Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
lientje69
27-05-2025 om 22:28
Kizomba schreef op 27-05-2025 om 22:18:
[..]
Moet je dan ook nog een grote zolder?😳
Ja helaas wel
Wij hebben 2 huizen
De achterste helft van de 2 onder één kap hebben we er 7 jaar terug bij gekocht. En toen een tweede zolder gemaakt boven het achterste gedeelte en de bovenverdieping doorgetrokken. Beneden kwam een jonge knul van 17 te wonen die nergens heen kon. Dat werd ons " pleegkind " Inmiddels staat die op eigen benen na onze bemoeienis van jaren en gaat dochter daar wonen. En ik word een dagje ouder, we hebben zo veel spullen verzamelend in de loop der jaren dat ik wil gaan ontspullen.
De voorste zolder van ons eigen eerste huis is ongeveer 2 keer zo groot nog en staat ook tot zijn nok aan toe vol.😅
thinkso
28-05-2025 om 13:14
Ik heb in mijn pauze de rubbers van onze douchedeur geschrobt. Ze zijn weer als nieuw! (Eerst ingesprayd met Antikal, in laten trekken en afgespoeld en daarna laten weken in water met schoonmaakazijn)
rionyriony
28-05-2025 om 14:24
Ik heb vandaag een nieuw modem geïnstalleerd en daarna mijn haar gedaan.
Met dat laatste ben ik altijd lang bezig; je krijgt nooit meer iets cadeau als je geen twintig meer bent. 
PS: die plekjes zijn dus: 1. achter het gordijn en 2. op mijn kop.
lientje69
28-05-2025 om 16:18
Ik ben vandaag weer de zolder opgegaan en heb één doos uitgezocht. Verder is er alweer een doos opgehaald die ik voor gratis op Facebook had gezet en wordt zo de tweede opgehaald. Blije mensen en bij mij ruimt het lekker op!
Kizomba
28-05-2025 om 20:30
lientje69 schreef op 27-05-2025 om 22:28:
[..]
Ja helaas wel
Wij hebben 2 huizen
De achterste helft van de 2 onder één kap hebben we er 7 jaar terug bij gekocht. En toen een tweede zolder gemaakt boven het achterste gedeelte en de bovenverdieping doorgetrokken. Beneden kwam een jonge knul van 17 te wonen die nergens heen kon. Dat werd ons " pleegkind " Inmiddels staat die op eigen benen na onze bemoeienis van jaren en gaat dochter daar wonen. En ik word een dagje ouder, we hebben zo veel spullen verzamelend in de loop der jaren dat ik wil gaan ontspullen.
De voorste zolder van ons eigen eerste huis is ongeveer 2 keer zo groot nog en staat ook tot zijn nok aan toe vol.😅
Dan wens ik je nog heel veel succes 🤭. Zal wel een heel fijn gevoel geven als je klaar bent.
Knutselkei
28-05-2025 om 21:23
Bijkeuken is leeg, koelkast en vriezer staan tijdelijk in de garage.
Stuk plank in de voorraadkast gedaan.Morgen meer planken want de onderste moeten leeg en tijdelijk weg ivm nieuwe vloer.
Dan maar meteen meer uitzoeken als ik het toch in mijn handen heb.
lientje69
29-05-2025 om 09:11
Ik heb vanmorgen één luxaflex schoongemaakt en en vensterbank. Vanmiddag of morgen de tweede.
thinkso
29-05-2025 om 11:25
lientje69 schreef op 29-05-2025 om 09:11:
Ik heb vanmorgen één luxaflex schoongemaakt en en vensterbank. Vanmiddag of morgen de tweede.
Hoe heb je dit aangepakt? Ik heb ze in de keuken hangen, van die aluminium luxaflex. Die zijn toch aardig vettig/vies/stoffig.
lientje69
29-05-2025 om 13:06
thinkso schreef op 29-05-2025 om 11:25:
[..]
Hoe heb je dit aangepakt? Ik heb ze in de keuken hangen, van die aluminium luxaflex. Die zijn toch aardig vettig/vies/stoffig.
Met dit ding :
lientje69
29-05-2025 om 13:07
Wat een lap tekst.
Maar goed. Hier dus mee. Werkt vrij goed. Overal heb ik houten luxaflexen
De aluminium gooide ik vroeger ook wel eens een uur of 2 in bad . Daarna ophangen en droogwrijven.
Knutselkei
29-05-2025 om 21:11
Ik heb naast mijn enorme klus van de kast( kon me niet inhouden en heb alles gedaan en meteen muren geverfd, heel de dag mee bezig, maar wat is het mooi nu!) als plekje van vandaag een stapel papierwerk van daar uitgezocht.
lientje69
29-05-2025 om 21:41
Wat een enthousiasme knutselklei!
Ik heb mijn andere luxaflex ook gedaan.
En verder veel schoongemaakt in ons klushuis en opgeruimd. Wou nog wat aan de zolder doen maar had geen licht daar omdat man problemen met de stroom in klushuis had. ( dat deel zolder komt de stroom van het gedeelte klushuis af )
GroenTuintje
29-05-2025 om 21:48
hier slaapkamer jongste opgeruimd. Veel te veel speelgoed naar zolder gedaan. Wat is dat heerlijk zeg, opruimen… al is het speelgoed nog niet de deur uit
rionyriony
30-05-2025 om 12:51
Knutselkei schreef op 29-05-2025 om 21:11:
Ik heb naast mijn enorme klus van de kast( kon me niet inhouden en heb alles gedaan en meteen muren geverfd, heel de dag mee bezig, maar wat is het mooi nu!) als plekje van vandaag een stapel papierwerk van daar uitgezocht.
Wat ontzettend fijn dat het meteen goed gelukt is met je wanden! Dat is een van de allerleukste klussen; als je meteen de kleur goed hebt tenminste.
Anders is het ook nog leuk hoor, vind ik; dan wordt het goede resultaat alleen maar wat uitgesteld.
Vanmorgen heb ik de spiegels, wastafels, kranen en de wc-bril schoongemaakt.
%20-%20Raamdecoratie%20-%20Shopping%20-%20SB&utm_id=1675035052&gad_source=1&gad_campaignid=1675035052&gclid=CjwKCAjwi-DBBhA5EiwAXOHsGbRbUvjpWyTaJt2OTluLlJfn9oOA0eXO7wbO0q6clCmD0Cz87jMEPRoCO70QAvD_BwE