Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Klimaatverandering: Pak een emmer, we gaan zelf de wereld blussen (tree huggers united)


SilverQuelea47

SilverQuelea47

02-09-2021 om 12:49

Ginevra schreef op 02-09-2021 om 12:39:

[..]

Haha, watte? Leg uit

Ja echt! Heel veel theater kostuums kunnen/konden niet gewassen worden en je zweet je een ongeluk onder die lampen. Nu zijn er ook van die oksel pads maar vodka is wel een oudje qua truken.

Maar ik houd het wel bij kleding die even opgefrist moet worden. Uiteindelijk gaat het toch echt in de was.

https://www.yellowbrickhome.com/diy-fabric-refresher-aka-febooze/

leuk, dank voor het recept

Heeft al iemand iets echt slims bedacht voor de stukken zeep? Ik kan in mijn douche geen zeepbakje oid neerzetten en als ik het in die bijbehorende netjes ophang wordt het zo zacht. Vroeger had je zeep met een koord erdoor. Dat zou bij die vaste zepen van nu ook handig zijn.
Bij de wastafel had ik een rekje voor het zeepstuk. Extra een rekje gekocht en geen dicht bakje maar dat wordt zo vies en ik heb geen zin in veel extra werk dus ik ben weer terug naar de navullingen voor het zeeppompje.
Het idee van de stukken zeep is goed. Ik probeer minder verpakkingsafval te veroorzaken maar in de praktijk werkt het gewoon niet zo.

Fabooze haha, ga ik naar kijken.

Welke solid zeep / body bars / zeep blok (of al die andere 100 namen die er voor zijn) gebruiken jullie? 
Ik ben al helemaal om qua shampoo bar, maar een lekker zeepje voor de huid heb ik nog niet geprobeerd. 

Heidi-Forumbeheer schreef op 02-09-2021 om 13:02:

Heeft al iemand iets echt slims bedacht voor de stukken zeep? Ik kan in mijn douche geen zeepbakje oid neerzetten en als ik het in die bijbehorende netjes ophang wordt het zo zacht. Vroeger had je zeep met een koord erdoor. Dat zou bij die vaste zepen van nu ook handig zijn.
Bij de wastafel had ik een rekje voor het zeepstuk. Extra een rekje gekocht en geen dicht bakje maar dat wordt zo vies en ik heb geen zin in veel extra werk dus ik ben weer terug naar de navullingen voor het zeeppompje.
Het idee van de stukken zeep is goed. Ik probeer minder verpakkingsafval te veroorzaken maar in de praktijk werkt het gewoon niet zo.

Je zou er zelf een gat + koordje in kunnen maken? 

SilverQuelea47

SilverQuelea47

02-09-2021 om 13:04

Ik heb een goedkope etagere staan met gaatjes erin. Ik weet alleen niet of dat lang goed blijft maar het is beter dan overal verdwaalde schotels.

ik heb een zeepbakje op een rand staan, en af en toe spoel ik dat bakje ook even goed af als ik onder de douche sta. Als je nergens een bakje kwijt kunt, dan kun je misschien  een gat boren in een stuk zeep of zo? Ik heb nog wel een handzeep met een koord erdoor maar die is te agressief voor onder de douche vind ik. 

_melon schreef op 02-09-2021 om 13:03:

Welke solid zeep / body bars / zeep blok (of al die andere 100 namen die er voor zijn) gebruiken jullie?
Ik ben al helemaal om qua shampoo bar, maar een lekker zeepje voor de huid heb ik nog niet geprobeerd.

Ik gebruik Foamie. De body bar heeft een koord maar die vind ik te sterk voor het lichaam, die gebruik ik nu om mijn handen te wassen. De face bars gebruik ik voor zowel lichaam als gezicht, ik heb de aloe en de coal. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

02-09-2021 om 13:11

Heidi-Forumbeheer schreef op 02-09-2021 om 13:02:

Heeft al iemand iets echt slims bedacht voor de stukken zeep? Ik kan in mijn douche geen zeepbakje oid neerzetten en als ik het in die bijbehorende netjes ophang wordt het zo zacht. Vroeger had je zeep met een koord erdoor. Dat zou bij die vaste zepen van nu ook handig zijn.
Bij de wastafel had ik een rekje voor het zeepstuk. Extra een rekje gekocht en geen dicht bakje maar dat wordt zo vies en ik heb geen zin in veel extra werk dus ik ben weer terug naar de navullingen voor het zeeppompje.
Het idee van de stukken zeep is goed. Ik probeer minder verpakkingsafval te veroorzaken maar in de praktijk werkt het gewoon niet zo.

Ik heb meerdere magnetische zeephouders, bij wastafel en in de douche. Daar zit een metalen plaatje met kartelrand bij dat je in het zeepblok duwt. Bijkomend voordeel is dat de zeep geen klef zacht vochtige prut wordt.

Zoiets:


40049_P11.jpg

Klopt, Roomba is de enige stofzuigerrobot waar je de accu makkelijk van kunt vervangen. Laat ik die nou net niet hebben.

Open hart operatie, haha, ja dat dekt wel zo'n beetje de lading als ik het filmpje bekijk van het vervangen van de accu van m'n telefoon. Tsja, ik stel geen enorme eisen aan m'n telefoon, hij is nu ruim 4 jaar oud en het enige irritante is de slechte accu. 

Ik heb nu Werfzeep: helemaal biologisch en eco, geen toevoegingen zoals Lush die wel heeft, maar ook niet zo'n lekker geurtje. Hij ruikt vrij neutraal, dus ook geen geitenwollensokkenlucht zoals olijfzeep heeft. Mijn huid is nogal gevoelig de laatste tijd, en ook super droog, dus ik wilde zo basic mogelijk en daar voldoet Werfzeep goed aan qua ingrediënten. Al is het wel vettiger, dus nu moet ik vaker mijn douchehoek poetsen dat is wel een minpuntje, haha!

Ik heb ze op een hangend douchrekje met tray liggen (vrij hoog dus wordt niet zo snel nat onder de douche), bakjes lijken me niet handig. Ik kreeg van een vriendin de tip om een eco (schuur)sponsje te gebruiken om ze op te leggen, of een stuk sisal maar gat boren en touw klinkt ook handig.

Shampoobar heb ik ook en ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan vind. Er lijkt een laagje achter te blijven op m'n haar en het lijkt iets sneller vet te worden maar ik heb het net voor de 2e keer geprobeerd dus nog even aankijken. Aan de andere kant is mijn haar minder slap met meer volume en dat is wel weer fijn.

Schoonmaakmiddelen vervang ik als het op raakt. Bleek voor het toilet heb ik onlangs vervangen voor Frösch toiletreiniger en die bevalt goed.
Driehoek zeep en baking soda, check! 
Voor wasmiddel wil ik dus zo'n Eco Egg kopen, als wasverzachter gebruik ik gewone natuurazijn. Voor beddengoed gebruik ik soms wel een echte wasverzachter. Ossengalzeep gebruik ik ook, haha, vrij oldskool volgens mij. Die heb ik wel vloeibaar gemaakt want die stick vond ik niet zo fijn. 
Alleen schoonmaakazijn vind ik dus vies, ook die met een 'lekker' luchtje. Wel effectief, dat dan weer wel. En o ja, wel in een spuitfles.

Ginevra schreef op 02-09-2021 om 13:08:

[..]

Ik gebruik Foamie. De body bar heeft een koord maar die vind ik te sterk voor het lichaam, die gebruik ik nu om mijn handen te wassen. De face bars gebruik ik voor zowel lichaam als gezicht, ik heb de aloe en de coal.

Welke is het zachtste? Ik heb een hele droge huid.

Coreopsis schreef op 02-09-2021 om 13:11:

[..]

Ik heb meerdere magnetische zeephouders, bij wastafel en in de douche. Daar zit een metalen plaatje met kartelrand bij dat je in het zeepblok duwt. Bijkomend voordeel is dat de zeep geen klef zacht vochtige prut wordt

Zoiets hadden wij vroeger bedenk ik me nu. Daarvoor werd altijd een kroonkurk in de zeep gedrukt.
Ik ga eens nadenken wat het handigste is.

SuperCow schreef op 02-09-2021 om 13:53:


Ik heb ze op een hangend douchrekje met tray liggen (vrij hoog dus wordt niet zo snel nat onder de douche), bakjes lijken me niet handig. Ik kreeg van een vriendin de tip om een eco (schuur)sponsje te gebruiken om ze op te leggen, of een stuk sisal maar gat boren en touw klinkt ook handig.

Hm, ik zie ineens voor me dat ik dan de spons gebruik om de douche mee te poetsen. Ook handig.

_melon schreef op 02-09-2021 om 13:03:

[..]

Je zou er zelf een gat + koordje in kunnen maken?

Ginevra schreef op 02-09-2021 om 13:05:

ik heb een zeepbakje op een rand staan, en af en toe spoel ik dat bakje ook even goed af als ik onder de douche sta. Als je nergens een bakje kwijt kunt, dan kun je misschien een gat boren in een stuk zeep of zo?

Een gat boren is ook een optie. Dan kun je ook de zeep nemen die je het fijnste vind, ben je niet afhankelijk van welk merk een koord heeft.

Heidi-Forumbeheer schreef op 02-09-2021 om 13:58:

[..]

Welke is het zachtste? Ik heb een hele droge huid.

Vind ik moeilijk te zeggen. Ik heb een heel moeilijke huid (psoriasis, eczeem, rosacea, noem maar op) en 'zacht' is voor mij niet per se goed. Een zogenaamd zachte of vette zeep maakt mijn huid niet goed schoon en dan gaan júist allerlei micro-organismen opspelen, althans dat is mijn theorie want dan krijg ik juist uitslag.

Bij de Coal-variant staat er op dat het intensieve reiniging is en juist die bevalt mij het best. Mijn huid gaat ook zelf meer talg aanmaken dan. https://www.douglas.nl/Gezicht-Gezichtsreiniging-Gezichtszeep-Foamie-Face-Bar-Too-Coal-To-Be-True_productbrand_3000090688.html

Dus wat voor jou werkt vind ik heel moeilijk om iets over te zeggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.