Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Knutselkei schreef op 28-06-2025 om 22:07:

vandaag maar eens een stuk tuin weer onderhanden genomen,dat was er bij ingeschoten. Het onkruid en dat wilde gras stond hoog.

Ik ook gisteren en eergisteren. Ik wist niet goed waar te beginnen, wat is dat een klus altijd maar.. het is gelukt! Alhoewel ik nu ook nog gras zie tussen de tegels. Ik heb alleen de puf niet meer om verder te gaan.

Ies

Ies

30-06-2025 om 13:35

Hier even helemaal niks, (behalve hoognodige)  veel te druk en veel te warm.
Mijn idee over een fijne tuin verandert wel langzaamaan, zeker met al die droogte. Dus lekker laten staan juist meeste ‘onkruid’, goed voor natuur en voor de droogte. Ik ben steeds selectiever in wat ik wel en niet wegtrek, en dat levert me ook flink wat tijdwinst op! 

Gisteren met die hele warme dag vroeg in de ochtend mijn rieten stoel buitengezet en met de tuinslang met broes helemaal stofvrij gespoten. Hij is weer heerlijk fris nu. Het stof ging er met de stofzuiger niet meer uit. En zo droog met die warmte (uit de zon).

Hoewel ik vandaag een gammele start had, toch flink veel gedaan:

Boodschappen, gestofzuigd, een oleander gerooid die echt teveel was (die dingen groeien als kool) en tenslotte een snoer gerepareerd en het stekkertje van de vaste telefoon in het goede gat gestoken.

Knutselkei

Knutselkei

03-07-2025 om 19:56 Topicstarter

Gisteren toen de besteklade zo goed als leeg was maar meteen schoon gemaakt.
Vandaag een deel was weggewerkt,badkamervloer geschobt met spul wat daar seciaal voor zou ijnj....spijt want echt wat zag mijn vloer erna er uit. Dus nog veel bezig geweest om die vlekken er weer af te krijgen. Wordt vervolgd

Knutselkei

Knutselkei

04-07-2025 om 16:36 Topicstarter

Vloer is weer egaal. La van de keuken schoongemaakt. 

ik ga weer de kinderkamers uitmesten… moet ook weer gebeuren

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-07-2025 om 11:57

ik heb het weekend heel wat gedaan, maar moet dan ook vrij veel dagen inhalen  
gisteren ramen beneden gedaan, zonet de ramen boven. Alle plaids, kussenhoesjes ed uitgewassen, bed verschoond. 

Kledingkast opgeruimd, alles wat te groot is, eruit gehaald en dat zet ik volgende week op Vinted

hier hebben de kids veel te veel kleding ( schoonmoeder is koopziek ) en ik ga heel veel wegdoen… helemaal klaar mee

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-07-2025 om 12:34

GroenTuintje schreef op 06-07-2025 om 12:29:

hier hebben de kids veel te veel kleding ( schoonmoeder is koopziek ) en ik ga heel veel wegdoen… helemaal klaar mee

En schoonmoeder erop aanspreken dat ze op moet houden.  

Friezinnetje schreef op 06-07-2025 om 12:34:

[..]

En schoonmoeder erop aanspreken dat ze op moet houden.

Heb ik al meermaals gedaan, maar luisteren ho maar. Tegenwoordig geef ik overbodige spullen weer terug ook een oplossing 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-07-2025 om 12:53

GroenTuintje schreef op 06-07-2025 om 12:46:

[..]

Heb ik al meermaals gedaan, maar luisteren ho maar. Tegenwoordig geef ik overbodige spullen weer terug ook een oplossing

idd, volgende verjaardag weer terug geven.  

Friezinnetje schreef op 06-07-2025 om 12:53:

[..]

idd, volgende verjaardag weer terug geven.

En gewoon in haar huis zetten  heb ik ook wel eens gedaan. Hup hier krijg je het terug

Wij moeten de buitenmuur aan de binnenkant 1x per jaar checken op schimmelvorming en morgen is het weer zover.....dan moet er een grote servieskast van z'n plaats gehaald worden dus die moet he-le-maal leeg....Maar goed, ik kan dan gelijk weer eens alle plankjes afsoppen, de glazen deuren aan de binnenkant met glassex doen en het servies wat er in staat even opwrijven.....zucht...

Nou het is gebeurd....nu ben ik moe hahaha.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.