Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
rionyriony
25-06-2025 om 09:12
lientje69 schreef op 24-06-2025 om 07:59:
Hier ook achterstand Riony. Maar ik moet zo weg. Vanmiddag nog als extra plekje de deuren afnemen. Zie allemaal vette vegen. De andre dingen zijn de normale huishoudelijke dingen die ik in moet gaan halen. Maar de hal , bestekbak en oud papier waren even extra nu. Meer dan één klusje of plekje maar dat compenseert weer voor de dagen dat ik niks hrb gedaan. Alleen snap ik het niet. Het zijn zulke kleine klusjes. Waarom krijg ik het niet in mijn systeem om dat uit mezelf te doen en heb ik daar een topic voor nodig??
Omdat mensen geen machines zijn denk ik. Ik kan meerdere redenen bedenken waarom routineklusjes onderaan je favoriete lijstje terechtkomen.
Ze zijn meer of meer verplicht, als je ze niet doet dan ga je dat jezelf verwijten (of anderen denken negatief over jou, of dat denk je), ze onderbreken dat wat je op dat moment leuker of spannender vond, geven maar heel tijdelijk een gevoel van beloning.
Vandaag heb ik een moddervlek in het tapijt schoongemaakt met water en een spons. De vorige maatregelen hadden niet genoeg geholpen.
lientje69
25-06-2025 om 10:27
Knutselkei schreef op 24-06-2025 om 22:15:
Hoe is het met je?
Voor wie is deze vraag?😅
GroenTuintje
25-06-2025 om 12:08
lientje69 schreef op 25-06-2025 om 10:27:
[..]
Voor wie is deze vraag?😅
Vroeg ik mij ook af 
Knutselkei
25-06-2025 om 12:34
GroenTuintje schreef op 25-06-2025 om 12:08:
[..]
Vroeg ik mij ook af
Eigenlijk voor jou? oo... Ik dacht gequoot te hebben. Thuis liep het echt niet lekker toch vandaar mijn vraag.
GroenTuintje
25-06-2025 om 13:22
Knutselkei schreef op 25-06-2025 om 12:34:
[..]
Eigenlijk voor jou? oo... Ik dacht gequoot te hebben. Thuis liep het echt niet lekker toch vandaar mijn vraag.
Lief dat je het vraagt. Ups and downs. Maar ik weet mij staande te houden met goede vrienden om mij heen en leuke kunstzinnige projecten. Ik leef per dag, meer kan ik niet doen
Milala
25-06-2025 om 21:04
Vandaag begonnen met mijn eerste plankje. Dressoir in de woonkamer heeft 4 plankjes en 3 lades.. Dus een weekje werk
Het dressoir staat op een plek om een leegte op te vullen, voor opbergen was hij niet nodig maar in de loop der jaren heb ik hem toch vol weten te proppen.. Tijd voor een opruimsessie!
rionyriony
26-06-2025 om 17:52
Ik heb de twee beloofde glazen oppervlakjes van plantentafeltjes schoongemaakt, en gezond gekookt, en dat was het dan voor vandaag. Ik voel me niet zo lekker. Morgen beter.
Ik heb ook nog een stukje geborduurd (één draad) en de lichtjes in een decoratiesnoertje vervangen door een andere, betere kleur. Was oranje/amber, is nu naturel wit.
Knutselkei
26-06-2025 om 17:56
plekje van de dag....Ik heb een gatenplant die enorm gegroeid was opgebonden. Moest eerst een mos-stok gaan halen, nergens de goede dus nu eentje zonder mos.
Nog afzagen want hij was te lang maar de kleinere veel te dun. Nu neemt hij veel minder plek in dus plekje geslaagd.
De vensterbank in de keuken opgeruimd en schoongemaakt.
Dat is vast voor morgen 
Milala
26-06-2025 om 18:15
Plankje twee ook gedaan.. nog 5 te gaan en dan is het dressoir weer opgeruimd. Niet dat iemand het ziet maar toch, ik weet het!
Herfstappeltaart
28-06-2025 om 11:01
Na stilstand door ziekte en vakantie ben ik weer lekker bezig. Schop onder de kont en gaan. Keukenvloer gedweild, gangvloer gedweild, toilet gepoetst en nu zitter er proppen met papier doordrenkt met azijn onder de rand. Die moeten lichtbruine kalkrandjes gaan oplossen voor me.
Straks even lunchen en dan wil ik vanmiddag de kamervloer dweilen, op de knietjes, dus ook alle plintjes en randjes.
GroenTuintje
28-06-2025 om 11:15
ik moet eigenlijk speelgoed gaan uitzoeken. Slaapkamers puilen uit en zolder ook.
GroenTuintje
28-06-2025 om 18:41
nou ik heb speelgoed op zolder deels uitgezocht. Deel op marktplaats en deel naar weggeefwinkel Toch iets gedaan.
Knutselkei
28-06-2025 om 22:07
vandaag maar eens een stuk tuin weer onderhanden genomen,dat was er bij ingeschoten. Het onkruid en dat wilde gras stond hoog.