Huis, tuin en keuken
Lolly
07-10-2021 om 07:49
Legpuzzels
Gisteren weer eens een legpuzzel uit de kast gehaald na jaren niet gepuzzeld te hebben. Begonnen met een van disney van 1000 stukjes. Het begon weer te kriebelen.
Wie heeft dit nog meer als hobby??
er.is.maar.1.Pino
03-11-2021 om 10:49
Ik heb inmiddels de puzzekoffer gekocht die in dit topic genoemd werd, blij mee! Leuk om hier zulke tips en ideeën op te doen. Heb bij de kringloop een Disney puzzel van 1000 stukjes gekocht, maar die vinden mijn kinderen toch nog te heftig. Dus ga binnenkort maar eens kijken voor 500 stukjes - kunnen we weer leuk samen puzzelen! 😃
Hobbelster
03-11-2021 om 13:28
leuk regendrup en Pino!
hier vanmorgen eentje opgeruimd en de volgende ligt alweer klaar. Het blijft fijn en ontspannend.
Regendrup.
03-11-2021 om 13:36
Hobbelster schreef op 03-11-2021 om 13:28:
leuk regendrup en Pino!
hier vanmorgen eentje opgeruimd en de volgende ligt alweer klaar. Het blijft fijn en ontspannend.
Die wat klaar is ligt nog op de keukentafel. Moet nog even een drempel over om hem daadwerkelijk op te ruimen, of klinkt dat heel debiel
er.is.maar.1.Pino
03-11-2021 om 13:40
Regendrup. schreef op 03-11-2021 om 13:36:
[..]
Die wat klaar is ligt nog op de keukentafel. Moet nog even een drempel over om hem daadwerkelijk op te ruimen, of klinkt dat heel debiel
![]()
Haha, nee hoor herkenbaar! Het voelt toch als vernietiging van iets waar je veel tijd in hebt gestoken. Ik zie dat ook bij mijn kleine puzzelaar…die heeft regelmatig meerdere puzzels achter elkaar gemaakt en die moeten dan allemaal tot na bedtijd op de vloer of tafel blijven liggen. Ik ga zo met haar naar de kringloop, ben benieuwd of ze wat leuks hebben.
Regendrup.
11-11-2021 om 13:58
Zo leuk en snel als mijn eerste puzzel ging, zo moeizaam gaat mijn tweede poging. Ik kom gewoon echt niet verder dan de rand.
Wat nu.. opruimen? Of even laten rusten en dan een nieuwe poging doen?
nlies
11-11-2021 om 14:09
Regendrup. schreef op 11-11-2021 om 13:58:
Zo leuk en snel als mijn eerste puzzel ging, zo moeizaam gaat mijn tweede poging. Ik kom gewoon echt niet verder dan de rand.
Wat nu.. opruimen? Of even laten rusten en dan een nieuwe poging doen?
Nee, niet opruimen. probeer stukjes van dezelfde kleur te vinden. Ik weet niet wat voor puzzel je hebt, maar bij een landschappuzzel begin ik altijd met de stukjes waar gedeeltelijk lucht, of bos of water en gedeeltelijk het huis of dier of wat dan ook op staat. en dan van daar uit verder.
En soms een dagje overslaan helpt ook. En dan loop je er langs en zie je opeens een paar stukjes die bij elkaar horen
Regendrup.
11-11-2021 om 14:19
nlies schreef op 11-11-2021 om 14:09:
[..]
Nee, niet opruimen. probeer stukjes van dezelfde kleur te vinden. Ik weet niet wat voor puzzel je hebt, maar bij een landschappuzzel begin ik altijd met de stukjes waar gedeeltelijk lucht, of bos of water en gedeeltelijk het huis of dier of wat dan ook op staat. en dan van daar uit verder.
En soms een dagje overslaan helpt ook. En dan loop je er langs en zie je opeens een paar stukjes die bij elkaar horen
Het is een afbeelding met heel veel gezichten/lichamen/figuren.
Ik heb ze gesorteerd op kleur, gezichten, kenmerken. Maar juist daardoor lijkt het alsof ik geen overzicht heb. Want er zijn meerdere objecten met dezelfde hoofdkleur zegmaar. Ik zie het gewoon niet (al een paar dagen).
MindlessCamel53
11-11-2021 om 14:50
Regendrup. schreef op 11-11-2021 om 14:19:
[..]
Ik heb ze gesorteerd op kleur, gezichten, kenmerken. Maar juist daardoor lijkt het alsof ik geen overzicht heb. Want er zijn meerdere objecten met dezelfde hoofdkleur zegmaar. Ik zie het gewoon niet (al een paar dagen).
Kun je een afbeelding van deze puzzel plaatsen? Dan kunnen we met je meedenken.
nlies
11-11-2021 om 15:04
Regendrup. schreef op 11-11-2021 om 14:19:
[..]
misschien toch grensstukjes proberen te vinden. scheiding kleding lichaamsdelen bijvoorbeeld
Regendrup.
11-11-2021 om 15:10
Jordgubbe schreef op 11-11-2021 om 14:50:
[..]
Kun je een afbeelding van deze puzzel plaatsen? Dan kunnen we met je meedenken.
Krijg het plaatje niet geplakt op een of andere manier. Maar het is de Wacky World Waterworld.
Opzich als je de afbeelding ziet denk je "easy peasy". Maar nee 
Hobbelster
11-11-2021 om 15:12
Is het zo'n Jan van Haasteren toevallig, Regendrup?
En idd als je een plaatje van de afbeelding kunt plaatsen dan kunnen we misschien meedenken?
Hoewel als je het echt niet meer grappig vindt dan is wegleggen zeker een goeie optie.
Ik heb voor het eerst in lange tijd al meer dan een week niet gepuzzeld. Er ligt er 1 klaar op tafel, maar ik zit elke keer te forummen of tijdschriften te lezen. Ach ja ook wel prima eigenlijk. Het moet tenslotte van niemand
En dit geldt ook voor Regendrup; het moet van niemand en niet leuk is niet waar t voor bedoeld is natuurlijk.
Hobbelster
11-11-2021 om 15:13
Regendrup. schreef op 11-11-2021 om 15:10:
[..]
Krijg het plaatje niet geplakt op een of andere manier. Maar het is de Wacky World Waterworld.
Opzich als je de afbeelding ziet denk je "easy peasy". Maar nee
Oh ik zie nu pas je post. Ik zou met deze puzzel beginnen met groen, dan paars, dan grijs.
Gezichtjes doe ik altijd als allerlaatste (Jan van Haasteren ervaren puzzelaar hier, wacky world geen ervaring mee)
Regendrup.
11-11-2021 om 15:18
Mama-Inge schreef op 11-11-2021 om 15:16:
deze bedoel je?
en als je die dieren bij elkaar zoekt
of die glijbaan
Deze ja!
Ga vanavond eens opzoek naar de dieren. Thanks!
Regendrup.
11-11-2021 om 15:20
Als jullie op kleur of figuur zoeken, leggen jullie deze dan meteen op "ongeveer" de juiste plek van de puzzel? Of gewoon los zegmaar?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.