Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

ik heb vandaag de spullen naar de kringloop gebracht

Een van de 2 vriezers uitgezocht en weer netjes gesorteerd. Ik heb weer overzicht! ( anders blijf ik kopen, geen goed idee ) Komende weken menu's samenstellen met dingen uit de vriezer.

Knutselkei

Knutselkei

11-07-2025 om 14:13 Topicstarter

Ha dat ben ik ook aan het doen. Zoon is langzamerhand aan het huis aan het gaan,woont hier nog half. Grote vlees eter dus dalijk plaats genoeg maar nu nog wel even mee opeten

Knutselkei schreef op 11-07-2025 om 14:13:

Ha dat ben ik ook aan het doen. Zoon is langzamerhand aan het huis aan het gaan,woont hier nog half. Grote vlees eter dus dalijk plaats genoeg maar nu nog wel even mee opeten

Hier gaat dochter binnenkort de deur uit. Ze maakt regelmatig  wat  warms te eten voor haar avonddiensten of onder de middag. Meestal met kip en groenten en daarvan ligt dus een flinke voorraad in de vriezer. Ook reservemaaltijden ( ik kook vaak te veel ) voor haar of mij en eventueel man als ik avonddiensten  draai.

Ik was goed begonnen maar nu ga ik met frisse moed verder.. ik ga ook ff luisterboek van marie kondo opstarten, dat helpt me ook mijn opruimdrang aan te wakkeren. Ik heb vanaf nu school vakantie en wil zo eigenlijk het hele huis ff onder handen nemen. Het is nog niet dichtgeslipt maar woon er nu 6 jaar en dat is vooral op zolder te merken.

Ik wilde vandaag de vier laatjes van mijn wastafelmeubel goed afstellen. Er zaten voorgeboorde gaatjes om de geleiders te bevestigen, maar de afstand klopte niet en daarom konden de laatjes niet helemaal dicht (heel irritant).

De bovenste twee laatjes heb ik eindelijk gedaan 🎉
Dat staat zo mooi!

De onderste twee laatjes krijg ik er niet uit, getver. Er zit waarschijnlijk een schroefje uitgestoken in de geleider en daardoor blijft het laatje steken. Ik denk niet dat ik dat op kan lossen... (tips zijn welkom 😃).

Maarrrrr,  de bovenste twee zijn gedaan!

Vandaag de matrashouders (weet niet hoe dat heet) van mijn bed een stand lager gezet. We hadden ze te hoog gedaan toen ik hier kwam wonen en de matrassen gleden steeds van het bed😄.
Omdat ik wist dat het een rotklus zou zijn (meerdere schroeven dolgedraaid), bleef ik het maar uitstellen, maar ik heb het vandaag gedaan!!
Zo blij mee!

Ik heb "huisarrest" omdat ik vijf dagen niet in de zon mag (antibiotica), en het enige wat de zon doet deze dagen is keihard schijnen😅. Daarom heb ik overdag ineens tijd voor dit soort klusjes.

Knutselkei

Knutselkei

12-07-2025 om 21:14 Topicstarter

Kijk dan heb je dubbel profijt van je antibiotica kun je ook deze dagen puzzelen op de onderste laatjes hahah.

Donderdag kleding van mijn moeder weggebracht naar de doorgeefwinkel. En gisteren zak met kleding uitgezocht,wegbrengen kon nog niet want zoon was met zijn auto bezig achter mijn auto. Die staan nog klaar.
 En vandaag 2 trieste lege bloembakken gevuld met wat rostplanten. 

Knutselkei schreef op 12-07-2025 om 21:14:

Kijk dan heb je dubbel profijt van je antibiotica kun je ook deze dagen puzzelen op de onderste laatjes hahah.

😄 Precies!! Ik heb ook al van alles aan de muur gehangen: lekker bezig 💪.

Vandaag de gang opgeruimd. Dat was de enige plek in huis waar het wat rommelig was. 
Moet nog wel even dweilen, maar daar had ik na een intensief weekend vandaag geen zin meer in.

Zoals Knutselklei al zegt, er zit ook een positieve kant aan antibiotica en niet naar buiten mogen als de zon schijnt 😁.

Knutselkei

Knutselkei

13-07-2025 om 21:12 Topicstarter

de stekjes en kruidenhoek was helaas niet goed gelukt dit jaar. Slechte zaden dus alles vandaagweggedaan. Niks zo frustreren als 3 sprietjes uit een pot met grond hahaha.

Het is hier nog wel snel rommelig. De kast is van de woonkamer naar de zoldergegaan en ik mis wat opbergruimte nu. Daar ga ik eens over nadenken.

Als extra omdat ik morgen en dinsdag  lang moet werken vast een    Stuk van een grote lade in de garagekeuken opgeruimd en net nog overal gedweild.

Wordt het morgen mini plekje

Ik word op het moment voornamelijk gek van de rommel in huis. Maar het is voor een goed doel: man is de slaapkamer aan het behangen en een nieuwe vloer aan het leggen. Maar nu staat alles overal.

Herfstappeltaart schreef op 16-07-2025 om 17:00:

Ik word op het moment voornamelijk gek van de rommel in huis. Maar het is voor een goed doel: man is de slaapkamer aan het behangen en een nieuwe vloer aan het leggen. Maar nu staat alles overal.

Heel irritant ja 

Ies

Ies

16-07-2025 om 22:49

Ja, hier wordt ook geklust, bleeh.(incl flink breekwerk etc)  Fijn natuurlijk maar ook zo veel werk weer. 
Ik kom om in het gewone huishouden en momenteel geen ruimte voor extra dingen. 
Het klussen gaat helaas ook langsaam omdat we veel werken en er steeds ook andere zaken bijkomen die aandacht en zorg vergen. 
Even uitzitten maar. 

Knutselkei

Knutselkei

20-07-2025 om 10:49 Topicstarter

Hier staat t klussen even stil,man had zijn knie geblesseerd. Wel geruimd, dus van de vloer etc is de meeste rommel al weg.
afgelopen week lekker aangerommeld om te kijken wat waar komt te staan. 
Wel elke dag geprobeerd iets extra's als planke,plaatsje etc te doen.
Dochter haar oude kamer schoongemaakt als 3 klusjes van de dag.
Gisteren de voortuin voor een deel onkruidvrij gemaakt. Was ook echt een irritatiepunt.
Nu een keukenla aan pakken

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.