Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
Loulou39
03-10-2025 om 19:48
Herfstappeltaart schreef op 03-10-2025 om 19:02:
[..]
O die jaloezieën.............
Jaaaa, die had ik helemaal afgestoft (dacht ik….), en toen keek ik van de buitenkant: ik had beter niets kunnen doen, want nu lijkt het nog erger 😅.
Vrijevlinder
04-10-2025 om 18:36
Ik heb heel lang niet meer meegeschreven, omdat ik er maar niet toe kwam. Nu heb ik het op mijn heupen en probeer elke vrije dag een paar uur bezig te zijn. En man! Wat fijn dat de kamers en kasten weer ruim zijn. Veel weg gegooid, alles gesorteerd. Ik ben er nog lang niet, maar het stimuleert wel.
Ik kan nu echt genieten als ik zo'n opgeruimde kamer zie. En wil het niet meer zo ver laten komen. Onze leefruimtes waren heel netjes, en ik kan op elk moment visite ontvangen. Maar er waren ook kamers waar ik niemand wilde hebben.
Knutselkei
04-10-2025 om 18:49
Weer plank in inloopkast gedaan. We hebben weer werkkleding op de groep als je wil dus die heb ik nu aan. Veel shirts en truien waren alleen voor het werk dus dat ruimt wel op 
Knutselkei
08-10-2025 om 20:51
Ha dat deed ik gsteren. Vandaag wordt het mijn bijzettafeltje bij de bank. Meeeer dan genoeg na een slopende werkdag hahaha
Loulou39
08-10-2025 om 21:03
lientje69 schreef op 08-10-2025 om 12:06:
Sokkenla uitgezocht.
Oeh, doe ik morgen 😁 goed van je!
Ik heb vandaag nog twee extra opbergmandjes hiervoor gekocht, dus alles staat klaar 👍🏻😁
lientje69
09-10-2025 om 09:51
Bovenkant kast in de hal uitgezocht. En kruidenbakje uitgezocht en schoongemaakt.
Herfstappeltaart
09-10-2025 om 10:39
Lades van side-table uitgezocht (voor de zoveelste keer, iedereen blijft daar maar troepjes ingooien). Dus weer oude felicitatiekaarten weggegooid e.d..
Knutselkei
09-10-2025 om 19:54
Hoekje van de stoep bij de aanbouw leegeruimd om straks weer de container diht bij huis te kunnen zetten. Om nou in de kou dan heel de tuin door te crossen met mijn bakje GFT 
lientje69
09-10-2025 om 22:41
Dochter is de deur uit en had 2 open gedeeltes van de badkamerkast in gebruik. Alles schoongemaakt en opnieuw ingedeeld. Stuk netter nu.
Poezenmeisje
09-10-2025 om 23:28
Zoon heeft een huurhuisje gekregen!
Vandaag de kastjes daar uitgesopt en zoon meegenomen naar zolder. Ik had wat servies uitgestald, hij mocht kiezen wat hij mee wilde nemen.
Heel fijn, ik ben nu een Boerenbont theepot met bijpassende stander kwijt, plus een suikerpot, een melkkannetje en twee schalen die bij de vijf ontbijtbordjes passen, vier diepe borden met een ander patroon en een grote ovenschaal met deksel.
Ik had een ovenschaal met een glazen deksel neergezet (echte Pyroflam, een pyrexsoort die ook op het fornuis kan), maar hij gaf aan liever een ovenschaal met aardewerken deksel te willen.
Okee, die moet ik ook ergens hebben. Het deksel bleek beneden, de bijbehorende schaal op zolder, man heeft opgeruimd tijdens mijn vakantie. 🙄
Het halve Sola bestek krijgt hij ook, inclusief soeplepel, sauslepel, opscheplepels en taartschep. Deze set was twaalfdelig, de helft ligt al meer dan 15 jaar in de keukenla.
Heerlijk opruimen! 😄
Poezenmeisje
09-10-2025 om 23:31
Man heeft een gereedschapskist samengesteld voor zoon, dus die heeft ook wat kunnen opruimen.
Voor zijn verjaardag krijgt zoon een goede accuboormachine, dat weet hij nog niet. Dan kan hij met zijn vader de accu's uitwisselen.
Poezenmeisje
09-10-2025 om 23:32
De achtergebleven borden gaan nu naar de kringloop. Net als de glazen waarvan zoon eerder al zei dat hij geen bierreclame servies wilde hebben.