Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
lientje69
29-07-2026 om 22:06
Vandaag eindelijk project slaapkamer afgerond. Schoonmaakster heeft hem goed gesopt, ik heb de gordijnen gewassen en alle kleurspullen en de lego zijn van beneden naar boven verplaatst zodat het hier beneden ook wat minder rommelig is.
Moosey
29-07-2026 om 22:28
Wat goed Lientje! En fijn ook lijkt me. Morgen een stukje kleuren aan je nette bureau?
Ik heb vandaag een berg zooi uit de schuur deels naar de stort deels naar de kringloop gebracht. Onze kringloop heeft ook een bouwhal, dat vind ik zo fijn! Kun je daar al je resten bouwmaterialen inleveren, daar hadden we nogal wat van.
Had de doosjes die ik nu over heb daar nog plat willen maken voor de papierkliko maar dat moet morgenavond of vrijdagavond maar.
Ninoea
29-07-2026 om 22:56
De afgelopen twee dagen bezig geweest met zooi van de zolder opruimen en vooral wegdoen. Allerlei kinderspeelgoed, kinderkleding enzo. Heb diverse dozen en tassen weggebracht naar de kringloop. Zolder wordt al een stuk leger, maar er moet nog flink meer weg. Ook nog het nodige aan bouwmateriaal.
lientje69
30-07-2026 om 06:56
Ninoea schreef op 29-07-2026 om 22:56:
De afgelopen twee dagen bezig geweest met zooi van de zolder opruimen en vooral wegdoen. Allerlei kinderspeelgoed, kinderkleding enzo. Heb diverse dozen en tassen weggebracht naar de kringloop. Zolder wordt al een stuk leger, maar er moet nog flink meer weg. Ook nog het nodige aan bouwmateriaal.
Zolder...daar was ik ooit ook aan begonnen. Maar ook dat staat stil sinds mijn ziekzijn. Misschien dat ook maar weer eens proberen op te pakken met 10 minuten of kwartiertje per dag.
Knutselkei
30-07-2026 om 07:48
Hoek van de tuin, helemaal achterin,achter het tuinhuis gedaan om afleiding te hebben. Dacht ineens, begin daar wel even. Schoonmoeder is ondertussen overleden en we hadden parasols nodig. Die voeten stond in dat verwilderde stuk, vol onkruid.. Zwager en neef gingen ze halen. ben blij dat ik daar al begonnen was.
Knutselkei
30-07-2026 om 20:39
Vandaag bij schoonmoeder alle keukenkastjes leeggehaald wat een werk. Vanavond thuis toch ook nog even voor mijn eigen kastje of plekje van de dag de wasplank eind leeggemaakt.
RavIvaR
30-07-2026 om 22:17
lientje69 schreef op 30-07-2026 om 06:56:
[..]
Zolder...daar was ik ooit ook aan begonnen. Maar ook dat staat stil sinds mijn ziekzijn. Misschien dat ook maar weer eens proberen op te pakken met 10 minuten of kwartiertje per dag.
Goed plan Lientje, geeft ook weer volddoening dat dat weer kan.
Het lijkt misschien niet zo maar met 10/15 minuten per dag kan je veel gedaan krijgen wat opruimen betreft.
lientje69
31-07-2026 om 08:22
RavIvaR schreef op 30-07-2026 om 22:17:
[..]
Goed plan Lientje, geeft ook weer volddoening dat dat weer kan.
Het lijkt misschien niet zo maar met 10/15 minuten per dag kan je veel gedaan krijgen wat opruimen betreft.
Ja klopt. Ik ben ook ooit begonnen met de zolder elke dag 20 minuten. Nu zou dat misschien ook wel weer lukken. 9 maanden terug was naar de keuken lopen al een uitdaging. Maar voor vandaag staat een ander plekje op de planning, mezelf.
Ik ga zo douchen en dat kost zoveel energie dat ik de rest van de ochtend uitgeschakeld ben.
lientje69
06-08-2026 om 17:06
Gisteren 2 planken van een kast opgeruimd en vandaag de trapkast. Jeuh 🎉💪