Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kavel aan sportvelden

Hoi allemaal, 

Wij hebben de mogelijkheid om een kavel van 1200 m2 te kopen om hier een vrijstaande woning op te realiseren
Er zijn veel voordelen waardoor deze kavel interessant is. Maar ik wil het feit dat deze kavel grenst aan grote sport velden niet negeren. 
Helaas is het voor ons niet mogelijk om op verschillende momenten van de dag te gaan kijken. Dus Ik ben erg benieuwd wat dit in de praktijk doet, heb je er veel last van en wat doet dit uiteindelijk met de verkoopbaarheid van je woning? 


Oei, ik zou het absoluut niet willen.
Je vergist je in wat voor lawaai sport kan veroorzaken.

Ik zou me verdiepen in welke sporten er gedaan worden, welke clubs er sporten, hoe wat waar wanneer? Moet wel informatie over te vinden zijn denk ik. Of vraag eens na bij mensen die er nu al vlakbij wonen, hoe zij het ervaren. 

Als het veldsporten zijn, let dan ook op dat die vaak hele avonden (en nachten?) die super felle lampen aan hebben staan.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-09-2021 om 14:29

En veel lawaai met name in het weekend en de avonden bij wedstrijden.

Het ligt aan wat voor soort sportvelden het zijn. Hockey is bv vervelender dan voetbal omdat hockey fellere lampen heeft en het constante getik geeft tegen de bal. Geluidsisolatie met 3 dubbelglas werkt trouwens wel heel goed tegen het geluid en als je huis aan de voorkant grenst met het veld, fungeert je huis ook als een soort geluidswal. Als er achter het huis niet een groot gebouw staat wat het geluid weerkaatst, valt het met de herrie best mee. 
Verder moet je idd goed kijken naar de lampen. Hier zijn richtlijnen voor. Omdat de velden en de lampen er eerder zijn, is het de vraag of dat aangepast moet worden. Als ze later de lampen vervangen door bv led-lampen en de normen worden overschreden, sta je in je recht en moet de eigenaar van de lampen het aanpassen. 

in de nacht zijn de lampen sowieso uit dus daar hoef je je niet druk over te maken. Veel sportverenigingen moeten bezuinigen dus dan is dat een hele makkelijke...

Isje

Isje

13-09-2021 om 14:40 Topicstarter

het zijn inderdaad veldsporten.. Aan die lampen heb ik nog niet gedacht maar dat is inderdaad een goede tip! 

Het zijn geen goedkope kavels. Vind het wel een dingetje om daar over na te denken! 
Uiteindelijk willen wij uit de stad weg voor de rust en de groene omgeving. 
Bij omwonenden aanbellen vind ik een goed idee! 

als er al veel omwonende zijn, is het gunstig want er zijn best veel normen rondom sportcomplexen. Het geluid wen je aan. Vergelijkbaar met wonen in een buurt van een schoolplein of een speeltuin. Bekijk ook het complex goed. Zijn er gras en kunstgrasvelden? Dan heb je grote kans dat de grasvelden niet worden gebruikt voor trainingsavonden. Als je kavel daar aan grenst, scheelt dat weer een beetje. Hou er verder rekening mee dat hoe groter het complex, hoe verder men moet lopen naar het toilet.....echt die mannen boeit het echt niet waar ze gaan als ze moeten tijdens het sporten, de tijd nemen om even op en neer te lopen voor een plas, blijkt vaak een uitdaging. 
Verder is het fijn als je goed contact hebt met de vereniging. Ook ivm laag vliegende ballen en beschadigingen aan je auto enzo. 

Aan de andere kant....je krijgt ook een hoop ruimte voor terug. Hier zijn de huizen aan het sportcomplex juist gewild gezien de combinatie van dichtbij het centrum, maar toch groene omgeving en ruime kavels. Prijzen zijn net zo hard gestegen als huizen die iets verder van de velden liggen (en waar je ook geluid hoort en lampen hebt).

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

13-09-2021 om 14:58

Ik zou het niet doen. In de wintermaanden felle verlichting, de herrie. 

Als jij weekend hebt is het daar druk. En andersom . . . (tenzij je in de horeca of sportwereld werkt ).
gr Angela

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

13-09-2021 om 15:00

Angela1967 schreef op 13-09-2021 om 14:59:

Als jij weekend hebt is het daar druk. En andersom . . . (tenzij je in de horeca of sportwereld werkt ).
gr Angela

En vaak de avonden door de weeks. 

Isje

Isje

13-09-2021 om 15:01 Topicstarter

anomarie schreef op 13-09-2021 om 14:55:

als er al veel omwonende zijn, is het gunstig want er zijn best veel normen rondom sportcomplexen. Het geluid wen je aan. Vergelijkbaar met wonen in een buurt van een schoolplein of een speeltuin. Bekijk ook het complex goed. Zijn er gras en kunstgrasvelden? Dan heb je grote kans dat de grasvelden niet worden gebruikt voor trainingsavonden. Als je kavel daar aan grenst, scheelt dat weer een beetje. Hou er verder rekening mee dat hoe groter het complex, hoe verder men moet lopen naar het toilet.....echt die mannen boeit het echt niet waar ze gaan als ze moeten tijdens het sporten, de tijd nemen om even op en neer te lopen voor een plas, blijkt vaak een uitdaging.
Verder is het fijn als je goed contact hebt met de vereniging. Ook ivm laag vliegende ballen en beschadigingen aan je auto enzo.

Aan de andere kant....je krijgt ook een hoop ruimte voor terug. Hier zijn de huizen aan het sportcomplex juist gewild gezien de combinatie van dichtbij het centrum, maar toch groene omgeving en ruime kavels. Prijzen zijn net zo hard gestegen als huizen die iets verder van de velden liggen (en waar je ook geluid hoort en lampen hebt).

Het klinkt een beetje als de buurt waar wij naar aan het kijken zijn.

Maar goede tips! 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-09-2021 om 15:12

Is er voldoende parkeergelegenheid bij de velden? Ook voor bezoekers bij wedstrijden? Ik ben in het verleden met kinderwedstrijden regelmatig bij clubs geweest waar te weinig parkeergelegenheid was en al die uit-bezoekers in de woonwijk moesten parkeren. Niet leuk als je als bewoner ook bezoek wilt ontvangen in het weekend, of er vóór je oprit wordt geparkeerd.

Ik woon vlakbij hockeyvelden, er zit een volkstuin tussen van ongeveer 150 meter. Dit veld is pas later aangelegd toen we er al woonden, de andere velden zijn wat verder. De lampen zijn inderdaad fel maar staan goed op het veld gericht. Daar hebben we geen last van. We hebben rolluiken. Het lawaai wisselt met de coach soms irritant, soms niet. Parkeren is niet aan onze kant omdat hier geen ingang is. Wel komen er af en toe een stoet autos langs op zaterdag omdat de routeplanner zegt dat hier wel de ingang is. 
Het getik horen we hier eigenlijk niet zo, dat valt wel mee. We zitten aan de dijk dus het geluid waait wel weg en blijft niet tussen de huizen hangen. Mijn vriendin woonde aan de andere kant tegen de velden aan en daar hoorde je het tussen de huizen wel veel beter.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

13-09-2021 om 15:29

Zit het kavel direct aan het sportveld? Of ligt daar nog een dikke bomenrij tussen.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf of het één sportveld is (in een klein dorp) of sportvelden voor een stad van 20.000 mensen.

Met 1200 m2 zou het mijns inziens mogelijk moeten zijn om het huis tussen het sportveld en jouw tuin in te plaatsen. Dan heb je er wellicht een stuk minder last van.

Maar het is een minpunt, dat is absoluut zo.

Daddy_gijs schreef op 13-09-2021 om 15:29:

Zit het kavel direct aan het sportveld? Of ligt daar nog een dikke bomenrij tussen.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf of het één sportveld is (in een klein dorp) of sportvelden voor een stad van 20.000 mensen.

Met 1200 m2 zou het mijns inziens mogelijk moeten zijn om het huis tussen het sportveld en jouw tuin in te plaatsen. Dan heb je er wellicht een stuk minder last van.

Maar het is een minpunt, dat is absoluut zo.

Dorp jonge.😆

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.