Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Klunzenacties, deel ze met het forum! Om gesteund te worden of om anderen te laten lachen.

Tijdje terug schreef ik dat ik de wasmand had laten vallen en alle handdoeken weer opnieuw moest vouwen. Ik kreeg medeleven maar ook waarschuwingen om voorzichtig te doen.
Ik dacht toen dat iedereen wel eens van die acties heeft, ik heb ze in ieder geval regelmatig.

Afgelopen vrijdag had ik weer zo'n acties en dacht: Dat is een idee voor een topic! Dus deel je klunzen acties met ons.


Bakblik

Bakblik

05-12-2021 om 14:39 Topicstarter

To trapt af:
Afgelopen vrijdag was ik ijverig bezig geweest met huishoudelijke klussen. Stoffen, zuigen, de vloer van de kamer en keuken gedweild, ondertussen een pan soep gekookt en rond de klok van 17.00 uur begon ik aan het avondeten.
Ik ging macaroni uit de oven maken. Appje van dochter dat ze laat was en nog wel wilde eten als ze thuis kwam. Daarna man op de achterdeurmat, hij wilde op tijd eten om nog even te kunnen klussen bij vrienden van ons. Zoon was nog niet thuis uit school/was bij vrienden.
In plaats van 1 grote schaal dacht ik over te gaan tot 4 schaaltjes dan  kon iedereen eten zonder dat de schaal 2 keer of meer in de oven moest. Zo gezegd zo gedaan. Alle schaaltjes stonden op het aanrecht en ik wachtte tot de macaroni gaar was.
Intussen kwam zoon thuis en die wilde wat snacken. Hij stond in de koelkast te kijken toen ik daar boter wilde pakken om de schaaltjes in te vetten. Om hem heen pak ik de margarine en op de een of andere manier kwam er ook een pot piccalilly uit de koelkast die kletterend op de grond viel.
Zoon weggestuurd, ik moest de macaroni afgieten. Toen eerst alle schaaltjes gevuld en ondertussen goed opletten dat ik niet in de piccalilly ging staan.
Toen ik de eerste schaaltjes in de oven had gezet kon ik gaan opruimen.
Eerst de restanten van de pot voorzichtig opgeraapt en in een oude krant gerold. Daarna met keukenpapier alle gele drab opgedept en toen voor de 2e keer die dag de dweil door de keuken.

Toen het zaterdagochtend licht was zag ik overal op de beige keukenkastjes nog kleine spettertjes gele, inmiddels uitgedroogde, piccalilly. Wat een bende!

Toen ik erg moe was, en blij dat het koken me toch gelukt was, maakte ik de fout om de soep af te gieten. Stond ik daar met een pan vol gekookte soepgroenten....

Bakblik

Bakblik

05-12-2021 om 15:02 Topicstarter

Apiejapie schreef op 05-12-2021 om 14:55:

Toen ik erg moe was, en blij dat het koken me toch gelukt was, maakte ik de fout om de soep af te gieten. Stond ik daar met een pan vol gekookte soepgroenten....

O, wat zonde van die heerlijke bouillon! Maar goed nieuw water erbij, bouillonblokje(s) erbij en het was nog wel te redden toch?

Lang terug ik had een dressoir gekocht bij Jysk ervanuit gaande dat in elkaar zetten net zo makkelijk zou zijn als een IKEA kast. Bleek dat de gaten niet waren voor geboord. Dus ik besloot de buurman te vragen of ik zijn boormachine mocht lenen.

Ik had nog nooit een boormachine gebruikt. Maar ik dacht hoe moeilijk kan het zijn. Dus ik YouTube geraadpleegd om uit te vinden welk bitje ik moest hebben. Netjes in het apparaat gedaan. Vol overtuiging boormachine op het hout gezet en drukte de knop in, maar hij ging niet het hout in. Ik nog eens checken of ik alles goed had gedaan, opnieuw op het hout en weer niet.

Ik snapte er niks van. Dus uiteindelijk mijn vader gebeld. Pap ik probeer met de boormachine een gaatje te maken, maar hij draait wel maar gaat er niet in. Waarop mijn vader zei draait hij goed om? Tja nooit over nagedacht dat je een stand hebt voor indraaien en uitdraaien

Apiejapie schreef op 05-12-2021 om 14:55:

Toen ik erg moe was, en blij dat het koken me toch gelukt was, maakte ik de fout om de soep af te gieten. Stond ik daar met een pan vol gekookte soepgroenten....

.

Ik heb vorige week een groentemes gekocht en mezelf bij het uit de verpakking halen van het mes al in mijn vinger gesneden . Het is wel goed scherp dus

Het bloedde als een rund, maar gelukkig alleen een irritant pijnlijk sneetje. Ik durf het mes niet niet meer te gebruiken.

Tijdens het witten van muren en plafons bij dochter twee emmers naast elkaar. Eén met schoon sop, de ander met muurverf.
Eén keer raden waar ik mijn poetslap in gooide om uit te spoelen.
Ook een keer met witten vanaf een ladder met één poot vol in een emmer verf gaan staan… die iemand daar nét even had neergezet….

Vlak voor feest nog gauw een knoopje aan het witte hemd van man naaien.
Niet in de gaten dat ik in mijn vinger had geprikt.
Het alternatieve hemd dat hij moest dragen matchte niet heel geweldig bij zijn nieuwe pak….

Versgetrokken bouillon door de afvoer…. Check!

Bakblik

Bakblik

05-12-2021 om 15:55 Topicstarter

Doet me goed te lezen dat ik niet de enige ben die weleens een klunsactie uithaalt. 
Vers getrokken bouillon ingevroren voor na de vakantie. 
Op de dag van vertrek nog gauw een bak tomatensaus uit de vriezer getrokken om op vakantie snel spaghetti te kunnen maken. 
Aangekomen op de camping zetten man en kinderen de tenten op een ik ga spaghetti koken. 
Dan kom ik erachter dat op de deksel van de bak tomatensaus weliswaar tomatensaus staat met de productiedatum (geordend als ik ben) maar dat er bouillon in de bak zit. 
Zo'n Oja gevoel. Dan weet ik weer dat ik deksels had gewisseld om lekkage te voorkomen maar blijkbaar de tekst niet had gecorrigeerd. 

Dus lekkere bouillon na het koken van de spaghetti door de gootsteen. 

Lang geleden bij een bijbaantje met twee volle emmers water een stenen trapje ( 3 tredes) opgelopen en gestruikeld. Een emmer water kreeg ik vol over mij heen. En er stonden natuurlijk net een paar collega’s in de buurt. 

BTK

BTK

05-12-2021 om 16:14

Ik kan een boek vol schrijven vrees ik, dacht altijd dat ik een onhandige idioot was maar sinds begin dit jaar weet ik dat ik oa ADD heb.

- Deurposten/tafels/vensterbanken/deurkrukken etc verspringen bij mij: Blauwe plekken/schaafwonden waarvan ik geen idee heb hoe ik er aan gekomen ben als gevolg.
- Ik ben met een volle wasmand over een uitstekende tegel gedonderd: Gekneusde ribben
- Ik ben voor het oog van docenten op de uni van de trap af gekletterd omdat ik achter de leuning bleef haken met mijn tas
-Ik heb met mijn mouw tussen een treindeur vast gezeten omdat ik nét op tijd naar binnen sprong, maar eigenlijk dus net niet.
- Over treinen gesproken: Mezelf met tas en al uit een trein in België kegelen, daarbij wat ledematen zwaar kneuzen maar wat er nu precies gebeurde weet ik (noch mijn reisgezelschap) nog steeds niet. Was een mooi begin van mijn vakantie.
- Met een scooter remmen op ijzeren platen wegens een omleiding terwijl er zand ligt is ook geen goed idee. Ruim 6 uur in het ziekenhuis bezig geweest nádat de arts op de huisartsenpost zonder verdoving dacht wat vingers weer in de kom te ploppen. (Hand was gebroken/botten verdraaid bleek achteraf, au)
- Met diezelfde scooter gaan tanken (ik heb geen rijbewijs dus doe alles te voet, met de fiets of op de scooter) Het was zomer en ik droeg een korte broek. Wegens drukte moest ik in een kleine ruimte manoeuvreren en plak zó met mijn kuit tegen mijn uitlaat aan. Was een beste brandwond.
- Als puber met beste vriendin naar het strand gaan en na 1x vergeten je in te smeren (ik heb een hele gevoelige huid) Kon de vellen van mijn rug en benen trekken, au. 
- Collega die me privé vroeg of ik thuis soms mishandeld werd wegens blauwe plekken en ongelukjes was ook wel gênant.
Etc.
Etc.

Oh en deze. Ik moest nog net een hoekje bovenin het toilet verven. Dus ik had bedacht dat ik wel even snel op de wc-bril kom gaan staan. Ik stond alleen iets te ver naar het midden en krakte door de deksel heen de wc in. 

Het is een gave. Dit was ik zondag vlak voordat ik visite kreeg

Ik liet een pannendeksel van het fornuis in de gleuf er naast vallen. Een stemmetje zei me dat het niet verstandig was hem meteen te pakken, maar mijn eigenwijze ik dacht dat ik dat wel kon.
Niet dus

Ik liet hem vervolgens vallen, tegen mijn pols aan en toen had ik een brandblaar.

inmiddels nog steeds een hele mooie bruine plek

ik had een electrische vliegenmepper gekocht. Ik dat ding aan, maar hij leek weinig te doen.
Dus even voelen. En inderdaad, hij doet het niet.
Nog een keertje, nop hij doet het niet.
Nieuwe batterij.... nog steeds niet.

Tot dat ik mij bedacht dat deze in tegenstelling tot die ouderwetse een extra raster had. Waarna ik spontaan mijn vinger er tussen stak om te testen of hij het deed
Conclusie... hij deed het

Een keer een verkeerde mail gestuurd aan een opdrachtgever. Die mail had naar een collega gemoeten aan wie ik een deel van de opdracht had uitbesteed. Ik had haar in die mail op het hart gedrukt heel zorgvuldig met de materie om te gaan, omdat de opdrachtgever de grootste zeikerd was die ik in mijn leven was tegengekomen.
Hij was boos, maar wel sportief: ik heb daarna ook nog opdrachten van hem gehad.

Voor het eerst soep maken, en de hete soep in de blender doen om te pureren. Tja, dan schiet het deksel eraf. Je kan raden hoe mijn nieuwe! keuken eruit zag. 

Een verrassingsgast naar het feestje van een jarige vriendin willen krijgen.
Uiteraard ging het bericht dat ik naar die gast stuurde om haar uit te nodigen ... naar die jarige vriendin.

Ga nooit op een laddertje staan op een ongelijke trap. Kwak zei de trap en "au" zei ik. En "blauw" en stijf zei mijn lijf.
(Blijf ook nooit alleen thuis in 't huis van je ouders want werkelijk zo'n beetje élke keer is de batterij van de rook- of CO-detector leeg en begint om 3u 's nachts te piepen. Hoog aan de muur.)

Builen, blutsen, blauwe plekken, ... waar ik de afkomst niet van weet is standaard. Ik knal werkelijk tegen elke deur, tegen elke deurklink, tegen elke uitstekende rand, tegen elke paal, ... en heb blauwe plekken op de meest onmogelijke plaatsen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.