Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
rionyriony
10-10-2025 om 19:18
Ik heb "laatje kastje plankje" vandaag even onderbroken voor verschillende andere klusjes:
- Een la kreeg ik niet dicht (er bleek een tuinschaar in vast te liggen met een punt in de rail),
- Een zwarte stekkerdoos moest vervangen worden door een witte (waarbij een usb-stekker in een gieter met water viel en daarin ronddobberde dus die kon ik voorlopig niet gebruiken en ik zocht me een kriek naar een vervanger),
- Een van de yuccastammetjes was ongemerkt aan het sterven gegaan dus die heb ik uit de grond gedraaid en een andere daarvoor in de plaats geplant (hij was al dood eigenlijk) dus nu weer een gezellig drietal in een pot,
- En een nieuw lichtpuntje in de kamer met een afstandsbediening erbij.
lientje69
12-10-2025 om 12:31
2 badkamerkastjes uitgezocht. Alle oudere handdoeken in een zak gedaan voor de kledingbsk. Zit helaas geen asiel hier in de buurt waar ik het aan kan doneren.
GroenTuintje
12-10-2025 om 16:52
hier de voorraadkast uitgezocht. Vond allerlei dubbele artikelen en over datum spullen 
Loulou39
23-11-2025 om 15:55
Vandaag begonnen met m’n keukenkastjes. Ik heb heel weinig opbergruimte, dus ik moet creatief zijn…
Ik heb een plank gedaan en daar ben ik al heel blij mee 😁
lientje69
23-11-2025 om 16:47
Goed bezig Loulou!
Ik moet ook nodig weer eens verder gaan met opruimen en schoonmaken. Maar heb momenteel genoeg aan mezelf. Misschien moet ik het nóg kleiner gaan bekijken.
Ik heb de kamertafel opgeruimd. Waren maar een paar dingetjes maar vooruit. 
Loulou39
23-11-2025 om 17:01
lientje69 schreef op 23-11-2025 om 16:47:
Goed bezig Loulou!
Ik moet ook nodig weer eens verder gaan met opruimen en schoonmaken. Maar heb momenteel genoeg aan mezelf. Misschien moet ik het nóg kleiner gaan bekijken.
Ik heb de kamertafel opgeruimd. Waren maar een paar dingetjes maar vooruit.
😁
Kun je dat ook weer afvinken 👍🏻 (en heel goed dat je aan jezelf denkt!).
GroenTuintje
23-11-2025 om 17:19
ik ben vandaag weer naar een rommelmarkt geweest
mocht ik weer van mijzelf
maar ik blijf spullen wegdoen waar ik toch niks mee doe
Poezenmeisje
23-11-2025 om 18:10
Ik heb de kledingkast op mijn zoon zijn kamer uitgemest, nu hij de deur uit is. Een paar spullen apart gelegd voor hem, al het beddengoed dat momenteel niet te gebruiken is (lits-jumeaux dekbedovertrekken en eenpersoons hoeslakens) op een andere stapel.
Ik heb nu planken over!!!
🥰
Poezenmeisje
23-11-2025 om 18:13
Oh ja, ik heb ook mijn bakjes- en deksels kast gesorteerd en nieuwe opbergbakken gekocht voor mijn haarfrutsels.
Ies
23-11-2025 om 23:01
Ha, wordt tijd dat ik weer mee doe hier want het is zoo hard nodig en wil komende tijd flink aan de slag. De laatste tijd kwam het er steeds maar niet van.
Vandaag wel redelijk productief geweest. Hond goed geborsteld. Eigen bed én logeerbedden verschoond. Flink wat dozen verplaatst
maar nu naar een ruimte waar het flink minder in het oog springt. waardoor er weer een ruimte een stuk rustiger oogt. Flink wat opgeruimd in voorraadkelder. In waskelder flink gezogen en wasmanden waar de vuile was in komt schoon gemaakt en ook nog vanalles daar verplaatst/ opgeruimd.
Dat naast een hoop standaard huishoudelijke klussen (en flink bladeren vegen in tuin) dus best tevreden voor vandaag.
lientje69
24-11-2025 om 15:24
Ies schreef op 23-11-2025 om 23:01:
Ha, wordt tijd dat ik weer mee doe hier want het is zoo hard nodig en wil komende tijd flink aan de slag. De laatste tijd kwam het er steeds maar niet van.
Vandaag wel redelijk productief geweest. Hond goed geborsteld. Eigen bed én logeerbedden verschoond. Flink wat dozen verplaatstmaar nu naar een ruimte waar het flink minder in het oog springt. waardoor er weer een ruimte een stuk rustiger oogt. Flink wat opgeruimd in voorraadkelder. In waskelder flink gezogen en wasmanden waar de vuile was in komt schoon gemaakt en ook nog vanalles daar verplaatst/ opgeruimd.
Dat naast een hoop standaard huishoudelijke klussen (en flink bladeren vegen in tuin) dus best tevreden voor vandaag.
Flink bezig geweest Ies!
Ik ben een emmer aan het schoonmaken. Allemaal aangekoekte vuil van stuc enz. Heel klusje maar daarna hebben we weer een schone emmer om te gebruiken. Schoof het al een tijdje vooruit.
En heb binnengekomen pakjes die ik besteld heb uitgepakt en opgeruimd en wat voor de Sint ingepakt. Zijn nog maar kleine dingetjes, ik kan nog niet zo veel helaas. Maar er komt een tijd dat ik productiever word en hier vaker ga meeschrijven.
Knutselkei
24-11-2025 om 18:00
Wat leuk om hier wat te lezen.
Ik ben weer begonnen met een plankje/stukje wat ik normaal niet doe.
Stuk zolder achter wasmachine uitgezocht. Bakken gemaakt op soort met skikleding/slaapzakken/schaatsen etc van kinderen, die wonen op zichzelf in kleine appartementen dus dat blijft bij ons.