Huis, tuin en keuken
_melon
26-09-2021 om 19:48
Met een dikke trui of dekentje de winter door
Bijna iedereen heeft het de laatste tijd over de stijgende gas (energie) prijzen en in het kader van besparen en het milieu is de thermostaat een tikkie omlaag zetten natuurlijk zo gepiept.
Het lijkt me leuk om elkaar in dit topic te motiveren om wat vaker een dikke trui of een dekentje te pakken. Soort minder gas kletstopic haha.
En nee, dit is geen pure armoe topic, heb je het koud dan zet je natuurlijk je verwarming aan, maar ik heb bijv. geen programma ingesteld omdat elke dag anders is waardoor ik toch vaak pas de temperatuur naar beneden doe als ik naar bed ga. Ik wil deze winter er echt op letten dat ik dat even een uurtje eerder doe bijv.
CharlieB
25-10-2021 om 10:27
watertoren schreef op 24-10-2021 om 20:55:
hier staat al meer dan een maand de verwarming aan op 21 graden. Ik hou dus echt niet van dikke truien of dekentjes. Ik wil me koel willen kleden en het niet koud hebben in huis. Ik vraag me dan wel af bij die mensen hier in dit topic die met een deken zitten om geld te besparen wat die doen als er visite komt.
Ik ben nu eigenlijk ook wel benieuwd naar wat jij zou doen als ik, of aantal anderen hier, op bezoek komen? Die 'm standaard op 18/19 graden hebben staan?
watertoren
25-10-2021 om 10:31
CharlieB schreef op 25-10-2021 om 10:27:
[..]
Ik ben nu eigenlijk ook wel benieuwd naar wat jij zou doen als ik, of aantal anderen hier, op bezoek komen? Die 'm standaard op 18/19 graden hebben staan?
Ik heb eigenlijk nog nooit commentaar gehad op de temperatuur hier binnen maar als er iemand aan zou geven dat ze het te warm vinden dan zou ik de deur wel even open zetten.
redbulletje
25-10-2021 om 10:44
Rondstruiner schreef op 25-10-2021 om 10:11:
[..]
Grappig, als ik een hele dag heb gewandeld vind ik het al snel warm en behaaglijk binnen daarna, ook bij 18 graden.
Ik eindig mijn douches altijd koud, al vele jaren. Niet te lang, gewoon even kort koud afspoelen. Dat scheelt ook enorm, dan heb ik het daarna lekker warm. Een warme douche helpt daar volgens mij helemaal niet bij.
Toen ik nog heel fanatiek aan het fitnessen was had ik het trouwens pas echt nooit koud.
Ik zwem inmiddels in water van 9 graden, dus genoeg koudetraining, maar ik ben de overgang al voorbij en ik ben aan 't lijnen dus ik ga me ook niet warm zitten eten uiteraard, dan liever de verwarming hoger.
1968
25-10-2021 om 10:44
Zomaar benieuwd, maar wat voor een kleding draag jij dan Watertoren?
Hier staat de thermostaat op 20 graden, dan is het behaaglijk in huis, maar bij mijn vriendin (zij hebben vloerverwarming) moet ie op 21 graden staan en dan nog vind ik het daar een beetje frisjes. Dus het is niet altijd goed te vergelijken, wanneer een huis kil of warm aanvoelt.
Ik heb meestal een truitje en vestje erover aan (gewoon omdat ik dat leuk gekleed vind staan) en dan vaak nog wel mijn mouwen opgestroopt, nog geen overgangsklachten waarbij het vest de hele tijd aan en uit moet. Ik heb wel extra dikke sokken aan over mijn gewone sokken (als een soort sloffen zeg maar, want sloffen vind ik dan weer niet lekker zitten) want mijn vloer is nooit echt lekker warm.
redbulletje
25-10-2021 om 10:46
[..]
Alcohol drinken wil wel helpen en m'n dikke fleecevest aanhouden.
watertoren
25-10-2021 om 11:03
1968 schreef op 25-10-2021 om 10:44:
Zomaar benieuwd, maar wat voor een kleding draag jij dan Watertoren?
Hier staat de thermostaat op 20 graden, dan is het behaaglijk in huis, maar bij mijn vriendin (zij hebben vloerverwarming) moet ie op 21 graden staan en dan nog vind ik het daar een beetje frisjes. Dus het is niet altijd goed te vergelijken, wanneer een huis kil of warm aanvoelt.
Ik heb meestal een truitje en vestje erover aan (gewoon omdat ik dat leuk gekleed vind staan) en dan vaak nog wel mijn mouwen opgestroopt, nog geen overgangsklachten waarbij het vest de hele tijd aan en uit moet. Ik heb wel extra dikke sokken aan over mijn gewone sokken (als een soort sloffen zeg maar, want sloffen vind ik dan weer niet lekker zitten) want mijn vloer is nooit echt lekker warm.
Ik heb nu een topje aan met een dun jasje met driekwart mouwen. Ik draag veel dunne shirts (die je niet hoeft te strijken) met lange mouwen die ik opstroop. Pantoffels of zo draag ik ook niet. Ik kan er niet tegen als mijn voeten warm zijn. Die liggen bij mij ook nooit onder het dekbed.
_melon
25-10-2021 om 11:04
watertoren schreef op 25-10-2021 om 11:03:
[..]
Ik heb nu een topje aan met een dun jasje met driekwart mouwen. Ik draag veel dunne shirts (die je niet hoeft te strijken) met lange mouwen die ik opstroop. Pantoffels of zo draag ik ook niet. Ik kan er niet tegen als mijn voeten warm zijn. Die liggen bij mij ook nooit onder het dekbed.
Dan snap ik wel dat de verwarming op 21 staat haha.
watertoren
25-10-2021 om 11:07
_melon schreef op 25-10-2021 om 11:04:
[..]
Dan snap ik wel dat de verwarming op 21 staat haha.
Nu niet hoor want ik heb de achterdeur open.
Rockstar
25-10-2021 om 14:50
[..]
Ik zet dan of een raam of het tochtlichtje open (of beiden) en ga zelf onder een dekentje zitten.
Tover-Feetje
25-10-2021 om 15:01
Ik heb tot nu toe de verwarming nog niet aan gehad al moet ik eerlijk bekennen dat het nu met 16 graden in huis best wel fris is
De afgelopen jaren kreeg ik altijd tussen de drie en vier honderd euro terug van mijn voorschotten.
Dit jaar heb ik bericht gehad dat ik volgens de schatting tussen de 100 en 250 euro moet bijbetalen
Nu kan ik dat wel missen maar ik ben wat dat betreft een krent en het is nu even een strijd tussen mijn man en mij wie het "zwakste" is en de verwarming aan gaat zetten
Ik voorspel dat man vanavond, voor hij overgaat tot de verwarming, eerst gaat kijken of hij het met de airco wat behaaglijk gaat krijgen.
Stiekem hoop ik van wel want net doen of het niet koud is is best wel lastig met bijna blauwe handen.
Bijkomend voordeel is dat ik man een watje kan noemen want "kou zit tussen je oren" 
redbulletje
25-10-2021 om 15:11
Ik vind energie niet iets om op te bezuinigen. Je dagelijkse leefomgeving moet gewoon comfortabel en leefbaar blijven.
Herfstappeltaart
25-10-2021 om 15:15
redbulletje schreef op 25-10-2021 om 15:11:
Ik vind energie niet iets om op te bezuinigen. Je dagelijkse leefomgeving moet gewoon comfortabel en leefbaar blijven.
Als je je niet goed voelt is dat ook geen doen.
ShowyHummingbird30
25-10-2021 om 15:15
Hier is vanmiddag de verwarming voor het eerst even aan geweest. Op verzoek van de thuisstudeerders. En omdat zij op kleine kamertjes zitten, is even stoken genoeg om het daar fors warmer te krijgen.
Herfstappeltaart
25-10-2021 om 15:16
Ik heb hem net een half uurtje aangehad. Niet eens voor de kou, maar omdat er sinds gisteren was in het trapgat hangt die niet wil drogen. Noodgreepje dus.
ShowyHummingbird30
25-10-2021 om 15:16
redbulletje schreef op 25-10-2021 om 15:11:
Met de laatste zin ben ik het eens. Alleen verstaan jij en ik iets anders onder comfortabel en leefbaar.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.