Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kutgras

Ja toch met mijn naam

Ik ben dus op flats opgegroeid en nooit een tuin gehad en nu heb ik een voortuin en achtertuin maar Jezus wat een werk zeg. En vooral dat gras ik moet elke week maaien dat is toch bizar? Ja toch niet dan?


JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

10-07-2021 om 20:54

Koop een konijn om je gras op te vreten. Of een geit. Die vreet alles in je tuin op, ben je in één keer klaar.

Westerpaviljoen

Westerpaviljoen

10-07-2021 om 20:59 Topicstarter

LaFleurNoire schreef op 10-07-2021 om 20:54:

Koop een konijn om je gras op te vreten. Of een geit. Die vreet alles in je tuin op, ben je in één keer klaar.

Mag niet van het vrouwtje

Vervang het gras door tegels.

Ik zou echt geen gras willen in mijn tuin. Gooi het eruit.

Westerpaviljoen

Westerpaviljoen

10-07-2021 om 21:03 Topicstarter

LoveCats! schreef op 10-07-2021 om 21:00:

Vervang het gras door tegels.

Nee dat kan niet. Ook vanwege het klimaat heb ik er al heul veul stenen uitgehaald en vergroend. Dat moet gewoon.

Robotmaaier? 

Wist je niet dat gras groeit? 

Werkspot --> tuinman 


Of je gooit eens een balletje op in het TegenTuinTegels-topic, misschien kennen zij wat onderhoudsvriendelijk groen. 

Maar ja, zeker veel werk, vooral met afwisselend regen en zon, dan zie je het bijna groeien. 

Westerpaviljoen

Westerpaviljoen

10-07-2021 om 21:07 Topicstarter

Cocorico schreef op 10-07-2021 om 21:04:

Wist je niet dat gras groeit?

Nou als je in flats bent opgegroeid niet nee

Is er geen buurtpuber voorhanden die jouw voor en achtertuintje wil maaien voor een leuke zakcent? 

Robotmaaier schijnt echt geweldig te zijn. Vrienden van mij gingen verhuizen van een tuin met een postzegeltje gras naar een tuin met een A5 als grasveld en hebben een robomaaier aangeschaft.  Gras is altijd netjes op lengte dat ding maait gaat opladen en maait weer verder. 

Zelf geen ervaring ons gras is maar 2 postzegels groot dat doen we 1 keer per week met een handmaaier.

Met kind in de buurt aan het maaien maakt het misschien wat minder erg? Ik had vroeger heel veel lol als pa aan het grasmaaien was (meerijden, net op tijd wegspringen, met gemaaid gras spelen, gras plukken, zelf een stukje proberen te maaien enz. enz.) 

Verschrikkelijk. Het stond 10 meter hoog en dan hang je. Dus ik aan de gang, met de hand dat gras gekortwiekt. Als je het een keer uit de hand laat lopen ben je de klos

Bakblik schreef op 10-07-2021 om 21:09:

Robotmaaier schijnt echt geweldig te zijn. Vrienden van mij gingen verhuizen van een tuin met een postzegeltje gras naar een tuin met een A5 als grasveld en hebben een robomaaier aangeschaft. Gras is altijd netjes op lengte dat ding maait gaat opladen en maait weer verder.

Zelf geen ervaring ons gras is maar 2 postzegels groot dat doen we 1 keer per week met een handmaaier.

Elke week vind ik teveel moeite. Maar ja

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.