Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
Loulou39
17-03-2026 om 19:25
Ik heb eindelijk mijn balkon geschrobd, die stomme groene aanslag er af.
Ik was gisteren heel verdrietig door alles wat er aan de hand is, maar ineens pakte ik mezelf bij elkaar en ben ik gaan schrobben. Werkt beter dan een huilbui, het is afleiding, plus m’n balkon is helemaal schoon!
Loulou39
17-03-2026 om 22:58
Knutselkei schreef op 17-03-2026 om 19:47:
Lekker alles eruit werken kan soms helpen! Knuffel ook, komt ie!
Lief, dank je wel!
Knutselkei
18-03-2026 om 07:18
Gisteren lang gewerkt en gedacht maximaal 10 minuten nog even aanpakken.Dus nog de bijzettafels,tvmeubel,sitetable en de trap nat afgenomen.
ToetieToover
18-03-2026 om 07:26
Loulou39 schreef op 17-03-2026 om 19:25:
Ik heb eindelijk mijn balkon geschrobd, die stomme groene aanslag er af.
Ik was gisteren heel verdrietig door alles wat er aan de hand is, maar ineens pakte ik mezelf bij elkaar en ben ik gaan schrobben. Werkt beter dan een huilbui, het is afleiding, plus m’n balkon is helemaal schoon!
Hey is dat nog gelukt met de biotex of heb je iets anders gebruikt? En een huilbui mag natuurlijk ook altijd
Loulou39
18-03-2026 om 12:17
ToetieToover schreef op 18-03-2026 om 07:26:
[..]
Hey is dat nog gelukt met de biotex of heb je iets anders gebruikt? En een huilbui mag natuurlijk ook altijd
![]()
Lief!
Totaal vergeten op dat moment 😳. Maar ik moet nog onder de loungebank schoonmaken (had geen zin om dat allemaal uit elkaar te halen), dus kan ik het daar proberen 👍🏻, goed dat je het zegt!
Loulou39
22-03-2026 om 18:03
Gisteren heb ik de keuken ontkalkt (wasbak, kranen en aanrecht), roestvrij stalen afzuigkap en combi-oven laten glimmen, en alle apparaten en andere spullen op het aanrecht gepoetst.
Vandaag heb ik de grote badkamerspiegel en alle deuren in huis gepoetst, inclusief handvatten en deurkrukken, van keukenkastjes tot gewone deuren.
Daarna alle spullen op mijn bureau uitgezocht en netjes opgeborgen (met bakjes etc. die ik gisteren bij de Action heb gehaald), en alle snoeren netjes weggewerkt.
En als laatste het keukenkastje waar alle schoonmaakmiddelen in staan uitgezocht, schoongemaakt en weer ingericht.
Ik wilde nog ramen lappen, en de grote la in de keuken uitzoeken, maar het werd me even teveel. Hopelijk morgen.
(Wat doen jullie eigenlijk met schoonmaakmiddelen die je nooit gebruikt?)
RavIvaR
22-03-2026 om 19:36
Zo te lezen heb je toch hard gewerkt!
En goede vraag Loulou. Daar is het eerder in het minimalisme topic ook over gegaan, herinner ik me.
Loulou39
22-03-2026 om 19:45
RavIvaR schreef op 22-03-2026 om 19:36:
Zo te lezen heb je toch hard gewerkt!
En goede vraag Loulou. Daar is het eerder in het minimalisme topic ook over gegaan, herinner ik me.
Dank je! 🌸
Ik heb even naar het topic gegoogled: 101 pagina’s 😳. Wel een leuk topic trouwens, maar een beetje veel om dat terug te zoeken 😅.
rionyriony
22-03-2026 om 20:02
Vandaag een hele kast gedaan met twee planken met kleine apparatuur, schoenen, dekens enz. En de onderste afdeling bestaand uit veel heel veel zware bloempotten. Ik hoefde mijn duim nog maar nauwelijks te ontzien; ik deed uiteraard wel heel voorzichtig, zo nodig met twee handen.
Binnen afzienbare tijd moet ik ook de kledingkast in de zomer-modus brengen. Dat is echt een rotzooitje met dingen die daar niet horen. Maar daar wacht ik vermoedelijk mee tot mei of juni. Ik weet dat het in april en mei nog ijskoud kan zijn; kan me niets anders herinneren dan koude Koninginne- en Koningsdagen. De "mooie Pinksterdag" is meestal een van de eerste warmere dagen van het jaar.