Huis, tuin en keuken
Daglichtlamp
01-09-2022 om 16:31
Naakt in je eigen tuin? (met poll)
Mijn buren zonnen naakt in hun tuin. Geen idee of ze dat al jarenlang doen, of dit jaar voor het eerst, zo vaak werp ik nu ook niet een blik richting hun tuin. Het gaat om een klein stadstuintje, dus naast mij hebben zeker nog vier andere buren zicht op deze tuin. Zelf voel ik me er ongemakkelijk bij, maar dat kan goed aan mijn eigen preutsheid liggen. Daarom een poll om te vragen of jullie naakt in je tuin zouden zonnen.
Peiling
Zou je naakt in je eigen tuin/op je eigen balkon zonnen?
Naminokurashi
18-05-2025 om 15:56
Ruudje41 schreef op 18-05-2025 om 15:11:
Het voelt lekker vrij in je nakie en is nog gezond ook. Zouden meer mensen moeten doen.
En jij dacht ik meld mij aan voor een topic van ruim 3 jaar oud
watertoren
19-05-2025 om 08:57
Naminokurashi schreef op 18-05-2025 om 15:56:
[..]
En jij dacht ik meld mij aan voor een topic van ruim 3 jaar oud
Ja, weer zo'n zielige man die aan zijn trekken (letterlijk) moet komen via internet omdat hij het in het echte leven niet kan vinden.
BritgetJones007
19-05-2025 om 09:15
mijn vooroordeel is toch wel, dat mensen die dat doen in een woonwijk en waarbij iedereen de tuin inkijkt, dat daar vaak wel 'iets' mee is. Ik denk, dat 'normaal' gesproken (maar wat is normaal) men dat ongepast vindt en een grens als mensen in je tuin kunnen kijken.
Woon je heel erg vrij en geen inkijk, dam kan ik mij voorstellen dat je dat doet om mooi egaal bruin te worden.
Maar in een woonwijk, nee, dat vindt ik persoonlijk een beetje raar.
Knutselkei
19-05-2025 om 16:43
BritgetJones007 schreef op 19-05-2025 om 09:15:
mijn vooroordeel is toch wel, dat mensen die dat doen in een woonwijk en waarbij iedereen de tuin inkijkt, dat daar vaak wel 'iets' mee is. Ik denk, dat 'normaal' gesproken (maar wat is normaal) men dat ongepast vindt en een grens als mensen in je tuin kunnen kijken.
Woon je heel erg vrij en geen inkijk, dam kan ik mij voorstellen dat je dat doet om mooi egaal bruin te worden.
Ik woon vrij,geen inkijk en zit regelmatig in hemd en onderbroek gewoon even 10 minuten omdat mijn eczeem dan echt veel sneller weg is. heb ik t ook op mijn borst,ja dan zit ik dus even zonder hemd of bh. Maar in een woonwijk waar iemand t zou zien, nee dat zou ik inderdaad niet doen.
Nick90
19-05-2025 om 16:59
Maanlicht schreef op 01-09-2022 om 16:47:
Mijn man doet het, helaas. Helaas, omdat het niet gezond is. Niemand kan hem zien , hij zont in een beschut hoekje.
Hier doet m'n vrouw dat, ook niet blij mee😂
Poezenmeisje
19-05-2025 om 20:21
Naakt zijn in je eigen tuin / huis mag gewoon, als je maar niet vanaf de openbare weg te zien bent. De buren kunnen een andere kant opkijken vanuit hun slaapkamer/tuin als ze bang zijn blind te worden als ze een bloterik zien.
Onze tuin is mooi dichtgegroeid, mijn man heeft een aantal bomen en coniferen 'strategisch' gesnoeid.
Mocht iemand achterom komen (wat in onze vorige woonomgeving normaal was) dan heb ik een kaftan naast me liggen die ik kan aantrekken.
Ted68
20-05-2025 om 16:55
Ja, bij mij kan dat, gegen direkte Buren. En dat doen we dan ook als er sneeuw ligt, en tussen 2 Sauna ronden. Maar als iemand mij zou zien, dan niet.
Meesje
20-05-2025 om 17:11
BritgetJones007 schreef op 19-05-2025 om 09:15:
Echt? Ik ben van huis uit gewend dat bloot zijn in huis en tuin heel normaal is. Wij woonden in een rijtjeshuis. Dus de buren links en rechts konden vanaf de bovenverdieping in onze tuin kijken. Sja, als ze dat niet willen zien moeten ze niet kijken. Verder kon niemand in de tuin kijken en er was geen achterom. Maar er was verder niet 'iets' met ons hoor.
In mijn huidige tuin is er inkijk vanaf de straat. Dat gaat me wel te ver. Die mensen zouden dan per ongeluk mij te zien krijgen. Buren die in de tuin van de buren gaan zitten gluren en zich dan storen aan iets dat ze helemaal niet hoeven te zien vind ik dan juist mensen waar 'iets' mis mee is.
Nick90
20-05-2025 om 17:23
Meesje schreef op 20-05-2025 om 17:11:
[..]
Echt? Ik ben van huis uit gewend dat bloot zijn in huis en tuin heel normaal is. Wij woonden in een rijtjeshuis. Dus de buren links en rechts konden vanaf de bovenverdieping in onze tuin kijken. Sja, als ze dat niet willen zien moeten ze niet kijken. Verder kon niemand in de tuin kijken en er was geen achterom. Maar er was verder niet 'iets' met ons hoor.
In mijn huidige tuin is er inkijk vanaf de straat. Dat gaat me wel te ver. Die mensen zouden dan per ongeluk mij te zien krijgen. Buren die in de tuin van de buren gaan zitten gluren en zich dan storen aan iets dat ze helemaal niet hoeven te zien vind ik dan juist mensen waar 'iets' mis mee is.
Jaja, tegenwoordig heeft iedereen een goede camera, dan kan er wel iets mis zijn maar zie jezelf maar eens te verwijderen.
Koettie
20-05-2025 om 20:36
Zat nooit helemaal naakt jn de tuin maar soms wel met alleen een broekje/string uit de hangmat. Rolde ik van bed zo de tuin in om even wakker te worden in de zon. Dat mis ik
AlvdH55
21-06-2025 om 16:03
jawel, waarom niet dan? Ik heb één buur die bij mij in de tuin kan kijken vanuit een slk. raam en die hebben mij eens gevraagd of ik rekening wou houden met de kleinkinderen. Dat heb ik netjes gedaan, totdat hun klijnkinderen groter werden en nu minder bij grootouders komen, laat staan boven spelen. Heb nu 2 jaar niets er meer over gehoord.
Heb mijn gebied uitgebrijd met een nieuwe hoge tuinpoort zodat ik vanaf de weg niet gezien kan worden.
Heb een stukje waar me niemand kan zien maar ik loop nu gweoon naakt door de gehele tuin.
Heerlijk
29-09-2025 om 14:43
Het om naakt in de tuin te lopen is al heerlijk mijn buren zien mij lopen maar daar trek ik mij niks van aan zo lang ze maar geen last ervan hebben,mijn vrouw vind dat niet heerlijk naakt in de tuin lopen jammer.
Ook waar plaatsen zijn waar men naakt kunt en mag lopen dan doe ik dat bij ons in het zuiden zijnaar een paar plekken aangewezen voor in je nakie te kunnen lopen er zouden meer van deze plaatsen moeten komen.
Duufje
29-09-2025 om 14:51
Ik zon niet naakt.
Maar als het heel mooi weer is en ik zit buiten, trek ik wel geregeld mijn shirt uit en zit ik dus op mijn bh.
Als de buren uit hun slaapkamerraam kijken, kunnen ze dat wel zien.
Maar ach, ik geloof niet dat het een heel naar gezicht is, ze hoeven niet perse te kijken en ik zit in mijn eigen tuin. Bovendien is er niet zo veel verschil tussen een bikinitopje en een bh.
Ik hou shirt dan wel binnen handbereik voor het geval kind met een vriendje 'binnen' komt stormen of er aangebeld wordt. Dan is 'ie zo weer aan.
Nikki1973
29-09-2025 om 14:58
nee want ik verbrand heel snel. Zou nergens naakt zonnen of überhaupt zonnen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.