Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Ninoea schreef op 06-08-2026 om 20:27:

[..]

He wat fijn! Goed bezig. Hoe is het nu met je?

Vandaag niks gedaan.  Nou ja met moeder om boodschappen geweest. Dat was mijn standaard mantelzorgding maar doe ik nu omdat  we ook de kleinkinderen erbij betrokken hebben  één  keer  per  5 weken. Dat kost zoveel energie dat ik voor de hele dag klaar  ben. Toch ben ik wel blij dat ik het doe , voel ik me tenminste  nog een klein beetje  nuttig. 

Ik ga heel langzaam  ministapjes vooruit. Lijk me bijvoorbeeld  ietsje beter te kunnen  afsluiten voor sommige  prikkels. Maar heb helaas nog nagenoeg elke dag hoofdpijn en last van mijn rechterbeen en arm. Samen met het hebben van 0 energie maakt dat dat mijn droom weer te kunnen  gaan werken een hele, hele verre stip op de horizon  is geworden.😪

Een doos naar de kringloop gebracht ( maar ook weer wat mee terug genomen 😅 ) en een zak naar de kledingbak.

lientje69 schreef op 15-08-2026 om 13:25:

Een doos naar de kringloop gebracht ( maar ook weer wat mee terug genomen 😅 ) en een zak naar de kledingbak.

Oja herkenbaar  breng ik iets weg, neem ik toch weer wat mee

Bovenop de kamerkast was het inmiddels weer volgelopen met rommel. Dus daar even wat opgeruimd.

In de vakantie was het huishouden wat achterstallig geraakt en was het huis ook rommeliger geworden. Gisteren heb ik het washok opgeruimd, vandaag de bijkeuken. 

Knutselkei

Knutselkei

03-09-2026 om 18:23 Topicstarter

Afgelopen dagen in de garagekeuken de lades weer uitgezocht en opgeruimd

Ies

Ies

04-09-2026 om 18:19

Back in the game! Een poosje minder actief geweest. Wel een hoop gerommel/ uit ge-zoek in huis, maar het plan om dan een plek ook daadwerkelijk op te ruimen lukte nooit, het bleef steken bij eindeloos verplaatsen.  Nu 2 kastplanken met vanalles-en-nog-wat goed uitgezocht. Een hele bubs supplementen e.d. vér over datum en ontelbare tubes zonnebrand, vast niet allemaal goed meer maar de zonnebrand heb ik toch bewaard. Na jaren weer wat overzicht in dat kastje 
En een werktas goed uitgemest. 

Alle afvoeren schoongemaakt en doorgespoeld. Douchekop ontkalkt. En vanavond nog  de koffiezetter zijn maandelijkse schoonmaakbeurt inwendig geven. 💪

Ies

Ies

06-09-2026 om 13:06

Hier ook een afvoer goed schoongemaakt. We bleven wat last houden van rioolvliegjes ondanks al mijn schoonmaakpogingen met soda, rageren etc de afgelopen weken. Hij bleek toch nog viezer dan gedacht, misschien moet ik stoppen met koffiedrab door de gootsteen spoelen. Hopelijk is het nu opgelost. Door het warme weer de laatste tijd probeer ik sowieso alles heel schoon te houden in een poging ook alle fruitvliegjes e.d. buiten de deur te houden. Maar bleeeh wat een rotklus steeds. Kinderen wonen na een poos weer in huis en gedragen zich als de gemiddelde student dus het is hopeloos. Qua hygiëne dan hangen ze de student uit. Helaas niet qua eten, er wordt enorm veel gekookt en ook van ontbijt en lunch wordt vaak veel werk gemaakt. En dat wordt dan wel opgeruimd maar niet zoals ik het zou willen. 
Ook de vaatwasser aangepakt, was ook weer flink nodig. En onze koffiezetter (automatische maler) lekt ergens dus heeft ook een flink grote beurt gehad. Vervelen hoeft niet. 
Vanavond moet nog een afvoer eraan geloven want die lijkt wat verstopt. 

Ik heb van die roxasect fruitvliegjes vallen Ies. Maar ik was laatst bij mijn moeder. En die had gewoon een glas water met limonade en een scheutje afwasmiddel op de aanrecht staan. Werkte als een tierelier. Dus ik laat denk ik als ik er last van heb de dure vliegjesvallen links liggen. Ook zelf al eens geprobeerd met azijn en afwasmiddel maar dat deed echt 0,0.

Knutselkei

Knutselkei

06-09-2026 om 15:55 Topicstarter

Ik heb als fruitvliegjesval een oud kruidenpotje goed schoon gemaakt, daar  wat azijn met druppel afwasmiddel in en alleen t gaatjes dekseltje open. Werkt heel goed.
En als t er veel zijn stofzuiger ernaast, aanzetten,tegen de schaal tikken en dus meteen opzuigen. Dan laat ik de stofzuiger sraan en doe als ik langs loop steeds even een 10 sec. Dan is het meeste weg en werkt mn val weer voldoende.

ik was vandaag ook goed bezig  bedden verschoond, ramen gewassen huis beneden, huis helemaal gestofzuigd en gedweild 

Knutselkei

Knutselkei

06-09-2026 om 22:00 Topicstarter

Veel gedaan en als extra klusje vandaag, 2 planken van de inloopkast uitgezocht

Ies

Ies

06-09-2026 om 22:37

Ik heb vaker gelezen dat vallen voor fruitvliegjes ook weer juist fruitvliegjes kunnen trekken. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen en ik maak ze dan ook niet meer. Ik geef ze liever geen eten. Dus bij warm weer ook echt álles in koelkast. En alles super schoon. Maarja, nog zo’n zomer met mijn slordige kinderen trek ik vast niet meer, duimen maar dat ze iets gevonden hebben tegen die tijd. (een slordige partner is al werk genoeg, en die luistert soms nog wel naar me
Hier nog een afvoer gedaan, jeetje wat een gore zooi zit daar toch in…. 
En het schaduwdoek in tuin afgenomen. Met nog wat slingers die nog hingen van een feestje dat al best een tijd geleden was 
De meeste extra lakens aan buitenkant ramen tegen de zon de afgelopen weken al afgepakt. Nog 1 flinke doek die over een lichtkoepel hangt afpakken. 

ohjee ik heb de afvoer nog nooit schoongemaakt:o moet dat? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.