Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kattenluik met chiplezer?

Wij hebben sinds een maand een ontzettend leuke poes, en aangezien we landelijk wonen mag poes over een tijdje ook naar buiten, wat ons betreft. Zelf begint ze daar ook steeds meer interesse in te krijgen. Nu hebben we hier ook een behoorlijk dominante buurtkat lopen waarvan ik verwacht dat ze graag ns in huis zou neuzen, dus dachten we aan een kattenluik met chiplezer. Maar al rondshoppend en reviews lezend krijg ik het idee dat al die luiken vreselijk veel batterijen vreten (als in wekelijks of twee-wekelijks batterijen vervangen, en als de batterij leeg is werkt het luik natuurlijk ook niet, wat niet relaxed is voor poes) 
Iemand hier ervaring met zo’n luik eb of t echt zo erg is?

Wij hebben ook zo’n Luik met chip maar zo vaak hoeven wij de batterij niet te vervangen. Dus dat gaat eigenlijk heel prima. 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

04-11-2021 om 19:36

Ik heb geen idee wanneer we voor t laatst de batterijen hebben vervangen, ik denk uit voorzorg toen we op zomervakantie gingen, en dat beest gaat er nog steeds tig keer per dag doorheen. Dus ik denk dat t wel meevalt met zo vaak vervangen. Of wij hebben gewoon super-batterijen.

Wij hebben al heel lang een sureflap. Ideaal! Batterijen vervangen we 1 a 2 keer per jaar, met 2 katten. 

Moosey

Moosey

04-11-2021 om 19:57 Topicstarter

Oh, fijn om te lezen! Ik dacht ook aan een Sureflap, niet die megadure met een app erbij maar de gewone chipversie (volgens mij zitten in de gewone AA batterijen en in de hele dure C-batterijen, dus wellicht scheelt dat ook nog) Welke luiken hebben jullie?

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

04-11-2021 om 20:03

PetSafe staat er op, maar geen idee welk type. Wel met AA batterijen.

Wij hebben er ook eentje, met AA batterijen. Die vervangen we twee keer per jaar ongeveer. 

Ik heb twee katten en geen luik. Ze mogen in principe alleen naar buiten als ik thuis ben, als er dan buiten wat aan de hand is ("enge" kater die de dames lastig valt) dan kan ik ze snel weer naar binnen laten.

Moosey schreef op 04-11-2021 om 19:57:

Oh, fijn om te lezen! Ik dacht ook aan een Sureflap, niet die megadure met een app erbij maar de gewone chipversie (volgens mij zitten in de gewone AA batterijen en in de hele dure C-batterijen, dus wellicht scheelt dat ook nog) Welke luiken hebben jullie?

Wij hebben een ouder model sureflap, denk dat hij nu al 7 jaar meegaat. Zonder app dus en met gewone AA batterijen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-11-2021 om 07:31

Moosey schreef op 04-11-2021 om 19:57:

Oh, fijn om te lezen! Ik dacht ook aan een Sureflap, niet die megadure met een app erbij maar de gewone chipversie (volgens mij zitten in de gewone AA batterijen en in de hele dure C-batterijen, dus wellicht scheelt dat ook nog) Welke luiken hebben jullie?

Ik heb 4 katten die in en uit lopen en de Sureflap. Batterijen hou ik altijd bij door een papiertje erbij te leggen wanneer ik ze voor het laatst vervangen heb. Toevallig vorige week gedaan en die keer daarvoor was januari. Ik heb standaard een paar doosjes Ikea batterijen liggen. 

Moosey

Moosey

05-11-2021 om 07:59 Topicstarter

Nou, super! Dan durf ik het aan Dank allen!

Tickel schreef op 05-11-2021 om 07:31:

[..]

Ik heb 4 katten die in en uit lopen en de Sureflap. Batterijen hou ik altijd bij door een papiertje erbij te leggen wanneer ik ze voor het laatst vervangen heb. Toevallig vorige week gedaan en die keer daarvoor was januari. Ik heb standaard een paar doosjes Ikea batterijen liggen.

Een briefje is toch niet nodig? Bij onze Sureflap gaat een lampje knipperen als de batterijen vervangen moeten worden. Met één kat vervangen we de batterijen zo'n 1x per jaar.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-11-2021 om 10:15

HumpieDumpie schreef op 05-11-2021 om 08:47:

[..]

Een briefje is toch niet nodig? Bij onze Sureflap gaat een lampje knipperen als de batterijen vervangen moeten worden. Met één kat vervangen we de batterijen zo'n 1x per jaar.

Ik wilde weten hoe lang de batterijen meegaan. Oh, en hier gaat de grendel in de adhd stand als de batterijen leeg zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.