Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Legpuzzels

Gisteren weer eens een legpuzzel uit de kast gehaald na jaren niet gepuzzeld te hebben. Begonnen met een van disney van 1000 stukjes. Het begon weer te kriebelen.
Wie heeft dit nog meer als hobby??

Broodjebrie schreef op 01-12-2021 om 07:55:

[..]

Oh ik had nog helemaal niet gereageerd, sorry. Ah oké, deze ken ik nog niet.

zou wel toevallig zijn als je hem kende, er zijn er zo veel

nlies schreef op 01-12-2021 om 08:49:

[..]

zou wel toevallig zijn als je hem kende, er zijn er zo veel

Ja klopt.. Ik heb er nu 4 in de kast liggen maar ik heb er al meer gemaakt hoor, maar die puzzels had ik dan weer doorgegeven (of teruggegeven, had er ook een paar geleend).

leuk dat ie af is Nlies! 
doe nu ook zo’n wasgij toekomst. Met een juwelier met allemaal klokken. 
is 1000 stukjes en vind deze pittiger dan de 500 stukjes variant die ik ook heb. Maar wel ook leuk. 

En voor de bordspelspelers hier: van Everdell zijn nu door WGG ook puzzels uitgebracht

nlies schreef op 04-12-2021 om 11:42:

En voor de bordspelspelers hier: van Everdell zijn nu door WGG ook puzzels uitgebracht

Ik heb het spel niet, maar vind de puzzels er wel erg mooi uitzien. Gaat op mijn lijstje! Hou van mooie ‘getekende’ puzzels.

ik heb weer een Disney puzzel gescoord bij kruidvat  twijfel of ik er mee zal beginnen 
ga wel de doos verstoppen

Mama-Inge schreef op 12-11-2021 om 15:13:

Ik heb deze 2 besteld voor mijn kinderen, voor sinterklaas (mag ik ook nog wel mee helpen).

pickering-station-gift-box-puzzel-500-stukjes.jpg

crossing-the-ribble-puzzel-gift-box-500-stukjes.jpg

Vanmorgen de cadeautjes uitgepakt 

Oudste kind was niet heel enthousiast, maar omdat hij zich vanmiddag wat verveelde hebben we zijn puzzel (bovenste) op de tafel gelegd en hij is heel fanatiek mee bezig 

Ik moest wel even helpen, maar inmiddels heeft hij de hele rand liggen.

We waren ons wat blind aan het staren om het laatste stukje van de rand te vinden, maar man zag het net liggen tussen de andere stukjes.

kind helemaal blij.

Mooie puzzels mama-inge.

Heb een nieuwe puzzel gekregen, maar jeetje. Ben bang dat me die nog niet gaat lukken hoor. Ontzettend mooie afbeelding, maar heel donker en vooral dus maar 1 kleur en dan heel veel verschillende tinten. 

Iemand nog tips voor een dergelijke puzzel? Want ja op kleur sorteren wordt lastig 

MindlessCamel53

MindlessCamel53

06-12-2021 om 11:19

Regendrup. schreef op 06-12-2021 om 11:14:

Heb een nieuwe puzzel gekregen, maar jeetje. Ben bang dat me die nog niet gaat lukken hoor. Ontzettend mooie afbeelding, maar heel donker en vooral dus maar 1 kleur en dan heel veel verschillende tinten.

Iemand nog tips voor een dergelijke puzzel? Want ja op kleur sorteren wordt lastig

Kun je een afbeelding of linkje plaatsen? Dan kunnen we makkelijker meedenken.

@regendrup; toch op tinten selecteren en dan gewoon héél goed kijken. Ik besef dat je daarvoor wel 'het oog'  en geduld moet hebben. O ja en een flinke dosis daglicht!!! Bijna niet te doen in kunstlicht zulke moeilijke puzzels. Wij hebben een grote lamp boven de tafel waar ik vaak aan puzzel, die je in helderheid en kleurtoon kunt verstellen. Ik zet hem dan het liefst op wit licht en dan zo fel mogelijk, als ik in de avond met zo'n moeilijke puzzel aan de slag ga.

Hobbelster schreef op 06-12-2021 om 13:33:

@regendrup; toch op tinten selecteren en dan gewoon héél goed kijken. Ik besef dat je daarvoor wel 'het oog' en geduld moet hebben. O ja en een flinke dosis daglicht!!! Bijna niet te doen in kunstlicht zulke moeilijke puzzels. Wij hebben een grote lamp boven de tafel waar ik vaak aan puzzel, die je in helderheid en kleurtoon kunt verstellen. Ik zet hem dan het liefst op wit licht en dan zo fel mogelijk, als ik in de avond met zo'n moeilijke puzzel aan de slag ga.

Ohjeee ik puzzel nooooooooit overdag! Toch maar eens een felle lamp erbij pakken vanavond. 

Jordgubbe schreef op 06-12-2021 om 11:19:

[..]

Kun je een afbeelding of linkje plaatsen? Dan kunnen we makkelijker meedenken.

71uh6Bj6kvL._AC_SL1100_.jpg

Oeh mooooooi!!! Heerlijk Harry-Potter-achtig.
De structuur van de verschillende onderdelen is wel echt verschillend; baksteen, rots, water, lucht. Dus daarin kun je wel een schifting maken. En mijn ervaring is ook wel dat je het vanzelf beter gaat onderscheiden als je er eenmaal een tijdje mee aan de gang bent. Dus geen angst en hop gewoon aan beginnen

Hobbelster schreef op 06-12-2021 om 13:44:

Oeh mooooooi!!! Heerlijk Harry-Potter-achtig.
De structuur van de verschillende onderdelen is wel echt verschillend; baksteen, rots, water, lucht. Dus daarin kun je wel een schifting maken. En mijn ervaring is ook wel dat je het vanzelf beter gaat onderscheiden als je er eenmaal een tijdje mee aan de gang bent. Dus geen angst en hop gewoon aan beginnen

Ja mooi is hij he! Ga vanavond een poging doen haha. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.