Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Met een dikke trui of dekentje de winter door

_melon schreef op 16-11-2021 om 13:36:

Wat doe je dan allemaal als je een kwartier of langer onder de douche staat?

Gewoon genieten van 't warme stromende water. Het wassen heb ik binnen 2 minuten wel gedaan, maar 't is pure ontspanning. 

redbulletje schreef op 16-11-2021 om 14:07:

[..]

Gewoon genieten van 't warme stromende water. Het wassen heb ik binnen 2 minuten wel gedaan, maar 't is pure ontspanning.

Ja dat heb ik ook, gewoon ontspanning en relaxen onder het warme water. Maar langer dan 10 min sta ik er zeker niet onder, nooit getimed trouwens, maar totaal ben ik met 20 min klaar. Dus ook aan, uitkleden etc. 

Mijn man overigens vind echt douchen een moetje dus die staat er niet langer onder dan nodig. 

In de winter krijg ik van douchen ook een droge huid. Ik douche maar kort, 2 a 3 minuten. Met haar wassen 5 minuten. Of ik zeep me al in bij de wastafel en dan is het ook met haar wassen maar 2 minuten. 

Het is best koud geworden. Vanmorgen 16,5 graden in huis. Na een half uur luchten was het 16 graden. Het duurde best lang voordat het eens 18 graden was. De cv moet gewoon al hard werken voor 18 graden. Ik had daarbovenop ook nog een paar keer het elektrische kacheltje bij mijn bureau in de woonkamer aangezet. 

Nu gaat het hier wel weer met een dekentje over mijn benen. Maar het verbruik is hoger met dat koude weer!

Het is ook echt koud vandaag! Op mijn werk vandaag staat hij op 21 graden en nog is het echt niet warm..

Ja douchen, zeker warm douchen is ook niet goed voor je huid, maar smeer altijd met bodylotion na het douchen. Kouder douchen vind ik echt niks. 

_melon

_melon

16-11-2021 om 16:41 Topicstarter

redbulletje schreef op 16-11-2021 om 14:07:

[..]

Ja dat heb ik heel soms, als ik echt kapot ben of super moe of ijskoud geworden, dan wil ik er het liefst niet meer uit. Maarja. Gelukkig is dat maar een paar keer per jaar.

Ja, koud is het vandaag he, brrrr! Ik kreeg onlangs een mail van Vattenfall dat mijn tarieven flink omhoog gaan in januari. Geen ramp voor mij gelukkig, maar hoop toch op een echt Hollands kwakkelwintertje, zodat we niet zo hard hoeven stoken.

_melon

_melon

16-11-2021 om 16:55 Topicstarter

Ja het is echt koud. Stapte vanmiddag naar buiten en toen dacht ik; Ja, het wordt nu winter.

Zit trouwens met een dekentje over thuis te werken en het is 17.5 graden. Gaat prima. Ga 'm nu aanzetten want de kinderen komen zo thuis. 

Winterkoud schreef op 16-11-2021 om 16:28:

Het is ook echt koud vandaag! Op mijn werk vandaag staat hij op 21 graden en nog is het echt niet warm..

Ja douchen, zeker warm douchen is ook niet goed voor je huid, maar smeer altijd met bodylotion na het douchen. Kouder douchen vind ik echt niks.

Ik vind warm -zelfs heet- douchen ook het fijnste. Daarom doe ik het ook maar kort, om mijn huid nog een beetje te sparen. Liever kort en heet dan lang op een andere temperatuur

_melon schreef op 16-11-2021 om 13:36:

Wat doe je dan allemaal als je een kwartier of langer onder de douche staat?

Haar wassen. Haar conditioner. Lichaam wassen. Boeltje scheren. Conditioner uit je haar zien te krijgen. Een paar minuten het leven contempleren. Een paar minuten moed verzamelen om de kraan uit te zetten.

Hier staat de verwarming max op 18 graden. Warm zat. Man zit dan met een trui en vest aan, want een koukleum, ik meestal alleen met een dunne trui, heb het bijna altijd warm.
Overdag als we allebei werken zijn staat ie natuurlijk uit. Tussen thuiskomst man en sporten in zit 3 kwartier. Dan gaat ie natuurlijk niet aan. Na het sporten wel, dan zijn we ook nog even warm van het fietsen.
Als ik overdag alleen thuis ben gaat ie op 17 als ie onder de 16 komt én ik het koud heb. Vaak niet. Trek dan nog eerder een dikkere trui aan en een vest.
Meestal staat de verwarming 's avonds van 19.30 tot max 21.00 uur aan. Ik ga dan vaak naar bed want de wekker gaat weer om 5 uur. En man om 22.00 uur. In het weekend blijft het wat langer warm.

Heb je dan geen ijskoude handen? 

redbulletje schreef op 17-11-2021 om 14:01:

Heb je dan geen ijskoude handen?

Ik? Nooit, heb ook buiten nooit handschoenen aan.

Hier is het goed te doen door het warmere weer.

En bij jullie?

Hier ook. Vanmorgen nog lekker een eind gefietst en vanmiddag een stuk gelopen. Weinig wind en heerlijk buiten tussen de dwarrelende blaadjes  .
Nu begint het binnen wel fris te worden als ik stil op de bank zit.

Net wel de cv een beetje opgetoerd, de jeugd zit te studeren op de slaapkamers. Dochter met kruik in de rug voor de stijve spieren en een dekentje om zich heen. Zelf actief bezig geweest met vriezer ontdooien en soep maken. Nu ik zit is een beetje warmte wel lekker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.