Huis, tuin en keuken
Frogger
22-07-2026 om 10:45
"Lifehacks" voor de fulltime werkende mens
Vanwege een personeelsprobleem ga ik volgend jaar iig starten als fulltimer. Nu werk ik 3 dagen, vanaf september 5 dagen.
Ik heb nooit veel structuur in de week nodig gehad, op mijn werkdagen eten we gewoon vrij laat (tussen half 8 en 8) en huishouden doe ik op mijn vrije dagen.
Maar die vrije dagen zijn zo weg, en ik denk dat ik nog niet alles goed doordacht heb. Nu ben ik sowieso vrij chaotisch dus wellicht dat ik hier wat tips kan krijgen van mensen die hun leven zo mooi op orde hebben ![]()
Nu kunnen we een hulp krijgen op korte termijn, dus dat deel is al aangepakt. De gewone dagelijkse dingen blijven doorgaan natuurlijk. Ook is het voor mijn kinderen ook weleens fijn om bijtijds te eten. Ik verwacht wel iets eerder naar huis te kunnen nu ik fulltime ga werken.
Mijn partner is minder belastbaar, werkt vanuit huis en is er als achterwacht voor oudere kinderen (11 en 13).
Ik ben benieuwd wat voor tips jullie hebben.
ToetieToover
30-07-2026 om 18:46
stokstaart schreef op 30-07-2026 om 16:00:
Hoe doen jullie dat met een sociaal leven en werk? Ik ga 4x9 werken. Dat deed ik al maar nu krijg ik er ook 2u reistijd bij. Dat koken en eten komt wel goed maar ik sport veel, heb hobbies en een berg vrienden. En mijn lief vindt het niet gezellig als ik in het weekend standaard de hort op ben met vrienden of sporten (En ik ook niet gelukkig).
Zoek een sport die je samen kunt doen. Moet je echt 4x9 werken? En kun je thuiswerken?
Neweve
30-07-2026 om 19:23
ToetieToover schreef op 30-07-2026 om 18:46:
[..]
Zoek een sport die je samen kunt doen.
Ik heb collegas die sporten tijdens de lunch in de sportschool naast werk. Dan neem je dus wel een langere lunch, maar dat compenseren de weer later op de dag/met een kortere koffie pauze.
stokstaart
30-07-2026 om 21:33
Marty1984 schreef op 30-07-2026 om 18:04:
[..]
Partner dumpen
.
En prioriteiten stellen. Je kan niet én voltijds werken én een partner hebben én een huishouden draaiende houden én massa's sporten én een uitgebreide vriendenkring elk weekend draaiende houden. En misschien af en toe nog op familie-bezoek gaan ook.
Is het een optie om naar het werk te fietsen? Of om 2 keer per week op een totaal onchristelijk uur te sporten? Zoals bijvoorbeeld opstaan om 5u ofzo om te gaan joggen / fitnessen voor je naar je werk vertrekt?
Partner meeslepen naar een deel van je vrienden zodat je wel samen onderweg bent en hij niet het hele weekend op jou zit te wachten? (Waarbij de anderen ook hun partners meeslepen, zodat hij niet de enige is.)
ik vind het te leuk met m’n lief!
Op de fiets kan niet, das 68km. Familie heb ik niet dus dat scheelt een hoop en m’n schoonfamilie is niet high maintenance.
voor werk gaan hardlopen had ik ook bedacht maar lief verklaarde me voor gek. Mijn lief kan zeker deels mee, mijn vrienden vinden haar 😉 over het algemeen ook erg leuk.
ik kan wellicht wel eerder van werk soms om thuis te sporten en dan nog een paar uurtjes werken daarna.
stokstaart
30-07-2026 om 21:34
ToetieToover schreef op 30-07-2026 om 18:46:
[..]
Zoek een sport die je samen kunt doen. Moet je echt 4x9 werken? En kun je thuiswerken?
Ik mag soms thuiswerken. En anders wordt het 4x8 (minder mag niet, management) en gezien de functie werk ik waarschijnlijk toch wel 4x9. Kan ik maar beter betaalt worden
Ademes
31-07-2026 om 12:44
Mwoah, ik sta 's ochtends voor 7 uur in de sportschool (werk fulltime met een half uur reistijd). Het is eigenlijk best lekker en je staat versteld hoeveel mensen er dan zijn!