Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Legpuzzels

Gisteren weer eens een legpuzzel uit de kast gehaald na jaren niet gepuzzeld te hebben. Begonnen met een van disney van 1000 stukjes. Het begon weer te kriebelen.
Wie heeft dit nog meer als hobby??


RoosOpJeHoed schreef op 07-10-2021 om 13:52:

[..]

Ja, die van mij staat hier rechtop tegen de muur.

Ik puzzelde ook altijd op een triplex plaat maar dat was geen doen met een peuter in huis.


Heb onlangs een puzzel opgeplakt, was ook nog een werk zeg. Wel heel mooi geworden. Nu nog ergens ophangen

Ideaal!

Brooklyn28 schreef op 07-10-2021 om 13:29:

Hier ook nog een puzzelaar. Geen van Haasteren. Niet mijn stijl. Ik heb een puzzel met een thema van Escher.. 1500 stukjes. Dat was echt ongelooflijk moeilijk. Alleen maar zwart, wit en grijs. Ik leg graag van de schilder of kunstenaar Kinkade.

Ik ging deze Googelen en nu wil ik 1000 puzzels kopen

2000 bestaat niet zeker in die puzzel koffers dingen.

_melon schreef op 07-10-2021 om 13:55:

2000 bestaat niet zeker in die puzzel koffers dingen.

Voor zover ik weet niet nee. Zal te groot worden denk ik.

wat een goed idee die puzzelkoffers. Ik wil ook wel graag puzzelen, alleen het opbergen van de puzzel hield me tegen! Dit is wel echt een goede oplossing 👍🏻🤗

RoosOpJeHoed schreef op 07-10-2021 om 14:03:

[..]

Voor zover ik weet niet nee. Zal te groot worden denk ik.

Ja idd. Dan blijf ik toch bij m'n puzzelrol/mat.

Hier ligt er momenteel standaard 1 op de eettafel, we hebben een grote tafel dus kunnen makkelijk met 3 nog eraan eten. Als er meer mensen mee eten, doe ik er een dikker tafelkleed overheen (vinyl met zo'n donzig achterkantje, ik zag ze deze week ook weer liggen bij kruidvat) en dan nog een placemat onder het bord. Gebeurt niks mee.

Peuter vindt het mega interessant, mama's puzzels, maar ik zeg gewoon (eigenlijk heel kinderachtig maar ze snapt het tenminste) 'ik wil niet dat je aan mijn puzzel zit.' 'Mama mag ik mee doen?' Meestal is het antwoord 'Nee, pak maar 1 van je eigen puzzels' (heeft er meerdere tot 50 stukjes die ze goed kan, die van 60 en 100 krijgt ze een aantal met sinterklaas) Heel soms is het 'Ja we gaan nu alle stukjes met deze kleur paars erin uit de doos zoeken' En dat doet ze dan ook heel goed, het aan elkaar leggen van zo'n bijv. auto ofzo (JvH) doen we dan samen en dan is het meestal bedtijd. Als ik dan de puzzel klaar heb of ga opruimen, gaat ze steeds aanwijzen welk stuk we samen hebben gemaakt  

Ik heb trouwens nog zo'n 'roll your puzzle' liggen maar vind dat niet fijn, het is met een soort ondermat (groen spul) die niet vlak blijft liggen en je kan dan niet met je stukjes schuiven. Ligt hier ongebruikt op zolder, misschien maar eens op marktplaats gooien...

_melon schreef op 07-10-2021 om 14:20:

[..]

Ja idd. Dan blijf ik toch bij m'n puzzelrol/mat.

Oh jij gebruikt ', dus wel begrijp ik? Vind je het niet irritant?

Ik heb deze volgens mij: https://www.bol.com/nl/nl/p/ravensburger-roll-your-puzzel-xxl-puzzelmat-1000-t-m-3000-stukjes/9200000053539643/?bltgh=iIusIhVgcepZhueS0QdPrw.2_15.16.ProductImage

Hobbelster schreef op 07-10-2021 om 14:24:

[..]

Oh jij gebruikt ', dus wel begrijp ik? Vind je het niet irritant?

Ik heb deze volgens mij: https://www.bol.com/nl/nl/p/ravensburger-roll-your-puzzel-xxl-puzzelmat-1000-t-m-3000-stukjes/9200000053539643/?bltgh=iIusIhVgcepZhueS0QdPrw.2_15.16.ProductImage

Ja ik heb idd zo'n groene en ben er inderdaad niet wild van, maar er is niet echt een alternatief voor grote puzzels.

Het blijft wel zitten met oprollen, gelukkig. 

Misschien toch zo'n koffer kopen voor max. 1500 

MindlessCamel53

MindlessCamel53

07-10-2021 om 14:41

ah wat leuk, medepuzzelfans! 
Ik puzzel vanalles. Van getekende puzzels vind ik alleen de Wasgij puzzels leuk. De meeste anderen vind ik teveel gekriebel. Landschapspuzzels vind ik vaak leuk, maar de varianten waarbij 1/3 van de puzzel bestaat uit blauwe lucht of zee laat ik graag aan me voorbij gaan.

Ik heb deze puzzelmat: https://www.bol.com/nl/nl/p/the-puzzle-roll-puzzel-opbergsysteem/9200000052605015/?bltgh=nAriPueNs5wxFwR-q8JGOQ.4_35.36.ProductImage.  

Voordeel van deze is dat ie opgerold ipv opgevouwen verkocht wordt. Hierbij dus geen last van opstaande vouwen, dit in tegenstelling tot de groene mat die ik eerder had gekocht.

Hobbelster schreef op 07-10-2021 om 14:23:

Hier ligt er momenteel standaard 1 op de eettafel, we hebben een grote tafel dus kunnen makkelijk met 3 nog eraan eten. Als er meer mensen mee eten, doe ik er een dikker tafelkleed overheen (vinyl met zo'n donzig achterkantje, ik zag ze deze week ook weer liggen bij kruidvat) en dan nog een placemat onder het bord. Gebeurt niks mee.

Peuter vindt het mega interessant, mama's puzzels, maar ik zeg gewoon (eigenlijk heel kinderachtig maar ze snapt het tenminste) 'ik wil niet dat je aan mijn puzzel zit.' 'Mama mag ik mee doen?' Meestal is het antwoord 'Nee, pak maar 1 van je eigen puzzels' (heeft er meerdere tot 50 stukjes die ze goed kan, die van 60 en 100 krijgt ze een aantal met sinterklaas) Heel soms is het 'Ja we gaan nu alle stukjes met deze kleur paars erin uit de doos zoeken' En dat doet ze dan ook heel goed, het aan elkaar leggen van zo'n bijv. auto ofzo (JvH) doen we dan samen en dan is het meestal bedtijd. Als ik dan de puzzel klaar heb of ga opruimen, gaat ze steeds aanwijzen welk stuk we samen hebben gemaakt

Ik heb trouwens nog zo'n 'roll your puzzle' liggen maar vind dat niet fijn, het is met een soort ondermat (groen spul) die niet vlak blijft liggen en je kan dan niet met je stukjes schuiven. Ligt hier ongebruikt op zolder, misschien maar eens op marktplaats gooien...

Wat netjes dat peuter er af blijft. Dat zie ik hier niet gebeuren. Ik kan het ook niet echt testen, want we hebben een kleine ronde eettafel, dus laten liggen is sowieso geen optie. Ik denk ook dat man het niet zo leuk vind, want die kan dan de hele dag in de gaten houden of ze er wel afblijft. Ik heb een puzzelrol en die pas eigenlijk al niet helemaal op tafel. De hoekjes steken een klein stukje uit. Een puzzel van 1000 stukjes pas er wel heel ruim op, dus dat is gelukkig geen probleem. Ik ben altijd wel bang dat ik de hele mat per ongeluk van tafel trek aan een van de overhangende hoekjes.

hier ook een puzzelaar. Puzzel op de grote eettafel en tafelkleed erover als we gaan eten.

We hebben aantal puzzels van Eurograpgics met Japanse dame in kleurrijke japon. Goede kwaliteit. Stukjes hebben geen traditionele vormen, dat maakt die puzzels extra leuk en uitdagend. 

Lolly

Lolly

07-10-2021 om 15:38 Topicstarter

Net weer even een half uurtje gepuzzeld toen peuter lag te slapen.
Dochter van 5 houdt trouwens echt niet van puzzelen, zoon van 2 vind het tot nu toe wel leuk.

Lenen jullie wel eens puzzels van jezelf uit? Ik één keer gedaan, kwam terug met gebreken. Stukjes kwijt enz.. Doe ik dus nooit meer. 
En wat doen jullie met gelegde puzzels? Ik laat ze een paar dagen liggen en dan gaan ze weer in de doos. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.