Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Met een dikke trui of dekentje de winter door

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-11-2021 om 17:27

gisteren was het op een gegeven moment 25.2 graden in de kamer. LEkker zonnetje er in. Redde ik vandaag niet, want geen zon

Friezinnetje schreef op 20-11-2021 om 17:27:

gisteren was het op een gegeven moment 25.2 graden in de kamer. LEkker zonnetje er in. Redde ik vandaag niet, want geen zon

Echt joh, wow! Lekker zeg! Bij mij warmt het echt niet meer vanzelf op helaas, de zon staat te laag. De cv moet gewoon iedere dag wel aan. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-11-2021 om 18:13

Rondstruiner schreef op 20-11-2021 om 18:11:

[..]

Echt joh, wow! Lekker zeg! Bij mij warmt het echt niet meer vanzelf op helaas, de zon staat te laag. De cv moet gewoon iedere dag wel aan.

het koelt ook weer snel af hoor, want de cv moest bij mij later ook weer aan. 

25° in de kamer?   Dat is voor mij véél te warm (heet). Ik geniet van overdag 17°.  's Avonds de verwarming op 18- 18,5° en 's nachts gaat de verwarming uit.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-11-2021 om 18:33

zwaankip schreef op 20-11-2021 om 18:27:

[..]

25° in de kamer? Dat is voor mij véél te warm (heet). Ik geniet van overdag 17°. 's Avonds de verwarming op 18- 18,5° en 's nachts gaat de verwarming uit.

kon ik niets aan doen, doet de zon. 

's avonds, zoals nu, staat de kachel op 21 graden. Oud huis, dus tocht hier en daar. Plaidje over en vest aan

Was het gisteren bij mij ook,  hr+++ glas en de oven meer dan een uur aan (225 graden) om brood te bakken.  Als de oven dan uitgaat en de zon weg dan zakt de temperatuur week iets maar niet onder de 21,5. Wat ik dan eigenlijk nog te warm vind.  Rond 23.15 begon het af te koelen tot even onder de 20 toen ben ik maar in bed gekropen. 

Het is hier nu toch weer kouder in huis. Ik ben aan het stoken om de temperatuur naar 18 graden te krijgen. Helaas zijn de warme dagen voorbij! 

Voor de rest kleed ik me binnenshuis gewoon zo warm mogelijk aan. 

Herfstappeltaart schreef op 16-11-2021 om 11:31:

[..]

Maar dit topic is om elkaar te motiveren minder energie te gebruiken toch?

Ja natuurlijk, maar iedereen maakt daar z'n eigen keuze in. Wellicht heeft zij besloten om, wat voor weer ook, alles wat maar enigszins haalbaar is op de fiets te doen, terwijl degene die binnen 2 minuten onder de douche vandaan is en maar 2x per week onder de douche stapt, er niet aan moet denken om in de regen met zware boodschappen tassen op de fiets te stappen.

bieb1963 schreef op 22-11-2021 om 17:59:

[..]

Ja natuurlijk, maar iedereen maakt daar z'n eigen keuze in. Wellicht heeft zij besloten om, wat voor weer ook, alles wat maar enigszins haalbaar is op de fiets te doen, terwijl degene die binnen 2 minuten onder de douche vandaan is en maar 2x per week onder de douche stapt, er niet aan moet denken om in de regen met zware boodschappen tassen op de fiets te stappen.

Nee hoor dat doet Redbulletje niet hahaha.

Herfstappeltaart schreef op 22-11-2021 om 18:40:

[..]

Nee hoor dat doet Redbulletje niet hahaha.

Haha nee ik heb niet eens een fiets

Maar ik heb mezelf ook niet voortgeplant dus uiteindelijk ben ik energiezuiniger dan de kortdouchende en fietsende moeders  

redbulletje schreef op 22-11-2021 om 19:40:

[..]

Maar ik heb mezelf ook niet voortgeplant dus uiteindelijk ben ik energiezuiniger dan de kortdouchende en fietsende moeders

redbulletje schreef op 22-11-2021 om 19:40:

[..]

Haha touché 

Ik was vandaag bijna in woonkamer gaan zitten om te werken. Brr! op mijn werkkamer. Extra Warme trui en sokken aan. Dat hielp.
Ik ben niet in de woonkamer gaan zitten omdat de tafel te hoog is om aan te kunnen werken zonder klachten.

Leuk topic dit, herkenbaar voor mij. Bij Kruidvat waren de dikke sokken in de aanbieding en mijn oude hadden allemaal gaten, dus flink ingeslagen. En ik zit het liefst onder een dekentje op de bank. Ik moet rekening houden met mijn gezin, maar anders zou de verwarming nooit hoger komen dan 18 graden.

Bakblik schreef op 20-11-2021 om 15:13:

Net wel de cv een beetje opgetoerd, de jeugd zit te studeren op de slaapkamers. Dochter met kruik in de rug voor de stijve spieren en een dekentje om zich heen. Zelf actief bezig geweest met vriezer ontdooien en soep maken. Nu ik zit is een beetje warmte wel lekker.

wij hebben een infraroodpaneel onder ons bureau geplakt, dat geeft heerlijk lokale warmte af zonder al te veel energie verbruik.

Voor in de auto tijdens het wachten bij de trainingen (ik ga nu niet in de kantine zitten) heb ik een Stoov big hug, die geeft ook heerlijk warmte af. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.