Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

"Lifehacks" voor de fulltime werkende mens

vooruit koken t is hier al vaker gezegd.
Aardappelen  dag 1 gekookt, dag 2 gebakken, dag 3 gegratineerd of door een bietenslaatje.
Grote pan maaltijdsoep koken en invriezen.s morgens voor je weggaat bak eruit is t savonds ontdooit, stokbrood kruidenboter erbij.
Ik heb meestal diverse soepen in de vriezer, 
Bruine bonen, snert( in de winter), goulash ,( met rijst =rijst met goulash, zonder rijst is goulash soep)
En asperge, tomaat,kip ( dat is geen maaltijd soep daar gaat dan bv een pizza broodje of een wrapp bij
Grote pan curry oid in porties invriezen 
Nasi etc.( Je kan ook een grote pan "nasi prutje "maken en in porties invriezen,  s avonds rijst koken, eitje bakken,zo klaar)
Ik houd van koken in grote porties, dus mijn vriezer zit meestal vol.
Maar t bespaart echt tijd!

Ik las hier van iemand die een robot stofzuiger heeft die zichzelf leegt....hoe doet hij dat? Ik kan mij daar geen voorstelling van maken.

Hier ook een robot stofzuiger, heel tevreden over, maar we zetten als hij draait wel alles omhoog(stoelen op tafel, gordijnen op de vensterbank,vuilnisbakken weg etc) dus best een werkje, maar daarna is de vloer spic en span
Maar zichzelf legen? Hoe dan?

Als er personeelsgebrek is betekent het dat de groep op de dagen dat je er niet bent door steeds een wisselend persoon opgevangen wordt. Onrust in de groep, leerlijnen en handelingsplannen die niet lekker doorlopen, héél veel werk met overdracht want en uiteindelijk ben jij de vaste leerkracht die eindverantwoordelijk is en alle gesprekken moet doen. 
Soms is fulltime echt makkelijker en rustiger.

Roos57 schreef op 22-07-2026 om 16:15:

[..]

Het is door personeel tekort staat in je OP

En jij wil liever niet.

Waarom zeg je dan ja en geen nee

Tenzij TO het ontzettend leuk vindt om te werken en zich kapot zou vervelen als ze niet werkte zou ik liever minder inkomsten hebben dan me de hele dag de pokken te werken. 

Maar misschien ben ik alleen stikjaloers dat TO zulk fijn werk heeft.

jullie kunnen misschien wat vroeger eten als de thuiswerkende partner kookt/eten opwarmt.

Frogger

Frogger

22-07-2026 om 19:35 Topicstarter

Vuurvogel schreef op 22-07-2026 om 17:50:

Als er personeelsgebrek is betekent het dat de groep op de dagen dat je er niet bent door steeds een wisselend persoon opgevangen wordt. Onrust in de groep, leerlijnen en handelingsplannen die niet lekker doorlopen, héél veel werk met overdracht want en uiteindelijk ben jij de vaste leerkracht die eindverantwoordelijk is en alle gesprekken moet doen.

Exact dit. En ja, ik vind mijn werk ook echt leuk. Maar als ik nee zeg, dan heb ik gewoon heel veel onbetaald werk te doen. 

Vuurvogel schreef op 22-07-2026 om 17:50:

Maar niet je eigen keuze. 

Frogger schreef op 22-07-2026 om 19:35:

[..]

Exact dit. En ja, ik vind mijn werk ook echt leuk. Maar als ik nee zeg, dan heb ik gewoon heel veel onbetaald werk te doen.

En dat accepteer je ?

Frogger

Frogger

22-07-2026 om 19:50 Topicstarter

Roos57 schreef op 22-07-2026 om 19:42:

[..]

En dat accepteer je ?

Ja. Ik vind het ook jammer als dit stuk nu het topic kaapt, dus ik ga graag verder over tips om het allemaal wat slimmer aan te pakken. 

https://www.beslist.nl/p/xiaomi-robot-vacuum-x20-robotstofzuiger-wit-6000-pa-zuigkracht/12000/6941812768556/?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=21431852835&gbraid=0AAAAADred46VvvH3jmxmyb-by4iE6ZCuq

Ik heb deze robotzuiger. Hij heeft in die zuil een stofzak zitten en 2 bakken voor schoon en vuil water. Die stofzak werkt hetzelfde als bij een gewone stofzuiger. Alleen nu krijg ik een melding op mijn telefoon dat ik de zak moet verwisselen. Dat is bij mij denk ik 3x per jaar, hij zuigt dagelijks 50m2.

Dweilen kan hij ook.. daar moet je geen nega hoge verwachtingen van hebben maar voor weinig tijd of in mijn geval een energie beperking kan het handig zijn.

Ik laat hem boven ook zijn gang gaan, heb een stuk vide naar de gang zonder verhoogde rand en daar gaat hij niet vanaf. Maar in de app kun je ook op de plattegrond die ze stofzuiger maakt gebieden aangeven waar hij bv niet mag komen. Of waar het vloerkleed ligt want dat wil je wellicht extra goed gezogen hebben en juist niet gedweild.

Bij mijn vorige robot zette ik ook alle stoelen hoog, bij deze hoeft dat niet. 

Einde verkooppraatje, geen aandelen

Frogger schreef op 22-07-2026 om 19:50:

[..]

Ja. Ik vind het ook jammer als dit stuk nu het topic kaapt, dus ik ga graag verder over tips om het allemaal wat slimmer aan te pakken.

Oké 

Frogger schreef op 22-07-2026 om 19:50:

[..]

Ik herhaal mijn vraag nog een keer. Hoe komt het dat je rond 20.00 moet eten? Is dat vanwege bewerkelijke recepten, nog boodschappen moeten doen of pas om 19.00 thuis? 

Frogger

Frogger

22-07-2026 om 20:47 Topicstarter

Pimpelmees67 schreef op 22-07-2026 om 20:39:

[..]

Ik herhaal mijn vraag nog een keer. Hoe komt het dat je rond 20.00 moet eten? Is dat vanwege bewerkelijke recepten, nog boodschappen moeten doen of pas om 19.00 thuis?

Oh sorry, overheen gelezen. Ik ben nu meestal tussen 18.30 en 19.00 thuis. Soms idd bewerkelijke recepten (ik ben niet van de pakjes) maar meestal ben ik met een half uur/ drie kwartier wel klaar. Dus daar valt door vooruit te koken zeker wel wat winst te behalen. 

Vrijdag soepdag klonk ook goed.

Mijn zwager nam niet voor een week lunch mee naar zijn werk maar maakte in het weekend zijn brood klaar.
Het belegde brood ging in de vriezer en elke dag had hij een pakje vers ontdooid brood bij de lunch.

Wat wij ook deden was elke zondag de agenda's langs elkaar leggen. De komende week afspreken wie wat op pakt, wie wanneer, wat zal doen. Gelijk even de week erna ook doornemen om te kijken of daar nog grote dingen zijn die meer voorbereiding vragen en wie dat dan zal doen. Wie rijdt voor de wedstrijd van zoon? Wie gaat met dochter naar de tandarts? etc etc. 

Hoe minder onverwachte dingen er op mijn pad kwamen hoe makkelijker de week liep. 

KnorrendKitten schreef op 22-07-2026 om 21:11:

Mijn zwager nam niet voor een week lunch mee naar zijn werk maar maakte in het weekend zijn brood klaar.
Het belegde brood ging in de vriezer en elke dag had hij een pakje vers ontdooid brood bij de lunch.

Dat kan ook, maar voor iemand die graag komkommer, tomaat en sla op brood eet is dat niet handig. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.