Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Losse thee

Hallo allemaal, hopelijk is hier nog geen topic van, kon er iig geen vinden. 

Ik ben echt een hele grote theeleut, en was altijd redelijk content met pickwick. Maar de laatste tijd ben ik in de wereld van losse thee terecht gekomen, en dat is veeeeeeel lekkerder dan pickwick natuurlijk.
Nu koop ik steeds kleine verpakkingen bij de tuinen (oh nee, Holland and Barrett ) maar wil eigenlijk wat groter in gaan slaan. 
Dus ik dacht; theeleuten unite! Waar koop jij jouw losse thee? En waar vind jij het bijvoorbeeld echt niet te drinken?


Ik koop veel losse thee bij Simon Levelt, allemaal kruiden theetjes want ik vind zwarte thee niet te hachelen xD

MindlessCamel53

MindlessCamel53

26-09-2021 om 20:23

Ik koop het vaak op de markt en ook weleens bij Simon Levelt. 
In Haarlem zit een erg leuke theewinkel, waar je aan alle thee kunt ruiken voordat je het koopt. Zeker een aanrader als je eens in de buurt bent. 
https://www.theartoftea.nl/

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-09-2021 om 20:25

Soms online, soms Tuinen of Simon Levelt, soms supermarkt (de jumbo en AH hier hebben ook losse thee), soms toko (jasmijnthee!).

Ik drink liefst kruidenmengsels of een mix met groene thee.

Ik heb op aanraden Do Ghazal bij de Turkse supermarkt gehaald. Ben benieuwd, morgen proberen.
Ik heb de indruk dat niet alle filialen van Simon Levelt even constant zijn in kwaliteit. Heb al best vaak wat minder lekkere thee uit Rotterdam gehad terwijl ik bij andere vestigingen want probleem niet heb.

ik was gisteren bij Dille en Kamille en die hebben ook heel veel staan. niets gekocht, want ik ben niet zo'n losse theedrinker

Bij de Chinese toko jasmijnthee bolletjes, dat is echt de lekkerste thee ever

Ik bestel een paar keer per jaar bij www.suezthee.nl/ 

Ik vind thee met hibiscus erin heel vies. Dan krijg je direct zo'n roze kleur in je kopje en een heel aparte nasmaak.

Bij Suez check ik dus altijd even of dat er in zit 

Toen ik nog losse thee gebruikte kocht ik die regelmatig bij Xenos.
Verpakkingen variëren van 50 tot 250 gram. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-09-2021 om 20:55

Tover-Feetje schreef op 26-09-2021 om 20:49:

Toen ik nog losse thee gebruikte kocht ik die regelmatig bij Xenos.
Verpakkingen variëren van 50 tot 250 gram.


Nooit aan gedacht om daar te kijken. Gaat op het lijstje als ik ooit weer in de stad ben.

ik haal mijn thee altijd bij de biologische verpakkingsvrije winkel. Eigen potje mee, en scheppen maar 

Nadeel van losse thee is dat gasten het soms lastig kiezen vinden. Dus ik heb ook nog een thee doos met pukka en yogi.

Ik koop vaak losse thee bij koffie/theespeciaalzaken hier in de stad. Soms ook in Duitsland bij de drogist (Rossmann, geloof ik). 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-09-2021 om 21:02

Coreopsis schreef op 26-09-2021 om 20:55:

[..]


Nooit aan gedacht om daar te kijken. Gaat op het lijstje als ik ooit weer in de stad ben.

Bij nader inzien...


https://www.xenos.nl/groene-thee-tropical-gold-75-g

Ingrediënten
Groene thee, ananas, papaja , aroma, kattenpootjes, zonnebloemenbloesems.



Coreopsis schreef op 26-09-2021 om 21:02:

[..]

Bij nader inzien...


https://www.xenos.nl/groene-thee-tropical-gold-75-g

Ingrediënten
Groene thee, ananas, papaja , aroma, kattenpootjes, zonnebloemenbloesems.



Mijn eerste reactie WTF 
Maar een rondje google levert deze kattenpootjes op 

acacia_dealbata.jpg?optimize=medium&fit=crop&height=600&width=600

Mimosa

Mimosa, is dat lekker in thee? Ik vind het nogal heftig ruiken.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-09-2021 om 21:08

Feles schreef op 26-09-2021 om 21:07:

Mimosa, is dat lekker in thee? Ik vind het nogal heftig ruiken.

Met jouw ava kan ik me voorstellen dat je er bedenkingen bij hebt .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.