Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Natte doekjes in de keuken, waar laten drogen?

Hoe doen jullie dat en waar?

Ik leg ze meestal te drogen op het opstapje dat we in de keuken hebben maar zodra die gebruikt moet worden, zwerven de vaatdoekjes over de vloer.

In de wasmand kan niet want nat. En tussen de schone kleding laten drogen zie ik ook niet zo zitten.

Dus mijn vraag..wat doen jullie met gebruikte vaatdoekjes voordat ze droog zijn?


ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-01-2022 om 14:30

Hier hangt hij altijd over de verwarming. Ik gebruik er maar 1 tegelijkertijd. Wordt dagelijks gewisseld of vaker als ie vies is.

Het doekje van het aanrecht gaat meestal de tweede dag op de grond, als doekje voor de vloer. 
Daar droogt het vrij snel op,  want vloerverwarming. 
Droog kan het mee naar boven voor in de wasmand. Als ik meerdere natte doekjes heb na het shoppen van de badkamer dan hangen ze meestal over de rand van de emmer die in de buurt van de put buiten staat om droog te worden tot ik hem binnen kan opruimen. Meestal is de emmer weer nodig voor hij in de kelder is gezet. 
Onder het afdak naast de schuur waar de dagelijkse fietsen staan heb ik een lijntje gespannen daar kan iedereen zijn natte regenjassen, dweilen en andere natte en vuile zooi te drogen hangen. 
Voor ons en prima systeem. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

16-01-2022 om 14:45

We hebben een radiator in de keuken, daar leg ik de vuile doekjes op. 

Bij clienten (thuiszorg) hang ik ze ook wel over het deurtje van de wasmachine of over de rand van de wasmand. Dan liggen ze bij de was, maar toch niet ertussen. 

waarom niet nat in wasmand? Ik doe het doekje meteen in de wasmand, samen met handdoeken die ook nat zijn. Doe ik al 30 jaar. Stinkt ook niet. Omdat je toch vaak genoeg handdoeken wast.

's Avonds na het opruimen van de keuken gebruik ik het doekje nog om de wc bril schoon te maken en gaat dan in de wasmand. 
Ik heb 2 wasmanden: 1 voor kleding en 1 voor 60graden was. Ik doe gemiddeld 2x per week een 60graden was, dus zo lang ligt zo'n doekje niet in de wasmand. 

Een schoon doekje hang ik tussendoor op. Ik heb zo'n bakje die je aan een keukenkastje kan hangen. Daar ligt ook de afwasborstel in. 
Zoiets: 

aanrecht-afvalbakje-voor-groente-en-fruit.jpg

Ik heb verschillende mogelijkheden:
1. Op de rand van de ombouw van de verwarming.
2. Ik heb een stang aan de muur boven de wasbak.
3. Naar boven brengen en over de rand van het bad hangen.
4. Op de rand van de wasmand hangen.

irmama schreef op 16-01-2022 om 14:47:

waarom niet nat in wasmand? Ik doe het doekje meteen in de wasmand, samen met handdoeken die ook nat zijn. Doe ik al 30 jaar. Stinkt ook niet. Omdat je toch vaak genoeg handdoeken wast.

Ik doe nooit natte dingen in de wasmand omdat dan het weer erin kan komen. Natte doekjes hangen over de rand van een emmer of over de verwarming in de badkamer.

irmama schreef op 16-01-2022 om 14:47:

waarom niet nat in wasmand? Ik doe het doekje meteen in de wasmand, samen met handdoeken die ook nat zijn. Doe ik al 30 jaar. Stinkt ook niet. Omdat je toch vaak genoeg handdoeken wast.

Ik was niet zo vaak de handdoeken, sowieso was ik maar om de week. Dus eerst laten drogen en dan pas in de mand is wel zo handig. En fris, want de boel wordt bij dan muf

To, ik heb geen radiator, maar wel een hoge kraan, ik hang het doekje daar over of op de openstaande deur van de wasmachine.

Wij aan de radiator in de bijkeuken en dan in de was als we het doekje niet meer gebruiken. Anders hangt deze ook over de kraan.

irmama schreef op 16-01-2022 om 14:47:

waarom niet nat in wasmand? Ik doe het doekje meteen in de wasmand, samen met handdoeken die ook nat zijn. Doe ik al 30 jaar. Stinkt ook niet. Omdat je toch vaak genoeg handdoeken wast.

Huh? Je gaat toch geen natte was in de wasmand gooien? Worden de andere dingen in de wasmand toch ook nat/vochtig? Gadver!

irmama schreef op 16-01-2022 om 14:47:

waarom niet nat in wasmand? Ik doe het doekje meteen in de wasmand, samen met handdoeken die ook nat zijn. Doe ik al 30 jaar. Stinkt ook niet. Omdat je toch vaak genoeg handdoeken wast.

Dat doe ik ook. Ik heb een wasmand voor droge was en eentje voor natte was. Die voor natte was is open dus lucht goed door, als er iets heel erg nat is hang ik het even over de rand. Ik doe dit al jaren zo en heb nog nooit het weer in mijn handdoeken gehad. En ik was handdoeken maar eens per week meestal, hooguit twee keer als we naar de sauna zijn geweest of wezen zwemmen of zoiets.

Ik hang het over de rand van de emmer of over de rand van de wasmand. Of als het nog een keer gebruikt kan worden goed uitgewrongen op het aanrecht. Uiteraard is dat dan niet degene waar ik niet het toilet of de vloer mee af heb genomen.

Ik heb een klein rekje aan mijn radiator hangen voor mijn natte doekjes met een emmer eronder, hand- en theedoeken die vochtig (maar niet klets) hang ik over de radiator in de gang. Daar staat ook de verzamelemmer voor de vieze, doch droge hand- en theedoeken en schoonmaakdoekjes, want ik draai altijd een speciale handdoekenwas.

Ik heb 1 wasmand, maar doe daar ook echt geen natte dingen in!

Ik laat doekjes en washanden meestal drogen op de rand van m'n wasmand of radiator. Wel eerst goed uitwringen als je ze over een warme radiator hangt!
(bad)handdoeken zijn best dik, dus als je die op een prop gooit worden ze nooit droog lijkt me

Ik gebruik lotus maestro, stevig keukenpapier, die kunnen na gebruik zo de pedaalemmer in. Veel hygiënischer en praktischer. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.