Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Matras gezocht

Ik zie er onwijs tegenop om allerlei beddenwinkels af te struinen  maar ik heb een nieuw matras nodig. 
Nu kwam ik Emma en Matt sleeps online tegen. Emma lees ik slechte leveringservaringen op social media. Dus die valt af voor mij. Iemand ervaring met Matt sleeps? 
Uiteraard genoeg reviews te vinden maar die vertrouw ik niet zo. 

Of iemand een andere tip?


Matrassen van de Lidl!

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

21-08-2021 om 09:24

Ik slaap inmiddels 2,5 jaar op een Emma matras. Heerlijk! Gekocht via beter bed en werd thuis geleverd zonder problemen.  Mocht 100 dagen proef liggen en werd na ongeveer 90 dagen gebeld door beter bed om te horen of het beviel. Dik tevreden hier.

Wat bedoel je precies met slechte leveringservaringen?

Die van de lidl, zijn erg goed.
Wij hebben die met gel erin.
Snelle levering.

Ik heb nu bijna een jaar een MattSleeps matras en ben er heel blij mee. Het was een paar dagen zoeken naar de juiste hardheid. Maar het fijne is dat je deze mogelijkheid ook hebt met dit matras. Wat mij betreft een aanrader. 

Was 'n jaar geleden al van plan een nieuw matras te kopen, maar heb nog nergens echt 'n goed gevoel bij gehad. Ben wel naar 2 beddenzaken geweest afgelopen winter, maar dus nog niet doorgezet. 
Mijn eis is ook dat het uit één deel bestaat (160x200), bij 2 losse gaat de middenspleet doorzakken. 

Ik heb een jaar of drie geleden nieuwe Emma matrassen voor mijn tweepersoonsbed gekocht (2 losse matrassen).
Wij zijn er tevreden over.
Vorig jaar voor mijn zoon een nieuw Lidl (koudschuim) matras gekocht, veel voordeliger dan het Emma matras en tot mijn verbazing ligt het minstens zo goed misschien wel beter 
Ik weet dus nu al waar ik mijn volgend matras ga kopen, bij de Lidl 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

21-08-2021 om 10:44

Tover-Feetje schreef op 21-08-2021 om 10:36:

Ik heb een jaar of drie geleden nieuwe Emma matrassen voor mijn tweepersoonsbed gekocht (2 losse matrassen).
Wij zijn er tevreden over.
Vorig jaar voor mijn zoon een nieuw Lidl (koudschuim) matras gekocht, veel voordeliger dan het Emma matras en tot mijn verbazing ligt het minstens zo goed misschien wel beter
Ik weet dus nu al waar ik mijn volgend matras ga kopen, bij de Lidl

Ik ben dan wel benieuwd of ze vergelijkbaar lang mee gaan. 

ikea heeft service dat je matras mag terugsturen als het niet bevalt. en je kunt in de winkel erop gaan liggen voor een eerste test.
gr Angela

Oeloeboeloe

Oeloeboeloe

21-08-2021 om 13:35 Topicstarter

Mallebeppie schreef op 21-08-2021 om 09:24:

Ik slaap inmiddels 2,5 jaar op een Emma matras. Heerlijk! Gekocht via beter bed en werd thuis geleverd zonder problemen. Mocht 100 dagen proef liggen en werd na ongeveer 90 dagen gebeld door beter bed om te horen of het beviel. Dik tevreden hier.

Wat bedoel je precies met slechte leveringservaringen?

Ik lees op Facebook dat men lang moet wachten op hun bestelde matras. En dat de klantenservice niet echt klantvriendelijk is. Maar als je ‘m via beter bed koopt zul je daar geen last van hebben. 

Oeloeboeloe

Oeloeboeloe

21-08-2021 om 13:37 Topicstarter

Veel Lidl fans hier  . Ikea is ook een optie idd. 
Ik vraag me ook af of duur ook meteen beter is. Bij veel artikelen is dit wel mijn ervaring namelijk.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

21-08-2021 om 13:49

Oeloeboeloe schreef op 21-08-2021 om 13:37:

Veel Lidl fans hier . Ikea is ook een optie idd.
Ik vraag me ook af of duur ook meteen beter is. Bij veel artikelen is dit wel mijn ervaring namelijk.

Ik geef moeilijk veel geld uit, maar goed kunnen slapen is veel waard.

Mallebeppie schreef op 21-08-2021 om 10:44:

[..]

Ik ben dan wel benieuwd of ze vergelijkbaar lang mee gaan.

De tijd zal het (letterlijk) leren 
Maar voor de prijs van een Emma matras koop ik vier Lidl matrassen.
Dan zou het Lidl matras wel heel kort mee moeten gaan om duurkoop te zijn.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

21-08-2021 om 14:14

Ik weet dat proefliggen niet heel veel zegt, maar kun je proefliggen op een Lidl matras voor je tot aankoop over gaat? 

Advies over een matras dat bij je lengte en lichaamsgewicht past etc?

Mag je het Lidl matras terug sturen als het niet bevalt? 

Een vriendin van mij met rugklachten heeft een keer een soortgelijk matras gekocht en had er na een korte periode spijt van, maar het kon niet retour. Ze had geen advies ingewonnen en dacht een goed matras te hebben gekocht.  Dan baal je toch wel flink. 

Ieders portemonnee is natuurlijk ook anders,  daar ben ik me van bewust.  Maar goed slapen is goud waard.

Een nieuw matras is natuurlijk hartstikke fijn, maar is je ondergrond nog wel goed? Een goed nieuw matras op een beroerde ondergrond/lattenbodem is ook niet aan te raden

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

21-08-2021 om 14:19

Tover-Feetje schreef op 21-08-2021 om 14:06:

[..]

De tijd zal het (letterlijk) leren
Maar voor de prijs van een Emma matras koop ik vier Lidl matrassen.
Dan zou het Lidl matras wel heel kort mee moeten gaan om duurkoop te zijn.

Ik heb net op de website van Lidl gekeken,  maar is dat wel zo? 

Nou is de matrasmaat die ik heb niet verkrijgbaar bij Lidl, maar datgene dat het dichtst in de buurt komt van de afmetingen van mijn 2 persoons bed kost zo'n 500 euro. Mijn Emma matras, met dus een afwijkende maat (160×210) heeft me toen 900 EUR gekost. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.