Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
RavIvaR
12-01-2026 om 17:47
Soms is beginnen het beste wat je kan doen.
Vanmiddag gepland het een en ander opgeruimd, afgestoft en mijn robotstofzuiger z'n werk laten doen.
Daar kwam ongepland bij de wc schoonmaken, handwas en schone was opgeruimd.
Vervolgens besloot ik een dienblad op mijn bureau leeg te maken.
Geen idee hoe het kan, maar er lag vanalles in dat nog geen, of een andere, plek heeft.
Vervolgens bleek er naast het dienblad op het bureau ook nog vanalles te liggen dus dat ook opgeruimd.
Resultaat nu een zover als mogelijk leeg bureau en een leeg dienblad.
In ieder geval voor zolang het duurt. 
Myrdal
13-01-2026 om 16:00
Weer een paar sets lego op marktplaats gezet en zojuist een bakje met administratie leeg geruimd, in de juiste mappen gedaan en nu staat er weer een leeg bakje. Ik kan er altijd heel blij worden van opgeruimde administratie 😀
GroenTuintje
15-01-2026 om 07:47
hier gisteren spontaan de zolder wat uitgeruimd. En wat spullen op marktplaats gezet 
Smulkruimel
15-01-2026 om 10:36
Gisteren alle lege glazen potjes uitgekookt met baking soda en alle etiketjes verwijderd. Een kratje vol met schone potjes. Hoef ik dat niet meer te doen als ik in de zomer jam en vlierbloesemsiroop ga maken.
lientje69
15-01-2026 om 11:11
Gisteren een laadje opgeruimd. Voor vandaag nog even zoekende wat mijn lijf aan kan. Gisteren nogal veel in het huishouden gedaan. ( naar verhouding dan vergeleken bij eerdere maanden ivm ziekte ) Denk dat ik het vandaag ga houden bij alle vensterbanken even goed afnemen.
Knutselkei
15-01-2026 om 15:13
Gisteen de trappen schoon gemaakt
vandaag nog even moed verzamelen, net gewerkt tot 1330,hond laten plassen en cake gebakken,eten voorbereiden, hond langer uitlaten en dan weer na t eten meteen naar cursus van het werk. ( en cake dan niet vergeten
)
Ik denk dat ik ook een vensterbankje doe, of ik moet ineens de kriebels krijgen whahah.
Loulou39
15-01-2026 om 21:34
Ik ben nu ineens met de berging bezig omdat daar monteurs aan de slag moeten voor de verwarming, even wat meer ruimte maken. De eerste twee vuilniszakken zitten nu in de ondergrondse containers.
Dus het laatste stuk kledingkast opruimen is voor nu even geparkeerd helaas (en ik was net zo lekker bezig..)
Mijn huis is altijd opgeruimd en overzichtelijk, dat vind ik prettig en het geeft rust in mijn hoofd (want die zit al zo vol 😝😁). Alleen mijn kledingkast en de berging moeten dus onder handen genomen worden, en dat zijn nou net de grote klussen: even mouwen opstropen dus 😅.
Ies
15-01-2026 om 22:13
Loulou39 schreef op 15-01-2026 om 21:34:
Ik ben nu ineens met de berging bezig omdat daar monteurs aan de slag moeten voor de verwarming, even wat meer ruimte maken. De eerste twee vuilniszakken zitten nu in de ondergrondse containers.
Dus het laatste stuk kledingkast opruimen is voor nu even geparkeerd helaas (en ik was net zo lekker bezig..)
Mijn huis is altijd opgeruimd en overzichtelijk, dat vind ik prettig en het geeft rust in mijn hoofd (want die zit al zo vol 😝😁). Alleen mijn kledingkast en de berging moeten dus onder handen genomen worden, en dat zijn nou net de grote klussen: even mouwen opstropen dus 😅.
Oooh wat heerlijk Loulou, zo’n altijd opgeruimd huis!
Ik woon in een nooit opgeruimd huis haha!
En met ongelofelijk veel plekken die gedaan mogen. Kiezen steeds dus.
Ik streef nog wel naar een altijd opgeruimd huis, zou ik zo graag willen. Weet niet of dat ooit haalbaar wordt met partner. Hij zegt steeds van wel maarja de praktijk is weerbarstig. Afgelopen dagen hadden we weer het eea aan plekjes gedaan. Er kwamen wat spullen boven water die naar milieu park moeten, wat oude blikken verf etc. En die verzamelt hij dan op een prominente plek in woonkamer. (?) En daar liggen ze dan dagen erna nog. Dus ik vraag hem of hij ze niet in garage kan zetten. (Zijn terrein) En dan vraagt hij weer: ‘Moet dat nu?’ Zucht. Nee hoor. Hoeft niet nu.
Maarja ik weet nu al dat ik het óf nog 6x kan vragen óf zelf een plekje zoeken in (zijn rotzooi) garage.
En het punt is dat het zo dus altijd met álles gaat. En vele kleine dingen bij elkaar kunnen samen een flinke puinhoop maken.
Maar ik geef de moed nog niet op.
Flink ziek geweest en nu langzaamaan (want nog erg moe) wat meer aan de slag. Heb een deel van een muur geverfd van een ruimte die we opknappen. Flink wat verfspetters weggekrabd. Een rommelrek in een bijruimte flink onder handen genomen, was erg vies geworden. Er liggen vooral klusspullen. En wat ruimtes in huis deels onder handen genomen waar niet vaak gepoetst wordt.
GroenTuintje
16-01-2026 om 11:43
Hier ook altijd een opgeruimd huis, al moet ik het om 1 uur nachts doen 
Loulou39
16-01-2026 om 13:36
GroenTuintje schreef op 16-01-2026 om 11:43:
Hier ook altijd een opgeruimd huis, al moet ik het om 1 uur nachts doen
Doe ik ook, ik sta soms op zo’n tijdstip nog de vaatwasser in te ruimen of de kussens van de bank op te kloppen ofzo 😁.
@Ies: Hahaha, herkenbaar, dat deed mijn ex ook 😅. Wel fijn dat je je weer goed genoeg voelt om dingen op te pakken.
Vanmorgen weer wat spullen uitgezocht in mijn berging: geen leuke klus, de motivatie is ver te zoeken. Vanmiddag maar even (gratis af te halen) op marktplaats zetten. Hopelijk hoef ik dan niets weg te gooien.
RavIvaR
16-01-2026 om 14:45
Wel handig, zo'n berichtje op het forum over de vaatwasser.
Ik had gisterenavond bedacht dat ik m vanmiddag zou aanzetten maar was het straal vergeten.
Nu net geactiveerd en is ie optijd klaar voor vanavond.
GroenTuintje
18-01-2026 om 14:54
deel van de zolder opgeruimd. Is deels een logeerruimte maar lag vol met speelgoed en knuffels. Wat dingen uitgezocht en op marktplaats gezet 
Knutselkei
18-01-2026 om 16:54
Vloer van de bijkeuken aangepakt,even lekker geschrobt, hond zijn voer en waterbak met standaard grondig schoongemaakt.
GroenTuintje
18-01-2026 om 18:43
Knutselkei schreef op 18-01-2026 om 16:54:
Vloer van de bijkeuken aangepakt,even lekker geschrobt, hond zijn voer en waterbak met standaard grondig schoongemaakt.
Oja waterbak van de kat hier ook schoongemaakt
Myrdal
18-01-2026 om 18:51
Hier het bakje met allerlei losse snoertjes en oplaadkabels etc opgeruimd. Overbodige snoertjes gelijk weggebracht. Ziet er weer keurig uit.