Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Knutselkei

Knutselkei

15-06-2025 om 09:18 Topicstarter

Zo weer terug na ee paar dagen zon. De vloer is gelegd….moooooi! Gisteren weer stukjes stofvrij gemaakt en wel 8 x de vloer gedweild om de cemensluier eraf te krijgen. 

Leuk Knutselkei! Ik heb vandaag de rubbers van onze wasmachine schoongemaakt. Wat een vieze geur kwam daar vanaf. Ik heb daarna de wasmachine op 90 graden aangezet met wasmachinereiniger van Lidl er in.

Gefeliciteerd met je mooie vloer, KK.
Zelf bezig met "het raadsel van de vensterbank", waar diverse planten hebben aangegeven daar niet meer te willen staan, hoewel er luxaflexen voor hangen die tijdig worden gekanteld, zodat ze echt geen problemen met teveel zon hebben.

Je wil dat ze én leuk staan én zich daar goed voelen. De planten die daar het allerleukste staan zijn al vertrokken; de een op de grond, en de andere naar de slaapkamer ook naar een donkerder plek. Surculosa's zijn dat. De adiantum heeft het daar nog wel naar zijn zin. Die houdt eigenlijk wel van licht.

Ik heb er nu een asparagus plumosus neergezet. Die kan er wel tegen. Niet zijn favo plek maar die herstelt zich makkelijk overal van.

Dit is een surculosa. Staat vanwege de vorm best leuk daar maar helaas.

012952.jpg

Knutselkei

Knutselkei

17-06-2025 om 07:15 Topicstarter

Balen is dat he, als de planten het ineens niet meer goedcdoen. Onze planten staan in de aanbouw nu. De meesten vinden het daar gelukkig wel prima. 2 die buiten stonden hebben het zwaar gehad tijdens mijn vakantie. Manlief keek er niet naar om, was druk,snap ik ook wel.
Helaas heeft man gisteren besloten toch de muren gaan schuren, nee,geeft echt,geen stof…. Hee,overal wit stof…Ja behalve dat stuk wat ik met de hand moest doen. Aaarghhh….

@Knutselkei; zorgen voor andermans planten, ook al zijn die van je vrouw, is best lastig.

Vanmorgen bezig geweest om een solar feestslinger (Lantern string lights) te ontwarren en op te hangen in de ficus. Behalve het pijnlijk schoonhouden van de spoelbak in de keuken (om stank te voorkomen) doe ik niet veel.

Hoewel gisteren was er veel damp in de badkamer dus een mooie gelegenheid om alle spiegels streeploos op te poetsen!

Ik heb mijn auto gewassen. En al mijn oud papier opgeruimd.

lientje69 schreef op 19-06-2025 om 17:19:

Ik heb mijn auto gewassen. En al mijn oud papier opgeruimd.

Ik ben naar de wasstraat geweest, telt dat ook? Ik heb wel zelf mijn auto gestofzuigd, dat is altijd een fijn klusje vind ik.

Knutselkei

Knutselkei

24-06-2025 om 07:14 Topicstarter

Door alle klusondernemingen afgelopen week even pas op de plaats gemaakt. Was al druk geneog. Gisteren weer opgepakt. De voorkant van de keukenkastjes gedaan. Nou dat was nodig ,whahahha

Knutselkei schreef op 24-06-2025 om 07:14:

Door alle klusondernemingen afgelopen week even pas op de plaats gemaakt. Was al druk geneog. Gisteren weer opgepakt. De voorkant van de keukenkastjes gedaan. Nou dat was nodig ,whahahha

Ha hier hetzelfde.  Naast mijn werk en klussen geen tijd. Vandaag weer wat oppakken. Te beginnen met oud papier/ oude bloemen nu. En dan de bestekbak opruimen en schoonmaken. Is weer een rommeltje geworden.

Ik heb een heel grote achterstand opgelopen dus nu even flink zijn: elke keer als ik in de badkamer kom doe ik iets, dus vanmorgen vroeg alle wastafels en buitenkant wc schoongepoetst.

Vanmorgen ook in de keuken de ergste vuiligheid weggehaald (gemorst groentewater, stukjes eten e.d. van de kookplaat geschrobt) dus dadelijk het aanrecht.

Vanavond stofzuigen want ik heb aarde gemorst toen ik potten uit de kast trok en je kan in de keuken haast niet meer op blote voeten lopen anders ga je heel pijnlijk op kleikorrels of stekels van buitenplanten staan.

Misschien vanavond nog wat meer in de kamer doen (bijv. het glas) maar vermoedelijk zal dat morgen zijn.

Gisteren heb ik een zonnepaneeltje vastgemaakt aan een lichtslingertje en dat werkt goed. Het is alleen nog geen kerst. Het snoertje naar het raam is wat kort. Moet ook nog kijken of er misschien meer slingertjes aan kunnen. Denk het niet; heel klein vermogen.

lientje69 schreef op 24-06-2025 om 07:23:

[..]

Ha hier hetzelfde. Naast mijn werk en klussen geen tijd. Vandaag weer wat oppakken. Te beginnen met oud papier/ oude bloemen nu. En dan de bestekbak opruimen en schoonmaken. Is weer een rommeltje geworden.

En klaar al.  En passant ook in de hal gelijk wat opgeruimd. Vnl schoenen van dochter. Die staan nu op de trap en gaan naar haar kamer . 

Hier ook achterstand Riony. Maar ik moet zo weg. Vanmiddag nog als extra plekje de deuren afnemen. Zie allemaal  vette vegen. De andre dingen zijn de normale huishoudelijke dingen die ik in moet gaan halen.  Maar de hal , bestekbak en oud papier waren even extra nu. Meer dan één klusje of plekje maar dat compenseert weer voor de dagen dat ik niks hrb gedaan. Alleen snap ik het niet. Het zijn zulke kleine klusjes.  Waarom krijg ik het niet in mijn systeem om dat uit mezelf te doen en heb ik daar een topic  voor nodig?? 

hier gisteren huis schoongemaakt, boven en beneden. En wat dingen verkocht. Ruimt ook weer op. Al stroomt het aan de andere kant weer binnen  ( partner en schoonmoeder kopen zich suf aan overbodige troep)

Ies

Ies

24-06-2025 om 11:40

GroenTuintje schreef op 24-06-2025 om 08:29:

hier gisteren huis schoongemaakt, boven en beneden. En wat dingen verkocht. Ruimt ook weer op. Al stroomt het aan de andere kant weer binnen ( partner en schoonmoeder kopen zich suf aan overbodige troep)

Op dit moment probeer ik de focus hier in huis goed vast te houden. Partner heb ik hierin (na jaren gedoe) wel mee. Huis is overvol en moet nodig opgeruimd. Voor nu de strakke afspraak dat er niks nieuws in mag zonder overleg en zonder dat er dingen weggaan. Dat loopt niet 100 % maar wel voor 99% nu en ik heb een stok achter de deur. 
Laat me er wel aan denken dat dochter weer nieuwe spullen aan het verzamelen is, ik moet haar nodig gaan herinneren aan die oude afspraak. 
Plan is om eerst wat klussen te doen hier en daarna rigoureus te gaan opruimen. 
Focus is wel belangrijk, ook voor mij, hier posten helpt wel! Wel flink wat plekjes gedaan nog laatste tijd. Gister o.a. koelkast en de rest ben ik alweer vergeten  

Ies schreef op 24-06-2025 om 11:40:

[..]

Op dit moment probeer ik de focus hier in huis goed vast te houden. Partner heb ik hierin (na jaren gedoe) wel mee. Huis is overvol en moet nodig opgeruimd. Voor nu de strakke afspraak dat er niks nieuws in mag zonder overleg en zonder dat er dingen weggaan. Dat loopt niet 100 % maar wel voor 99% nu en ik heb een stok achter de deur.
Laat me er wel aan denken dat dochter weer nieuwe spullen aan het verzamelen is, ik moet haar nodig gaan herinneren aan die oude afspraak.
Plan is om eerst wat klussen te doen hier en daarna rigoureus te gaan opruimen.
Focus is wel belangrijk, ook voor mij, hier posten helpt wel! Wel flink wat plekjes gedaan nog laatste tijd. Gister o.a. koelkast en de rest ben ik alweer vergeten

Ja als ik er iets binnen komt, moet er ook weer iets weg. Dat principe had ik altijd, maar ik heb nu het gevoel het niet meer in de hand te hebben

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.