Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Leuke fietstassen gezocht

Ik heb een mooie nieuwe fiets, krat voor op, maar dat is echt te weinig om lekker spullen te kunnen vervoeren. Ik zoek nieuwe fietstassen, mijn fiets is olijfgroen, en op mijn oude had ik naar roze verkleurde rode fietstassen, die ga ik dus niet overzetten.

Vraag is daarom: waar koop ik leuke (grote) fietstassen?

Bij de fietsenwinkel? Daar hebben ze kwaliteitstassen.

Vraag is daarom: waar koop ik leuke (grote) fietstassen?

In mijn optiek is er maar 1 antwoord op deze vraag: Nergens! 
Alle grote fietstassen waar je flink wat in kwijt kan zijn per definitie lelijk.

https://www.halfords.nl/fastrider-canvas-dubbele-fietstas-basics.html#363=3740&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=3B%20%7C%20NL%20%26%20BE%20%7C%20DWD%20%7C%20Standaard%20Shopping%20%7C%20Producten%20%7C%20Alle%20Merken&utm_id=607555331

Ik heb deze, niet mooi maar zeer functioneel. Na een jaar of 8 zijn ze in lege toestand compleet vormloos maar nog steeds goed te gebruiken. 

ik heb de fastride nara dubbele fietstassen 
Prima tassen kan veel in

Ik zie dat ze er met verschillende inhoud zijn

Ik heb best grootte denk ik

Ysenda

Ysenda

12-02-2026 om 10:45 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 12-02-2026 om 10:27:

Bij de fietsenwinkel? Daar hebben ze kwaliteitstassen.

ja, maar dodelijk saai, althans bij de 3 winkels hier in de stad.

Wat moet er eigenlijk leuk/spannend zijn aan een fietstas?

Je kunt ze altijd nog pimpen met vuilnisbakstickers (bij PVC) of patches (bij canvas)..

Kijk even op de site van Clarijs zelf ipv Bol. Je kunt daar tassen naar eigen smaak samenstellen.

Ysenda

Ysenda

12-02-2026 om 11:57 Topicstarter

Poezenmeisje schreef op 12-02-2026 om 10:49:

Wat moet er eigenlijk leuk/spannend zijn aan een fietstas?

Je kunt ze altijd nog pimpen met vuilnisbakstickers (bij PVC) of patches (bij canvas)..

Dan kan ik mijn fiets terugvinden tussen al die grijze muizen fietsen. 

Het leven is al saai genoeg, er moet kleur zijn. 

beck-classic-tulips-red.jpg

Ligt er een beetje aan hoe groot groot moet zijn. Beck heeft er in 45 liter verschillende, Basil ook. Groter dan zijn ze vaak effen.

basil-bloom-field-dubbele-fietstas-mik-28-35-liter.jpg

Ysenda schreef op 12-02-2026 om 11:57:

[..]

Dan kan ik mijn fiets terugvinden tussen al die grijze muizen fietsen.

Het leven is al saai genoeg, er moet kleur zijn.

Ik heb nooit moeite om mijn grijze muizenfiets terug te vinden. Hij gaat op in de massa maar door die vormeloze tassen heb ik hem zo in het vizier. 

Ik weet niet waar je woont maar in veel steden en grotere dorpen is een kek uitziende fiets errug aantrekkelijk voor het boevengilde, want zo'n fiets heeft meer marktwaarde dan zo'n grijze muis met vormeloze tassen.  

Ysenda schreef op 12-02-2026 om 10:45:

[..]

ja, maar dodelijk saai, althans bij de 3 winkels hier in de stad.

Hier niet hoor!Allerlei printjes. Zoals Zeeuwse knop, tulpen, dierenprint enz.

ik heb deze. dat is een set van 2. leuke kleurtjes en heel ruim. 
voordeel: je kunt ze los van elkaar gebruiken én het ophangmechanisme past op de rand van een winkelwagen waardoor ik ze makkelijk meteen kan vullen met boodschappen doen en daarna aan de fiets hang

https://hollandbikeshop.com/fietstassen/ortlieb-tassen/ortlieb-enkele-fietstas/ortlieb-back-roller-plus-fietstas-ql2-1-kiwi-groen-2-752352/?country_id=150&gad_source=1&gad_campaignid=22025614710&gbraid=0AAAAADIXUeG_rfHDkjNdRTyHug2chXMzW&gclid=CjwKCAiAkbbMBhB2EiwANbxtbWs5L5MqkG21dIlkhBc7p8nmjt-FaBPHoiVhe7IhgpPNvLLY98l9uxoCogoQAvD_BwE

Bakblik schreef op 12-02-2026 om 12:16:

[..]

Ik heb nooit moeite om mijn grijze muizenfiets terug te vinden. Hij gaat op in de massa maar door die vormeloze tassen heb ik hem zo in het vizier.

Ik weet niet waar je woont maar in veel steden en grotere dorpen is een kek uitziende fiets errug aantrekkelijk voor het boevengilde, want zo'n fiets heeft meer marktwaarde dan zo'n grijze muis met vormeloze tassen.

Echt? Ik dacht juist altijd dat de meest opvallende fietsen niet snel gestolen werden omdat die te herkenbaar zijn. 

Jouw vormeloze tassen halen ze er wel vanaf voor de verkoop, denk niet dat die een beschermende werking hebben verder

Meesje schreef op 12-02-2026 om 13:57:

[..]

Echt? Ik dacht juist altijd dat de meest opvallende fietsen niet snel gestolen werden omdat die te herkenbaar zijn.

Jouw vormeloze tassen halen ze er wel vanaf voor de verkoop, denk niet dat die een beschermende werking hebben verder

Mijn oude grijze fiets met fietstassen, flinke krassen en aardig wat roest op het stuur is minder waard dan een nieuwe olijfgroene fiets. Die tassen halen ze er toch wel af. Olijfgroen is niet heel speciaal.

Hier in het dorp rijdt een vrouw op een knalgele fiets met een frame dat op een speciale manier is gebogen, als je de fiets van de zijkant ziet lijkt het een simpele getekende vis. Zulke fietsen zijn heel herkenbaar en worden niet snel gestolen. De gewone gazelle in olijfgroen met of zonder fietstassen heb je als junkie zo verkocht.

Ik heb de basil Bohème. In allerlei kleuren te krijgen.

image.jpg

Nadeel is dat veel mensen ze hebben. En kennelijk hebben veel mensen hier in de buurt ook dezelfde kleur fiets als ik heb, dus ik heb al regelmatig mijn boodschappen in de verkeerde fietstas gezet om erachter te komen dat mijn sleuteltje niet past.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.