Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Nieuwe wasmachine, welke?

Mijn wasmachine heeft kuren. Maakt heel vaak gaatjes in mijn kleding, de uitgestelde begintijd doet het niet meer, er zat een tijdje geleden een sok in de filter etc. Vanmorgen heb ik er ook nog eens gordijnen in gedaan waarbij ik een paar haakjes over het hoofd had gezien (hoe dan?? Pfff).
Ik verwacht over niet al te lange tijd een nieuwe te moeten en heb al wat zitten googelen. Ik kom uit op de Samsung Eco Bubble, die voldoet aan wat ik wil. Bijv. 9kg was erin, uitgestelde begintijd, energiezuinig. Maar ik hoor vaak ook goede dingen over Beko. Dat merk vind ik niet echt vertrouwd, dus daar twijfel ik wel over.

Ik hoor graag tips en ervaringen van mensen die deze twee merken/wasmachines kennen of verder tips hebben voor een echt fijne wasmachine.
Max 600 euro
9kg was
Uitgestelde start
Energiezuinig.

Bedankt!


Ik heb Samsung.
Zeer tevreden over.
Uitgestelde start is erg fijn.
En als je minder was in de machine stopt dan past hij automatisch zelf de was tijd er op aan, draait dan korter.

Hier een LG met alle functies die jij omschrijft. Niet te duur en doet goed wat ie moet doen.

Wollstonecraft

Wollstonecraft

26-07-2021 om 10:51 Topicstarter

Mama-Inge schreef op 26-07-2021 om 10:43:

Ik heb Samsung.
Zeer tevreden over.
Uitgestelde start is erg fijn.
En als je minder was in de machine stopt dan past hij automatisch zelf de was tijd er op aan, draait dan korter.

Dat laatste is ook handig! Fijn dat je er tevreden over bent.

Wollstonecraft

Wollstonecraft

26-07-2021 om 10:51 Topicstarter

Gember schreef op 26-07-2021 om 10:47:

Hier een LG met alle functies die jij omschrijft. Niet te duur en doet goed wat ie moet doen.

Dank je voor de tip, daar ga ook ook even naar kijken.

Sophia_!

Sophia_!

26-07-2021 om 10:58

Ik heb al jaren die Samsung Eco Bubble. Ik ben er erg tevreden over, vanwege de al eerder genoemde dingen (uitgestelde tijd, past de wastijd aan etc). Na jaren gebruik doet hij het nog net zo goed als bij de koop en hij wordt hier toch wel bijna dagelijks gebruikt. 

Wollstonecraft

Wollstonecraft

26-07-2021 om 11:00 Topicstarter

Sophia_! schreef op 26-07-2021 om 10:58:

Ik heb al jaren die Samsung Eco Bubble. Ik ben er erg tevreden over, vanwege de al eerder genoemde dingen (uitgestelde tijd, past de wastijd aan etc). Na jaren gebruik doet hij het nog net zo goed als bij de koop en hij wordt hier toch wel bijna dagelijks gebruikt.

Fijn om te horen, ik neig wel naar deze wasmachine. Ik hoor er zoveel goeds over.

MindlessCamel53

MindlessCamel53

26-07-2021 om 11:15

Wollstonecraft schreef op 26-07-2021 om 11:00:

[..]

Fijn om te horen, ik neig wel naar deze wasmachine. Ik hoor er zoveel goeds over.

Op aanraden van een wasmachinemonteur heb ik deze juist niet gekocht. Hij was er kort over: Samsung kon zich beter bij telefoons en tv's houden. De wasmachines bevallen iedereen prima, totdat er iets kapot gaat. En dan zijn ze in tegenstelling tot bijv Bosch of Siemens amper te repareren, ook als er maar iets heel kleins kapot is.

Zijn tips: 

Beko, Zanussi: ideaal als je weinig budget hebt, bij meer budget niet doen want veel kortere levensduur dan andere machines.

AEG: is niet meer wat het geweest is, maar nog steeds redelijk.

Bosch/Siemens: prima machines, je krijgt waar voor je geld.

Miele: in verhouding veel te duur. Gaan wel lang mee. 

Ik heb nu een Bosch Eco Silence en die bevalt prima.

Ik heb onlangs nieuwe wasmachine moeten kopen. Na jarenlang dezelfde bovenlader (lavamat) te hebben gehad nu toch een voorlader moeten kopen (bovenladers worden niet eens meer getest door Consumentenbond). Het is geworden MIELE WCD 670 WCS TwinDos, de beste uit de test voor huishoudens tm 4 personen. 

Er stond bij uitleg van Consumentenbond: "Een wasmachine wast het beste schoon als de trommel goed gevuld is met wasgoed. Koop daarom geen machine met een trommel die je niet vol krijgt." Wist ik niet, dus handig voor mij om te weten (want nee, 9 kg heb ik nooit tegelijkertijd en ook niet als ik wacht). 

De beste drie voor 9 kg of meer wasgoed uit die test:

  • Siemens WM6HXK70NL € 879,

  • Bosch WAXH2K00NL € 899

  • Bosch WAXH2K70NL € 949,

groet,
Angela

ik weet wel welke niet! 
AEG,hij maakt allemaal haaltjes in dunne stoffen en hij is echt niet oud. Niks kunnen vinden in de trommel aan haakje of zo.

Ik heb een Bosch 8 Serie. 9 kilo, tot 1600 toeren centrifugeren, uitgestelde start, automatische wasmiddel dosering (iDos), hij geeft aan hoe zuinig je was is in electra en water na het instellen van je settings, heeft een eco optie die langer duurt en zuiniger is maar ook een speed optie die minder zuinig is maar sneller is (of je zet geen van beiden aan, dat is hij medium snel en zuinig). Ik zie weleens wasmachines zonder scherm, alleen maar brandende lampjes en wat lullige draai knopjes, dat lijkt me echt niks, mijn Bosch heeft gewoon een scherm waar hij alles op laat zien, veel handiger. Ik heb mijn serie 8 toen gescoord voor 600 euro met een actie, als je daarop kan wachten moet dat dus lukken.

De serie 6 kan ook 9 kilo laden, maar kan minder hard centrifugeren (1200 of 1400 was het geloof ik), en deze is ook zonder actie onder de 600 euro te krijgen.

Zoiets is heel persoonlijk eigenlijk. Ik was blij met m'n Zanussi en heb nu een AEG waar ik ook heel blij mee ben. Maar zoals je hierboven al ziet is iemand niet blij met AEG.

Ik zou dan weer nooit een Samsung televisie kopen terwijl een ander weer absoluut geen Sony wil.

Neem een wasmachine die aansluit op je gezin (qua kilo's), aan je wensen voldoet qua opties en past binnen je budget. 
Wasmachines gaan tegenwoordig meestal toch geen 10 jaar meer mee en dat moet je qua zuinigheid ook eigenlijk niet meer willen. 

Hier ook de Samsung eco bubble. Ik ben er erg tevreden over.

Wollstonecraft

Wollstonecraft

26-07-2021 om 11:39 Topicstarter

Jordgubbe schreef op 26-07-2021 om 11:15:

[..]

Op aanraden van een wasmachinemonteur heb ik deze juist niet gekocht. Hij was er kort over: Samsung kon zich beter bij telefoons en tv's houden. De wasmachines bevallen iedereen prima, totdat er iets kapot gaat. En dan zijn ze in tegenstelling tot bijv Bosch of Siemens amper te repareren, ook als er maar iets heel kleins kapot is.

Zijn tips:

Beko, Zanussi: ideaal als je weinig budget hebt, bij meer budget niet doen want veel kortere levensduur dan andere machines.

AEG: is niet meer wat het geweest is, maar nog steeds redelijk.

Bosch/Siemens: prima machines, je krijgt waar voor je geld.

Miele: in verhouding veel te duur. Gaan wel lang mee.

Ik heb nu een Bosch Eco Silence en die bevalt prima.

Dank je voor de tips. Ik heb nu een Siemens, op zich wel fijn, maar gaat minder lang probleemloos mee dan ik had verwacht.

Wollstonecraft

Wollstonecraft

26-07-2021 om 11:40 Topicstarter

Angela1967 schreef op 26-07-2021 om 11:16:

Ik heb onlangs nieuwe wasmachine moeten kopen. Na jarenlang dezelfde bovenlader (lavamat) te hebben gehad nu toch een voorlader moeten kopen (bovenladers worden niet eens meer getest door Consumentenbond). Het is geworden MIELE WCD 670 WCS TwinDos, de beste uit de test voor huishoudens tm 4 personen.

Er stond bij uitleg van Consumentenbond: "Een wasmachine wast het beste schoon als de trommel goed gevuld is met wasgoed. Koop daarom geen machine met een trommel die je niet vol krijgt." Wist ik niet, dus handig voor mij om te weten (want nee, 9 kg heb ik nooit tegelijkertijd en ook niet als ik wacht).

De beste drie voor 9 kg of meer wasgoed uit die test:

  • Siemens WM6HXK70NL € 879,

  • Bosch WAXH2K00NL € 899

  • Bosch WAXH2K70NL € 949,

groet,
Angela

Die zijn allemaal veel te duur.

Wollstonecraft

Wollstonecraft

26-07-2021 om 11:40 Topicstarter

Knutselkei schreef op 26-07-2021 om 11:24:

ik weet wel welke niet!
AEG,hij maakt allemaal haaltjes in dunne stoffen en hij is echt niet oud. Niks kunnen vinden in de trommel aan haakje of zo.

Nee, dat wil ik zeker niet!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.