje schreef op 23-11-2022 om 19:22:

wij zaten er ook aan te denken, maar ik wil toch graag frituren voor oliebollen. Hoe doen jullie dit dan?

Ik ga dit jaar mijn moeder lief aankijken of ik haar frietpan daarvoor mag lenen, of ik doe olie in een grote pan.

Magnoliatakje schreef op 23-11-2022 om 20:05:

[..]

Wij hebben de Philips XL en als deze het begeeft ga ik direct naar de winkel voor weer een Philips maar dan de xxl, toch wat ruimer met 5 personen. Wij zijn zeer tevreden.

De oliebollen bakken wij in een oude frietpan die we dan vullen met slaolie. Dat doen we nooit in de airfryer .

Met slaolie? Wist niet dat dat kon.

GroenTuintje schreef op 23-11-2022 om 19:22:

wij zaten er ook aan te denken, maar ik wil toch graag frituren voor oliebollen. Hoe doen jullie dit dan?

Heb ik vorig jaar ook in de airfryer gemaakt. Zien er natuurlijk anders uit maar smaakten onverwacht lekker. En minder vette hap dus. Ik wil ze binnenkort alweer eens gaan maken, zo goed is dat bevallen: 

https://www.philips.be/c-e/ho/philips-chef/recepten/voorgerecht-snacks/recept-detail-airbollen-oliebollen.html

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.