Huis, tuin en keuken
Caroline80
04-09-2026 om 15:52
Nieuwe stoelen impregneren
Ik heb nieuwe stoelen gekocht welke ik nog wil impregneren. Wie heeft ervaring met een bepaald merk impregneerspray. Ik zie bij de action spuitbussen van 1,99. Is dat wat? Of zijn duurdere echt beter?
Vonni
04-09-2026 om 19:55
De spray van Action is in principe bedoeld voor kleding, tassen en schoenen. Kun je zeker ook gebruiken voor je stoelen, wel eerst even testen op een onzichtbare plek, maar houd er wel rekening mee dat de werking korter is en je vaker zult moeten impregneren. Ik denk wel 4 a 5 keer per jaar.
Ik gebruik zelf een impregneerspray voor meubels, dan is bij intensief gebruik 1 keer per jaar voldoende. De spray die ik heb kost 12 euro voor 500 ml. Per zitplaats gebruik je ongeveer 165 ml.
De bussen van de action zijn kleiner en je moet vaker impregneren, ik verwacht dat je dan per saldo niet goedkoper uit bent.
Knutselkei
05-09-2026 om 08:17
Ik zou wel echte meubelspray gebruiken. Van die spray die schuim wordt in een soort glassex fles. Dat doordrenkt de stof.Wij kregen die toen bij de stoelen en vooral op de zitting was dit echt wel goed.