Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Met een dikke trui of dekentje de winter door

Vanochtend 17 graden hier binnen. Ik ben aan het werk dus geen kou. Hij blijft nog een poosje uit. De zon schijnt dus als dat zo blijft komt hij vanmiddag nog een poosje de kamer in.

Het warmere weer is te merken hier! Het was 19 graden in huis!
Toen een uur alles laten doorwaaien om te luchten. Nu is het hier 18 graden in huis.
Het gaat nog wel. Maar ik was ook veel bezig met klusjes in huis. Bij stil zitten werken is het toch wat kouder.

Ik heb mijn haar weer gewassen met koud water en me ook met koud water ingezeept. 
Toen onder de douche. Ik voelde wat warm water dus ik stapte er onder. Opeens ging die weer terug naar koud omdat ik te veel koud water had bijgemengd. AAAAH Dat was erg koud zeg! Ik had geen zin meer om te wachten op meer warm water dus me maar snel afgespoeld onder de koude douche! 

Wim Hof achtige tafereeltjes hier. 

Na het afdrogen had ik het juist redelijk warm gelukkig. 

Zat me net te bedenken dat we deze week de verwarming toch maar wat op gaan schroeven, aangezien de kinderen vakantie hebben, maar het is gewoon 20,5 in huis. Nergens voor nodig dus 😄

Bij mij hoefde hij vandaag ook niet aan!

Toen de zon op de ramen scheen was het 20 graden. Heerlijk die zonne energie! s'Avonds was het hier 18 graden. Het gaat nog wel zo. Heerlijk die warme dagen!

Vandaag heeft de kachel de hele dag uit gestaan. De zon staat in de ochtend aan de achterkant, draait over het huis heen en eindigt aan de voorkant. Gelukkig hebben we lekker veel raam waardoor het al snel warm is als de zon schijnt. Het is uiteindelijk zelfs 22,5 graden hier binnen geweest ergens vandaag. Maar de vloer is wel koud, dat is wel jammer.

Hier nu nog 19 graden in huis. Lig lekker onder een dekentje op de bank. Goed toeven

Het is hier weer 20 graden met de zon op het raam. Wat een mazzel! Het is al bijna november!

Ik was vanmiddag aan het schoonmaken en ik kreeg het gewoon heet in mijn blouse met lange mouwen. Uiteindelijk in een t-shirt gewerkt. Het is nu ook 21 graden in huis.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-10-2021 om 17:53

bij mij op dit moment nog 23,1 in de kamer. Allemaal zonnewarmte. 

Lekker zeg! Hier 18,5, kan net dus.

alhambra schreef op 29-10-2021 om 16:43:

Ik was vanmiddag aan het schoonmaken en ik kreeg het gewoon heet in mijn blouse met lange mouwen. Uiteindelijk in een t-shirt gewerkt. Het is nu ook 21 graden in huis.

Ik ook! Ik heb in mijn hemd staan stofzuigen. 

Wandelen en traplopen helpen ook enorm tegen de kou. Ik voel de kou pas als ik een tijdje stil moet zitten. Dan kan ik enorm verkleumen. Bewegen lijkt dit het beste te verhelpen.

Veldbloemen schreef op 29-10-2021 om 22:24:

[..]

Ik ook! Ik heb in mijn hemd staan stofzuigen.

Wandelen en traplopen helpen ook enorm tegen de kou. Ik voel de kou pas als ik een tijdje stil moet zitten. Dan kan ik enorm verkleumen. Bewegen lijkt dit het beste te verhelpen.

Stofzuigen is een hele goede als ik het koud heb ja.

Oh, en even naar buiten. Maar dan wel bewegen inderdaad.

Rondstruiner schreef op 29-10-2021 om 22:27:

[..]

Stofzuigen is ook een hele goede als ik het koud heb.

Ja alleen de warmte die het apparaat produceert is al verschrikkelijk. Zeker als ik de trap af ga, dan hang ik er boven.  Hempie is genoeg. 

Ik heb net twee flanellen dekbedovertrekken gekocht voor de kinderen (zelf hadden we er al één) en toen heb ik ook maar meteen een grote, gevoerde fleecedeken in mijn winkelmand gegooid. Dezelfde als die we hebben, maar dan in een andere kleur. Kunnen we rouleren. Maandag komt ie binnen, dus laat de kou maar komen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.