Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Menstruatieondergoed per ongeluk in droogkast. Erg?

Ik heb mijn menstruatieondergoed van Swaens per ongeluk mee in de droogkast gestopt. 
Zouden ze nu nog ‘waterdicht’ zijn? 
Wie heeft dit ook al eens voorgehad? 

Wat staat er op het etiket in het ondergoed?
Als daar het teken van 'geen droogkast' (= vierkant met cirkel erin en daar een kruis over) opstaat, dan kan het zijn dat het ondergoed niet meer waterdicht is. 
Heb je dat in de heetste stand laten drogen?

PS: nadien nog eens website Swaens bekeken. 
Daar staat: 
Wij raden af om de droger te gebruiken, omdat dit de textielvezels kan beschadigen.
Maar er staat niet 'het is verboden, want ...'

Ik zou eens wat water over het inlegkruisje laten druppelen en kijken wat er gebeurt.

Volgende keer niet meer doen hé!

FarFarAway

FarFarAway

06-11-2021 om 12:49 Topicstarter

Nee het is niet ideaal zeggen ze. 
Maar eens proberen met water is wel een goed idee! 😃

Ik las laatst voor het eerst in mijn leven (ja het verbaasde me ook want ik leef echt niet onder een steen over menstruatie ondergoed. Tenminste ik begrijp dat dit een versie is waar je dan helemaal geen maandverband of tampons hoeft te gebruiken? Omdat iemand er hier nu over schrijft wil ik dat meteen maar even vragen, is dat zo? Of is het gewoon anti-doorlek en moet je wel maandverband of tampons gebruiken? Heb geen idee.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

06-11-2021 om 13:52

_Anoniem_ schreef op 06-11-2021 om 12:59:

Ik las laatst voor het eerst in mijn leven (ja het verbaasde me ook want ik leef echt niet onder een steen over menstruatie ondergoed. Tenminste ik begrijp dat dit een versie is waar je dan helemaal geen maandverband of tampons hoeft te gebruiken? Omdat iemand er hier nu over schrijft wil ik dat meteen maar even vragen, is dat zo? Of is het gewoon anti-doorlek en moet je wel maandverband of tampons gebruiken? Heb geen idee.

Ik lees mee voor het antwoord en enigzins verbazende gedachte erbij

Keetie schreef op 06-11-2021 om 13:52:

[..]

Ik lees mee voor het antwoord en enigzins verbazende gedachte erbij

wat bedoel je?

Ik denk dat het wel ok is. Mijn wasbare maandverband mag officieel ook niet in de droger en komt daar per ongeluk ook wel ns in terecht. Volgens mij wordt het daar niet zozeer ‘lek’ van als dat de waterdichte laag kan gaan verkleven/opkreukelen. Maar dat is bij die vsn mij tot nog toe niet aan de hand. 

FarFarAway

FarFarAway

06-11-2021 om 14:23 Topicstarter

_Anoniem_ schreef op 06-11-2021 om 12:59:

Ik las laatst voor het eerst in mijn leven (ja het verbaasde me ook want ik leef echt niet onder een steen over menstruatie ondergoed. Tenminste ik begrijp dat dit een versie is waar je dan helemaal geen maandverband of tampons hoeft te gebruiken? Omdat iemand er hier nu over schrijft wil ik dat meteen maar even vragen, is dat zo? Of is het gewoon anti-doorlek en moet je wel maandverband of tampons gebruiken? Heb geen idee.


Het is inderdaad ter vervanging van tampons en maandverband 🙂 Klinkt mega goor, dacht ik ook eerst wel, maar het valt reuze mee. 
Ik kan geen tampons gebruiken, en maandverband werd zo broeierig en pijnlijk dat ik uiteindelijk toch de stap heb gezet naar dit ondergoed. 
Het voelt echt niet nat en vies en het stinkt ook niet vreselijk. 

Ik kan het ook gebruiken op mijn zwaardere dagen maar dan wissel ik wel na een uur of 5 tot 6. Het lekt dan nog steeds niet door maar het is dan gewoon voor het frissere idee. Maar op je laatste 1 of 2 dagen als het vloeien minder wordt kan je het gewoon heel de dag aan. 
Ik heb ook al eens toen ik een hele lange dag moest werken, en niet kon wisselen ergens, er eerst een maandverbandje ingelegd, na een paar uur werken toen het broeierig werd er weer uitgehaald en de tweede helft van de dag weer pijnloos doorgewerkt. 
Ideaal! En ook ecologischer. 

FarFarAway

FarFarAway

06-11-2021 om 14:26 Topicstarter

Moosey schreef op 06-11-2021 om 14:17:

Ik denk dat het wel ok is. Mijn wasbare maandverband mag officieel ook niet in de droger en komt daar per ongeluk ook wel ns in terecht. Volgens mij wordt het daar niet zozeer ‘lek’ van als dat de waterdichte laag kan gaan verkleven/opkreukelen. Maar dat is bij die vsn mij tot nog toe niet aan de hand.


Oh gelukkig! Bedankt. 

FarFarAway schreef op 06-11-2021 om 14:23:

[..]


Het is inderdaad ter vervanging van tampons en maandverband 🙂 Klinkt mega goor, dacht ik ook eerst wel, maar het valt reuze mee.
Ik kan geen tampons gebruiken, en maandverband werd zo broeierig en pijnlijk dat ik uiteindelijk toch de stap heb gezet naar dit ondergoed.
Het voelt echt niet nat en vies en het stinkt ook niet vreselijk.

Ik kan het ook gebruiken op mijn zwaardere dagen maar dan wissel ik wel na een uur of 5 tot 6. Het lekt dan nog steeds niet door maar het is dan gewoon voor het frissere idee. Maar op je laatste 1 of 2 dagen als het vloeien minder wordt kan je het gewoon heel de dag aan.
Ik heb ook al eens toen ik een hele lange dag moest werken, en niet kon wisselen ergens, er eerst een maandverbandje ingelegd, na een paar uur werken toen het broeierig werd er weer uitgehaald en de tweede helft van de dag weer pijnloos doorgewerkt.
Ideaal! En ook ecologischer.

Oh dat is fijn om te horen, had het nog van niemand 'echt' gehoord en de reclame geloof ik ook niet altijd zomaar. Dankjewel ! Waar heb jij ze gekocht? Welk merk? Edit: ik lees het al 'Swaens'

OrganicDeer76

OrganicDeer76

06-11-2021 om 14:57

Keetie schreef op 06-11-2021 om 13:52:

[..]

Ik lees mee voor het antwoord en enigzins verbazende gedachte erbij

Ik bedoel dat ik het topic nee volg en ook nog nooit er van gehoord had. Verbazing dus dat zoiets bestaat. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

06-11-2021 om 14:58

FarFarAway schreef op 06-11-2021 om 14:23:

[..]


Het is inderdaad ter vervanging van tampons en maandverband 🙂 Klinkt mega goor, dacht ik ook eerst wel, maar het valt reuze mee.
Ik kan geen tampons gebruiken, en maandverband werd zo broeierig en pijnlijk dat ik uiteindelijk toch de stap heb gezet naar dit ondergoed.
Het voelt echt niet nat en vies en het stinkt ook niet vreselijk.

Ik kan het ook gebruiken op mijn zwaardere dagen maar dan wissel ik wel na een uur of 5 tot 6. Het lekt dan nog steeds niet door maar het is dan gewoon voor het frissere idee. Maar op je laatste 1 of 2 dagen als het vloeien minder wordt kan je het gewoon heel de dag aan.
Ik heb ook al eens toen ik een hele lange dag moest werken, en niet kon wisselen ergens, er eerst een maandverbandje ingelegd, na een paar uur werken toen het broeierig werd er weer uitgehaald en de tweede helft van de dag weer pijnloos doorgewerkt.
Ideaal! En ook ecologischer.

Kan het dan een bepaald aantal vocht aan? Wordt het niet zwaar? 

Ik denk dat het materiaal van de menstruatieslip sneller slijt van de droger. Maar voor 1 keertje zal het wel wat meevallen.

Ik heb een menstruatieslip van Snugg met 4 druppels. Maar op mijn zware dagen zou ik wel 3 of 4 menstruatieslips nodig hebben om het droog te houden. Dat is mij te veel gedoe met wisselen. Je moet dan nl ook je hele broek en schoenen uit. Mij beviel het helaas niet. 

Hier gaat het regelmatig in de droger. 

Ik gebruik het op zware dagen als backup naast menstruatiecup en voor lichtere dagen in de nacht.

FarFarAway

FarFarAway

06-11-2021 om 16:35 Topicstarter

Keetie schreef op 06-11-2021 om 14:58:

[..]

Kan het dan een bepaald aantal vocht aan? Wordt het niet zwaar?


Ik denk dat het ook wel wat afhangt van hoeveel je bloedt natuurlijk maar ook al lukt het niet op je zwaarste dag dan nog is het wel fijn voor die andere dagen. Zwaar wordt het niet echt vind ik, en anders is het tijd om eens te wisselen. 
Ik heb het de eerste keer alleen thuis uitgeprobeerd, dan kan er niet veel mis gaan. 
Als je interesse hebt zou ik het zeker proberen, al is het maar voor je lichtere dagen. Echt verloren zijn die slips dan niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.