Huis, tuin en keuken
oudmaarnognietkoud
09-05-2025 om 19:10
leuke klusjes/stomme klusjes
De titel zegt het al.
Ik heb net kraakverse asperges geschild en die liggen nu in de pan, fijn klusje.
Verse snijbonen in ruitjes snijden vind ik leuk. Planten water geven en ik heb veel planten, vind ik stom. Spruitjes schoonmaken, hoe kleiner hoe beter, doe ik voor de tv en daar word ik heel zen van. Stofzuigen vind ik stom. Kleding repareren ben ik goed in en vind ik leuk. Toen ik nog rookte brandde ik nog wel eens ergens een gaatje in en ik heb een laatje met allerlei kleuren stoffen bloemetjes om die gaatjes te verstoppen.
Deze is misschien een beetje raar maar ik heb een lang plastic "ding" (geen idee hoe dat heet) met weerhaakjes. Die kan ik bijna een halve meter in de afvoer van de douche steken. Als ik die er met een hoop gefriemel weer uittrek dan komt er een flinke bos haar uit. Nooit de afvoer verstopt gehad, zeer bevredigend.
En jij?
Wasgij
10-05-2025 om 11:40
Ik wordt altijd chagrijnig van poetsen.
Wel weer blij als het gedaan is, met het resultaat.
Leuk vind ik de boodschappen doen, koken en de moestuin verzorgen.
De was doen vind ik ook wel te doen en de vaat ook.
oudmaarnognietkoud
10-05-2025 om 12:05
Dorestad schreef op 09-05-2025 om 21:49:
[..]
En daardoor is er tijd en energie over voor andere dingen. Tenminste, ik hoop dat voor jou ook geldt
Jazeker. Sommige klusjes, zoals was vouwen, laat ik expres liggen en doe ik als zij er is. Dan zijn wij gezellig samen aan het werk. Bed opmaken gaat ook veel makkelijk met z'n twee.
Na dik tien jaar zijn wij een geoliede machine
oudmaarnognietkoud
10-05-2025 om 12:14
Tuinfluiter schreef op 10-05-2025 om 07:40:
Vaatwasser uitruimen vooral de bestekbak en bed verschonen heb ik een hekel aan. Bij de herverdeling van de klussen toen man stopte met werken heb ik ze dan ook op zijn bord gelegd net als de ramen zemen.
Huh, ik heb een mandje voor het bestek. Dat haal ik uit de vaatwassen en zet die naast de bestekla in de keuken. Easy peasy
Maar het uitruimen van de vaatwasser vind ik een stom klusje. Voorheen deed jongste kind dat altijd maar die is het huis uit
Dolfje
10-05-2025 om 13:33
oudmaarnognietkoud schreef op 10-05-2025 om 12:14:
[..]
Huh, ik heb een mandje voor het bestek. Dat haal ik uit de vaatwassen en zet die naast de bestekla in de keuken. Easy peasy
Ik ook en nog vind ik dat ook stom werk maar er zijn ook vaatwassers met zo'n besteklade bovenin, dat wilde ik perse niet.
Wieder
10-05-2025 om 15:21
Dolfje schreef op 10-05-2025 om 13:33:
[..]
Ik ook en nog vind ik dat ook stom werk maar er zijn ook vaatwassers met zo'n besteklade bovenin, dat wilde ik perse niet.
Ik had altijd een bestekla in de vaatwasser. Neemt veel minder ruimte in een ik sorteerde het altijd vast in de la (manlief niet, je kunt maar ergens een echtelijke twist over hebben ☺️). Kwestie van oppakken en in de bestekbak doen die in het kastje ernaast zat. In het nieuwe huis zat zo'n mandje in de vaatwasser, wat een ondingen zijn dat! Het neemt veel ruimte in een als je er overheen reikt, steekt er een vork in je pols. In de nieuwe vaatwasser die we uitgezocht hebben komt dus weer een fijne la. Grappig, bij het uitzoeken van de keuken en de gesprekken met deze of gene over wat handig zou zijn met verschillende dingen, bleek dat de voorkeuren voor een la of een mandje heel stellig zijn 😄
MMcGonagall
10-05-2025 om 15:40
Toen mijn vaatwasser het begaf, wilde ik ook per se een mandje, maar die zijn bijna niet meer te vinden. Dus nu toch een besteklade en dat is zoveel makkelijker en handiger! Echt, ik weet niet waarom ik er zo tegenop zag. Het leek me meer werk, alles netjes neerleggen, maar het gaat juist sneller. Je komt niet meer met je handen tegen vies bestek, en als je hem uitruimt pak je ineen keer de messen, vorken en lepels op en hóp in de la.
On topic, vind ik weinig klussen echt leuk. Ik kan er maar twee verzinnen. Boeken kaften, maar dat hoeft waarschijnlijk nooit meer, en oliebollen bakken.
Groentetuin
11-05-2025 om 23:07
Het maken van grote hoeveelheden eten vind ik zo leuk om te doen!
Grote pannen stoofvlees,hache, goulash of soepen en dan daarna alles in bakjes de vriezer in.
Ik voel mij dan oprecht blij! En t is superhandig, bij een drukke dag s morgens een bakje in de gootsteen zetten en s avonds is t bijna ontdooit.
Op vakantie,in de camper, de vriezer van de camper vol met bakjes mee, handig en lekker op de reisdagen.
Ramen lappen vind ik een heel vervelend klusje, ik doe het ook pas als ze echt heel vies zijn.
oudmaarnognietkoud
12-05-2025 om 00:19
Groentetuin schreef op 11-05-2025 om 23:07:
Het maken van grote hoeveelheden eten vind ik zo leuk om te doen!
Grote pannen stoofvlees,hache, goulash of soepen en dan daarna alles in bakjes de vriezer in.
Ik voel mij dan oprecht blij! En t is superhandig, bij een drukke dag s morgens een bakje in de gootsteen zetten en s avonds is t bijna ontdooit.
Op vakantie,in de camper, de vriezer van de camper vol met bakjes mee, handig en lekker op de reisdagen.
Ramen lappen vind ik een heel vervelend klusje, ik doe het ook pas als ze echt heel vies zijn.
Ik woon nu meer dan 10 jaar in deze flat en ik heb een aantal ramen die van buitenaf niet te bereiken zijn. Gewoon helemaal niet.
Dus drie ramen in de woonkamer en twee ramen in de slaapkamers zijn nog nooit gelapt. En gek genoeg worden die ramen na een bepaald punt niet meer viezer. Als er een stevige ZuidWesterwind staat met regen dan worden zij wel een beetje schoner.
Het is wat het is...
rionyriony
12-05-2025 om 16:56
Ik houd er niet zo van om de waslijn te legen en dan ook nog al die droge was op te vouwen en in de kast te leggen, en daarom doe ik dat alleen maar als de lijnen te vol zijn. Anders blijft het gewoon aan de lijn hangen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.