Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Meer dan 3 dezelfde flessen wasmiddel heb ik nooit, eerder minder. Maar geen plek in de badkamer om voorraad te bewaren. Daar staan al wel 3 verschillende aangebroken flessen die in gebruik zijn.
Wel heb ik soms deo of handzeep die ik per zes bestel bij een goede actie. Deze nemen niet zoveel plek in beslag, maar heb ik dus wel.

Knutselkei

Knutselkei

26-04-2026 om 10:39 Topicstarter

Ik had met grootverbruikers als zoon en vriendin altijd veel in huis maar merk dat ik nu moest omschakelen t laatste half jaar. Dus niu de voorraad aan het opmaken van shampo,douchegel en tandpasta. Krijg plek teveel in de lade

Vandaag de kast op de slaapkamer nat afgedaan en deel van de plank bij de wasmachine. 

Ik heb net mijn kledingkast anders ingedeeld: winterspullen in de rechterkast, en zomerspullen in de middelste kast zodat ik daar makkelijk bij kan.

Was best nog even een klus, en ik heb ook meteen weer een stapeltje weg en een stapel twijfel (morgenochtend even passen en knopen doorhakken).

Knutselkei

Knutselkei

03-05-2026 om 18:34 Topicstarter

Vensterbanken  leeg geruimd geschuurd en gelakt.
2 keukenlades gedaan en tuin van mijn moeder  onkruidvrij gemaakt. 

Grote kans dat er van de stapel twijfel ook veel weg kan. Kleding waar ik over twijfel is niet de kleding die ik uit de kast pak om te dragen.

Ik was niet fit vandaag maar toch even alle oppervlakken in woonkamer en badkamer afgedaan. 

De schroef van mijn wastafelchifon was doorgerot. Dus nieuwe gehaald. Aangezien het ding geheel uit elkaar moest om de oude schroef eruit te halen, gelijk maar even schoongemaakt.  Gatver wat een derrie zit erin zeg. En dat alleen maar van tandpasta en wat handzeep...
Afijn. Hij zit weer in elkaar en als bonus loopt de afvoer ook weer als een malle.

lientje69 schreef op 04-05-2026 om 13:19:

De schroef van mijn wastafelchifon was doorgerot. Dus nieuwe gehaald. Aangezien het ding geheel uit elkaar moest om de oude schroef eruit te halen, gelijk maar even schoongemaakt. Gatver wat een derrie zit erin zeg. En dat alleen maar van tandpasta en wat handzeep...
Afijn. Hij zit weer in elkaar en als bonus loopt de afvoer ook weer als een malle.

Wat goed van je!

Ik moet dat ook schoonmaken, maar ik heb geen idee hoe dat bij deze wastafel moet. Het is geen chifon die je los kunt schroeven zoals ik ze ken. Ik zie ook geen schroefdraad ofzo, misschien moet ik iets aan de onderkant losmaken... geen idee! 

Ik zit hier al zo lang tegenaan te hikken, en kreeg een tijdje terug de tip om een foto te maken en via Google te zoeken. Jouw berichtje zorgt er voor dat ik ook de energie krijg om het deze week op te pakken 😀💪

Terug van vakantie en meteen een hoekje in de woonkamer aangepakt en anders ingericht en opgeruimd. Het staat nu veel leuker en netter! 

Leuk Ninoea! 
Dat zijn leuke dingen waar je positieve energie van krijgt! 

Ik heb eindelijk weereens wat kunnen verkopen via marktplaats. Inmiddels nog 2 items op marktplaats aangeboden.

Nu nog 1 item wat erop kan. Alleen nog even zin maken om hier ook foto's van te maken.

Knutselkei

Knutselkei

04-05-2026 om 21:12 Topicstarter

Net nog na een was vouwen als extra klusje van de dag even de wasruimte op zolder gedweild, klinkt groter dan t is. kon op mijn knietjes rond dweilen, wat een stof verzamelt zich daar...
Toch iets extra gedaan na werkdag.Nu beentjes omhoog

RavIvaR schreef op 03-05-2026 om 22:57:

Grote kans dat er van de stapel twijfel ook veel weg kan. Kleding waar ik over twijfel is niet de kleding die ik uit de kast pak om te dragen.

Klopt nu al 😁, zelfs van de kleding die ik niet meer gepast heb.

Dat helpt vaak wel om keuzes te maken en wordt je kast alleen maar netter van. 

Ik kon gisteren dan wel niet meer naar het buurtwinkelcentrumpje maar als compensatiegedrag ging ik dan wel los op achterstallige klussen in huis. 

Ik heb de keukenplant, een grote Ficus Binnendijkii, op een iets ander podiumpje gezet (omdat hij dat verdient), de slaapkamer-tv op een draaischijf gezet zodat ik hem niet schep als ik er voorbij kom, een kinderhark van een iets langere steel voorzien, afscheid genomen van een multihakkertje (hij heeft het kapot nog lange tijd gedaan maar liep nu definitief vast dus nu niet meer), de takken van een fruitboompje door middel van kabelbinders minder gevaarlijk gemaakt voor je ogen als je er voorbij loopt, twee Ficussen Benjamina met onzichtbaar draad vastgebonden aan kasten, muren e.d. om te voorkomen dat ze topzwaar naar het licht gegroeid om gaan vallen wat een ravage geeft. 

Buiten op het terras een struikje opgeruimd dat weliswaar goed gezond was maar daar niet zo goed stond, Ik heb de föhn in de badkamer verlengd met een verlengsnoer zodat ik nu voor de spiegel mijn haar droog kan blazen, mijn favo sokken gewassen, het schilderijtje in de huiskamer vervangen door een andere, later die andere er toch naast gezet dus nu staan er twee en moet er iets aan het lijstje van de ene veranderen om ze bij elkaar te laten passen. 

Ben ik iets vergeten? Zal wel.

In 1,5 dag samen veel gedaan: 

Wasrek leeggeruimd, 3 wassen gedraaid en opgehangen, 
Handwas
Bed verschoond
Doucheputje doorgespoeld
Grote plant gesnoeid
Gestoft
Retour naar winkel teruggebracht
Voorraad toiletartikelen , medicijnen, pennen en potloden gecheckt en veel weg gedaan.    
Badkamer kastje schoon gemaakt. 
Vaatwasser draait nu 

Toch fijn, zo'n extra dagje vrij.

Knutselkei

Knutselkei

06-05-2026 om 22:22 Topicstarter

Keuken deel schoongemaakt, koelkast ook.  Enwasplank weer leeggestreken. Ik probeer het nu bij te houden met steeds een kwartier. Met tv erbij vind ik het wel een prima klusje.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.