Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Laat jij reviews achter?

Ik lees graag reviews van producten, maar plaatst ze eigenlijk zelden. 

Net voor product dat ik gekocht heb voor 2e keer in 2 dagen vraag om positieve ervaringen graag te delen. Delen jullie structureel je ervaringen online?

Peiling

Laat jij reviews achter?
113 stemmen
2%
54%
44%

Alleen als het echt bijzonder goed of bijzonder slecht is.. soms..

Ik had bijv pas kleding besteld online. Dat bleek grote maten en dat stond er niet bij. Dus een maat l was niet 40-42 maar iets van maat 50. Daar heb ik wel een recensie voor geschreven in de hoop dat anderen wel de goede maat konden bestellen. Maar meestal niet

nee nooit, omdat mijn Google account automatisch mijn gehele naam laat zien. En ik behoud graag mijn privacy online

enkele keer, maar niet standaard. 

Weinig. En mijn vertrouwen in reviews is aanzienlijk gedaald sinds steeds meer bedrijven spullen weggeven in ruil voor een goede review.

Een paar weken geleden had ik ook zoiets aan de hand. Een bedrijf bood gratis spullen aan, in ruil voor een review. Leek me een goede deal, mits mijn review eerlijk mocht zijn. Maar nee, in de vervolgmail stond dat ik niet mocht vermelden dat ik het product had gekregen en dat ik 4 of 5 sterren moest geven (van de 5). Op de vraag wat ik moet doen als ik het product niet 4- of 5-sterren waardig vind, kreeg ik uiteraard geen antwoord.

9 van de 10x vergeet ik het maar bij hotels/vakantie bestemmingen doe ik het wel altijd.
kleding heel soms 
op google nooit 

Soms wel, als ik iets zinvols te melden heb, of als ze me verleiden met de mogelijkheid op een cadeaubon 😅

Nee,nooit....

wat ik heel irritant vind, is als je dus geen review geeft, je erna nog 10 herinneringen krijgt van de desbetreffende webshop. Nou dan ben ik er helemaal klaar mee… en zullen ze zeker geen review krijgen van mij

Ik heb het veel gedaan, maar op een gegeven moment kan je er een dagtaak bij krijgen met elke tandenborstel en pedaalemmer die je koopt. Nu vaak alleen nog hotels. 

Gratis producten heb ik nooit ontvangen. Welke bedrijven doen dit? Dan zou ik een melding maken bij Trustpilot van dergelijke praktijken. 

Hotels vrijwel altijd, restaurants als ze heel goed of juist heel slecht zijn. Webshops en producten alleen als ze heel slecht zijn. Maar soms wordt een negatief review niet geplaatst of weggehaald hoorde ik onlangs van iemand die een negatieve ervaring op Hornbach had gedeeld.

Alleen reviews van campings of hotels en dan niet op de website zelf maar op een "onafhankelijk" website als zoover of camping Frankrijk en zo. Lees soms wel reviews van producten waar ik naar zoek. 

Somsen zeker niet als ze meteen meerdere mails sturen met opdringerige  vraag om reviews.
Vakanties altijd gedaan,grotere aankopen ook. Bij Zalando krijg ik soms een melding of ik meerdere artikelen wil beoordelen. Dit gaat makkelijk en doe ik dan ook. Vooral omdat wij lang zijn en daar specifiek op zoeken vind ik t zelf fijn als het in de reviews erbij staat.

Alleen op Airbnb, omdat ik ze daar zelf ook vaak goed doorlees. 
Verder lees ik nooit reviews van producten, dus schrijf ik ze zelf ook niet. 

Schommelstoel schreef op 06-06-2022 om 09:09:

Alleen op Airbnb, omdat ik ze daar zelf ook vaak goed doorlees.
Verder lees ik nooit reviews van producten, dus schrijf ik ze zelf ook niet.

Ik vind het leuk dat je daar als gast ook een review krijgt 😁 leuk om te zien wat de host over jou schrijft.

Als ik reviews schrijf, kijk ik goed wat ik doe. Een nieuw bedrijf zonder of pas met enkele reviews zal ik niet negatief reviewen, ook al ben ik ontevreden. In zo'n geval onthoud ik mij van een beoordeling. Het kan een bedrijf de kop kosten en daar wil ik niet verantwoordelijk voor zijn. 

Als ik naar een hotel ga, lees ik mij goed in, maar vaak mist er wat info. Bijv. of er een föhn is of hoe dichtbij een geldautomaat te vinden is. Ik vind het leuk om juist deze info in een review te zetten zodat anderen een completer beeld krijgen. 

Ik probeer eerlijk te blijven en schrijf nooit rancuneuze beoordelingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.