Huis, tuin en keuken
Lolly
07-10-2021 om 07:49
Legpuzzels
Gisteren weer eens een legpuzzel uit de kast gehaald na jaren niet gepuzzeld te hebben. Begonnen met een van disney van 1000 stukjes. Het begon weer te kriebelen.
Wie heeft dit nog meer als hobby??
_melon
11-11-2021 om 15:31
Mama-Inge schreef op 11-11-2021 om 15:16:
deze bedoel je?
en als je die dieren bij elkaar zoekt
of die glijbaan
Ik zou idd eerst de dieren doen. En het oranje bootje.
En de rode glijbaan, rode sprinkplank en die gekke rode glijbaan bovenin.
Ondertussen kom je wel palmboom stukjes tegen. En dat blauwe aan de rechtkant is ook wel een specifieke kleur.
Juist de mensen eerst is erg lastig. Dat komt vanzelf. Bij Jan van Haasteren doe ik het ook zo, al die poppetjes komen aan het einde wel.
Ik leg het in principe meteen in de puzzel op de juiste plek.
Ginevra
11-11-2021 om 15:39
_melon schreef op 11-11-2021 om 15:31:
[..]
Ik zou idd eerst de dieren doen. En het oranje bootje.
En de rode glijbaan, rode sprinkplank en die gekke rode glijbaan bovenin.
Ondertussen kom je wel palmboom stukjes tegen. En dat blauwe aan de rechtkant is ook wel een specifieke kleur.
Juist de mensen eerst is erg lastig. Dat komt vanzelf. Bij Jan van Haasteren doe ik het ook zo, al die poppetjes komen aan het einde wel.
Ik leg het in principe meteen in de puzzel op de juiste plek.
Dat is hoe ik het ook doel. Grote vlakken met een duidelijke kleur zoals dat oranje zeilbootje. Die leg ik dan ongeveer op de juiste plek en als ik er veel bij elkaar heb ga ik ze aan elkaar puzzelen.
Maar nou koop ik zelf dit soort puzzels nooit, ook geen JvH omdat ik helemaal geen zin heb in dat gefröbel met al die neuzen en armpjes en zo. Daar word ik alleen maar iebel van.
Hobbelster
11-11-2021 om 15:41
Regendrup. schreef op 11-11-2021 om 15:20:
Als jullie op kleur of figuur zoeken, leggen jullie deze dan meteen op "ongeveer" de juiste plek van de puzzel? Of gewoon los zegmaar?
los, ik gebruik er de witte (achter)kant van onze placemats (die we voor eten gebruiken) voor. Die kan ik makkelijk oppakken en op elkaar (en op de onaffe puzzel) leggen als we bijv. gaan eten (grote eettafel hier en we gebruiken maar de helft want gezin van 3) ik ken ook mensen die er puzzel bakjes voor hebben. Deze: https://www.jvh-puzzels.nl/webshop/product/diverse-artikelen/puzzle-sorter.html
of deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/ravensburger-sort-your-puzzle-puzzelsorteerder/1004004013313343/
Regendrup.
11-11-2021 om 15:41
Ginevra schreef op 11-11-2021 om 15:39:
[..]
Dat is hoe ik het ook doel. Grote vlakken met een duidelijke kleur zoals dat oranje zeilbootje. Die leg ik dan ongeveer op de juiste plek en als ik er veel bij elkaar heb ga ik ze aan elkaar puzzelen.
Maar nou koop ik zelf dit soort puzzels nooit, ook geen JvH omdat ik helemaal geen zin heb in dat gefröbel met al die neuzen en armpjes en zo. Daar word ik alleen maar iebel van.
Wat voor een puzzels koop jij dan?
misschien is dat dan ook wat meer voor mij haha.
Ginevra
11-11-2021 om 16:01
Regendrup. schreef op 11-11-2021 om 15:41:
[..]
Wat voor een puzzels koop jij dan?
misschien is dat dan ook wat meer voor mij haha.
King puzzels van landen of steden, of zoals deze

en bv Disney puzzels.
Dit

vond ik niet het allerleukste plaatje, maar die gestreepte paal, de huizen en het stenen pad zijn wel heel makkelijk zoeken.
Arnoldina
11-11-2021 om 16:31
Ik vind legpuzzels maken heel rustgevend. Tegelijkertijd oortjes in en podcast luisteren. Zeker in coronatijd als iedereen veel thuis is vind ik het fijn om me een beetje af te sluiten.
Hobbelster
11-11-2021 om 17:00
Arnoldina schreef op 11-11-2021 om 16:31:
Ik vind legpuzzels maken heel rustgevend. Tegelijkertijd oortjes in en podcast luisteren. Zeker in coronatijd als iedereen veel thuis is vind ik het fijn om me een beetje af te sluiten.
Eens! Welkom in het topic. Meer liefhebbers hier
welke (soort / thema / aantal stukjes) zijn jouw favorieten?
Broodjebrie
11-11-2021 om 18:11
Ha leuk, een legpuzzeltopic
Ik puzzel ook al jaren. Heb net deze af; https://www.1001puzzles.nl/puzzels-honden/294801-clementoni-cle-39279-drie-puppies-a3x1-puzzel-1000-stuks-8005125392797.html Heb hem alleen wel voor de helft van de prijs gekocht zie ik haha.
Ik wissel een beetje af tussen legpuzzels maken, diamond painting of kleuren. Ik heb nog een diamond painting liggen maar ik heb er eigenlijk helemaal geen zin meer in. Misschien komt het nog.
Arnoldina
11-11-2021 om 22:35
Het leukste vind ik van Haasteren 1500st.
Washok vind ik ook leuk om te maken.
Lolly
12-11-2021 om 06:10
Ik hou ook niet van moeilijke puzzels, dus daarom maak ik voornamelijk disney puzzels.
Iemand al eens een 3d puzzel gemaakt zoals van de eiffeltoren of iets? Twijfel om er 1 te halen
Irregular_Choice
12-11-2021 om 06:58
Hier nog een puzzelaar! In de sinterklaaszak heb ik de van Haasteren Efteling puzzel zitten
van Haasteren is wel favoriet, samen met Disney puzzels. Ik hou ook niet van te lastige puzzels. Graag duidelijke tekeningen met veel kleuren, zodat ik daarop kan sorteren. Mijn moeder heeft er 1 met alleen maar smiley’s, daar hou ik echt niet van. Ik heb er ook 1 met een decoratieve rand. Die is al lastig!
ik heb ooit deze gehad van iemand, vreselijk! Begin van Corona aan begonnen en ligt nog steeds onafgemaakt onder de bank. Dat zwart/wit is echt niks voor mij. Geen lol aan.

Verder dus veel Disney zoals dit

Ik hou van drukke puzzels. Ook wel een enkele van King erbij, maar die kwaliteit vind ik minder. Is ook goedkoper, dus dat is logisch

en ik hou van kerstpuzzels! Deze heb ik vorig jaar gekocht
Die lag voor €7,- bij de Makro!

Ik puzzels vooral met mijn moeder. Bij haar ligt er in de winter altijd wel een puzzel in de kamer, waar ze mee bezig is. Vind dat heerlijk, zo samen puzzelen. Thuis pak ik hem minder snel, omdat ik de tafel dan moet uittrekken en daar ligt vaak andere zooi op. Dan is dat alweer teveel moeite. Ik heb wel een goede puzzelmap, waar ik erg blij mee ben! De Jumbo portapuzzel voor 1500 stukjes. Mijn moeder heeft dezelfde 

Broodjebrie
12-11-2021 om 07:58
Arnoldina schreef op 11-11-2021 om 22:35:
Het leukste vind ik van Haasteren 1500st.
Washok vind ik ook leuk om te maken.
Wasgij is inderdaad ook leuk, ik heb er daar ook een paar van in de kast liggen.
Feles
12-11-2021 om 09:09
Net een kleine (500 stukjes) van Haasteren afgemaakt. Ik vind ‘m wel erg druk hoor, met al die figuren erop. Volgende keer toch maar weer een landschap of iets van Disney.
Wasgij lijkt me erg lastig, daar durf ik nog niet aan te beginnen hoor.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.