Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
Pands
15-09-2026 om 18:53
het stelt niet veel voor maar een mega knuffel van mijn kids aan neefje en nichtje gegeven. Scheelt weer ruimte. En stereo met kinderliedjes ook. Langzaam aan minder spullen
ToetieToover
15-09-2026 om 19:17
Mijn aquarium is te klein geworden en ik heb een nieuwe besteld in een grotere maat. De oude, kleinere, wil ik wegdoen, verkopen waarschijnlijk. Maar mijn hoofd bedenkt allemaal toepassingen voor dat aquarium en dat ga ik niet doen, want het is teveel onderhoud en/of er moet een plantenlamp boven en dat wil ik ook niet. Of toch wel? Aaaaaarghhhhh
wat zal ik doen… nieuwe erin is oude eruit!
RavIvaR
15-09-2026 om 21:43
ToetieToover schreef op 15-09-2026 om 19:17:
NIeuwe erin is oude eruit!
Tenzij je er nu al een doel mee hebbt wat je meteen wil uitvoeren. (En bijhouden) werkt spullen 1 op 1 vervangen vaak wel het beste.
RavIvaR
15-09-2026 om 21:46
ik ben net terug van vakantie.
Meteen koffer leeg gemaakt, wasmachine gevuld, spullen opgeruimt en handwas gedaan.
Zo nog even de was ophangen en dan vind ik het mooi geweest voor vandaag.
Ies
15-09-2026 om 22:16
RavIvaR schreef op 15-09-2026 om 07:05:
[..]
Ik denk dat je jezelf een plezier doet door nu de stapel kluskleding te pakken en deze meteen weg te doen.
Mocht je eens gaan klussen, heb je
nog (of weer) genoeg andere oude kleding die je daarvoor kan gebruiken.
Haha Raviva, moest echt hard lachen bij je bericht. Want het is zo waar natuurlijk, en ik zit zo vast in oude denkpatronen wat dit aangaat dat dit niet eens ooit in me opgekomen is.
Ik ga eraan denken, de volgende keer dat ik met mijn kleding aan de gang ga, mijn lijst van wat ik allemaal wil is nogal heuh lang.
Vandaag de douche en afvoer daar onder handen genomen. We hebben in dit huis nog nooit last van vochtproblemen gehad, maar afgelopen zomer toch wel wat. In de kelder was het deze zomer echt klam, mijn was droogde niet goed, flink wat schimmel op de muren. Ik zag nu dat mijn douchegordijn ook erg vies was met flinke schimmelplekken
Is echt de eerste keer, hangt al jaren.
Benieuwd of ik ‘m schoonkrijg.
Verder vandaag zoveel gewone huishoudelijke klussen dat ik niet meer aan ‘weggooien/wegdoen’ ben gekomen. Om het wel vast te houden wel wat spullen uit koelkast weggedaan (de enorme verzameling sausjes etc stoort met mateloos) maar niet een hele plek goed uitgezocht. Ik wil proberen om iedere dag iets weg te doen, al is het maar iets kleins.
Damoontje
16-09-2026 om 00:36
Ik heb heel lang één setje kluskleding gehad (incl schoenen) en bij elke klus trok ik dat aan. Op het laatst was de broek zo gescheurd dat ik m wel weg heb moeten doen.
Afgelopen zomer weer geklust en ik merkte dat ik soms te makkelijk in mijn gewone kleding even snel iets ging doen.
Het is beter om weer gewoon één oud shirt en oude broek voor verfkleding te gebruiken. En consequent dat aan te trekken voordat ik begin.
Wat dat betreft heb ik niet hele stapels kluskleding.... maar wel verschillende 'festivalschoenen'. Schoenen die oud zijn waarvan ik denk: Ik kan ze nog aan naar een festival dan gooi ik ze daarna weg. En naar hoeveel festivals ben ik geweest deze zomer... nul.
Heb één keer de fout gemaakt om op nieuwe schoenen naar de Zwarte Cross te gaan.... dat doe je daarna nooit meer haha. Maar zes paar schoenen bewaren voor festivals is ook overdreven.
Ies
16-09-2026 om 14:06
We hebben ook wel flink lange klussen gehad waarbij ik flink vies werd en 1 set is dan echt te weinig.
Overigens poets ik ook wel in ‘kluskleding’.
Vandaag verder met poetsen, veel gedaan. Wel echt geprobeerd nu op een andere manier te poetsen. Niet meer voor 100 % schoon gaan, 90% is ook ok. Die laatste 10% is zo arbeidsintensief en levert helemaal niet zo veel op.
En zorgen dat ik niet alleen poets en opruim maar ook dingen wėg!!
Een soort tussenruimte gedaan die altijd erg vies wordt door de hond en allemaal kleine diertjes die graag komen buurten bij ons
We hebben veel te veel ramen en het werk is echt eindeloos.
Een goor gordijn gewassen en verder aan de ventilatoren. En dus ook wel wat weg gedaan. Huis stroomt over van allerlei ‘souveniertjes’, van die ‘superspeciale’ steen of schelp enz enz. Nou iets minder mag ook wel.
Ies
16-09-2026 om 21:52
Ha, ik vind dat mijn douche gordijn weer mooi geworden is! Een nachtje geweekt met water en azijn en op 30 gr gewassen.
Het gewone gordijn dat ik gewassen heb is niet zo mooi geworden. Maar goed, is al oud, lichte kleur en hangt op een kwetsbare plek. Maar een keertje met grover geschut proberen of vervangen.
Pands
16-09-2026 om 23:04
vandaag toevallig ook het douche gordijn gewassen. Ik doe hem bij de 60 graden was van de handdoeken. Daarnaast ben ik een keer met de swiffer over de muren en plafond gegaan. Bizar hoeveel stof eraf kwam.
RavIvaR
17-09-2026 om 09:12
Gisteren de buitentafel en stoelen opgeruimd. Plus nog wat losse vakantiespullen opgeborgen.
lientje69
17-09-2026 om 11:42
Keukenkastje ( 2 planken ) opgeruimd en schoongemaakt. Geen overbodige luxe. Sommige schoonmaakmiddelen konden bij elkaar. En enkel ding kon wel weg omdat ik dat nooit gebruik. Nu weer netjes.
Ninoea
17-09-2026 om 13:31
Onze tuinstoelen en tafel zijn gisteren door mijn man opgeruimd. Ligt weer netjes. Ik moet mezelf even een schop onder mijn kont geven om binnen wat te gaan opruimen en reorganiseren. En ik mag nog de was doen en boodschappen bestellen bedenk ik me net.
RavIvaR
17-09-2026 om 17:19
Vanmiddag weer een was en handwas gedaan en partner is bezig met allerlei losse klusjes die 'eens een keer moeten'. Daar assisteer ik ook een beetje bij.
Wasmachine 90 graden
Apparaten ontkalken
Afspraken plannen, Declaratie indienen, Retour pakketje aanmelden
Enz.
lientje69
17-09-2026 om 19:05
Ik vond in het keukenkastje reiniger voor de afwasmachine dus nu draait het schoonmaakprogramma.
Ies
17-09-2026 om 21:21
Hier ook wasmachine op 90 gr laten draaien. Verder niet veel extra vandaag, wassen e.d. ben ik altijd wel mee bezig. Nog een ventilator gedaan en oude medicatie naar apotheek gebracht, dus er is wel iets uit gegaan vandaag
én een flesje parfum weggegeven, ik gebruik het nooit meer.