Huis, tuin en keuken
Vf_Watervrouw
24-06-2026 om 00:25
Maatregelen tegen zon/warmte
Niet het goede moment om (relatief) goedkoop en of snel iets structureels te regelen nu iedereen wel koelte wil, maar misschien kunnen we wat quick wins en suggesties voor langere termijn delen
Neweve
24-06-2026 om 14:28
De screens met zuignappen werken hier goed. Ik heb ze op het dakraam en een van de kinderkamers . Die laatste was iets meer klooien ivm naar buiten open gaan.
Als je gaat doorluchten ('s nachts) dan kan je een ventilator op het raam zetten. Zo wordt de luchtstroom groter en gaat het sneller. Wij zetten ook alle deuren open met een deurstopper (of sok) zorgen we dat ze open blijven.
Fijne plafond ventilator die ook behoorlijk stil is. Kan op de plek van de lamp (en je hebt ze ook met lamp) dus kan als vervanging dienen.
Waar mogelijk apparaten uit, ik merk dat het warmer wordt als ik thuiswerk. Het scherm en de pc geven aardig wat al warmte af. Airfryer zet ik nu ook buiten.
Wij hebben kussenhoezen met een koele kant. Echt kouder is het niet maar het voelt wel zo. (Ikea en cloud pillow. Die van cloud pillow werken iets beter).
Fles met ijs in je bed en/of voor de ventilator.
CharlieB
24-06-2026 om 17:37
Ik heb screens met zuignappen maar op de twee grote ramen kan ik ze alleen aan de binnenkant hangen want daar kan ik niet bij aan de buitenkant. En ik heb nog twee kleinere ramen die draaien naar binnen open, daar hangen ze wel aan de buitenkant. Het verschil tussen binnen en buiten hangen is wel echt merkbaar. Als je er buiten bij kan, zou ik ze aan de buitenkant plakken
Vf_Watervrouw
24-06-2026 om 19:00
Beide deuren en alledrie de ramen openen naar binnen. Wellicht kan ik daardoor ook de vijf dichte ramen aan de buitenzijde bereiken 🤞
Waarschijnlijk ben ik rond zonsopkomst wel wakker, kan ik diepte van sommige raamkozijnen bestuderen.
Tot middernacht ongeveer even de tijd uitzitten met ventilator.
Morgen vanuit werk wellicht de Actionvoorraden bestuderen. Zag vanochtend iemand met radiatorfolie lopen (niet handig als ze overburen heeft), zonet een rol papieren tafelkleed meegenomen, misschien doet dat nog wat zolang het droog blijft.
Minder schermtijd stond al op mijn todo 😁💪
Yumi
24-06-2026 om 19:10
Vf_Watervrouw schreef op 24-06-2026 om 19:00:
Beide deuren en alledrie de ramen openen naar binnen. Wellicht kan ik daardoor ook de vijf dichte ramen aan de buitenzijde bereiken 🤞
Waarschijnlijk ben ik rond zonsopkomst wel wakker, kan ik diepte van sommige raamkozijnen bestuderen.
Tot middernacht ongeveer even de tijd uitzitten met ventilator.
Morgen vanuit werk wellicht de Actionvoorraden bestuderen. Zag vanochtend iemand met radiatorfolie lopen (niet handig als ze overburen heeft), zonet een rol papieren tafelkleed meegenomen, misschien doet dat nog wat zolang het droog blijft.
Minder schermtijd stond al op mijn todo 😁💪
Lijkt me ook heel vervelend, maar waarschijnlijk zijn de gordijnen van de overburen dicht
Mogelijk breken de ramen als ze HR glas heeft, want daar kan je niet zomaar alle folie opplakken.
Geen wit laken in huis? Dat gaat langer mee dan een papieren tafelkleed
Ik heb plissé gordijnen, maar ga zodra de zon weg is lakens hangen in de hoop wat meer zon tegen te houden.
Vf_Watervrouw
24-06-2026 om 19:14
ik doe aan donkerblauwe en paarse lakens
papieren ding zal iig licht genoeg zijn voor de tape.
Due-scimmie
24-06-2026 om 20:27
Wij hebben mobiele airco's met slang naat buiten op de slaapkamers, geïnvesteerd in goede ventilatoren voor beneden.
En las vanochtend iets over witte dakbedekking voor platte daken. Vorig jaar 18m2 aangebouwd. Het is goed geïsoleerd maar daardoor blijft het nu dus hangen. Dus de optie betere dakbedekking gaan we overwegen.